Gekste uitspraken over de Fries

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

blackpegasus

Re: Gekste uitspraken over de Fries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 07:13

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 07:15

o ja. ik weet dat hij te erg achter de teugel loopt, maar het meisje dat hem heeft ingereden heeft hem dat gelijk vanaf de 1e dag aangeleerd hij is sinds eind. dec. '05 onder het zadel.
ik rij hem nu pas 3 weken en probeer het er wel uit te krijgen, maar dat valt nog niet mee. er rijden ook 2 beginners op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 17:19

mijn moeder: Niet alle Teunissen zijn even betrouwbaar, der zitten een paar rotte appels tusse, maar als het een goede is dan is het wel een héle goede
Mevrouw: Goh dat ze daar nog mee fokken dan, en het is nog wel een fries... Daar zouden ze toch niet zulke hengsten voor moeten gebruiken, dat verpest het beeld dat het een betrouwbaar ras is, dan hebben mensen een verkeerd beeld
[oftewel, friezen mogen niet eens vervelend zijn ]

Ment

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 17:32

Standaard uitspraak over mijn Fries: "Ziet ie wel wat...??"

Verder hoor ik op wedstrijden eigenlijk alleen positieve dingen zoals:
"Goh wat een mooie Fries" en "Is t een hengst?" (neee.... alleen nogal pittig op vreemd terrein).

Tijdens buitenritten gaan wandelaars vaak stilstaan om naar hem te kijken, dan kijkt hij heel arrogant terug, zo van "ben ik niet knap??"

_joellover_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 17:42

Lydian schreef:
kjoetie schreef:
"een fries is een koudbloed "

Het zijn toch ook koudbloeden ?!

Toen ik met me friese hengst buitenreed begon die heel hard te hinniken, en er liepen mensen stukje verderop aandacht was getrokken begint die vrouw van die man te roepen "FRED zo'n paard wil ik ook! Die moet ik ook hebben, hier heb ik jaren op gewacht op zo'n paard! Doe een bod... komt die man na met toe... en wat moet die kosten? 12.5000 heb je daar genoeg aan ?! Ik was stomverbaasd en heb maar direct gezegd dat die niet te koop was...! Begint die vrouw helemaal histirisch te worden.. ben maar snel weggereden.

Echt bizar gewoon!

vind je het logisch wat heb jij een prachtbeest

Daisies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-06 16:26

BonneLove schreef:
Een Fries hoort voor de kar en niet onder het zadel..
Friezen zijn altijd zo sloom..

Hahaha een fries sloom, Ik zou willen dat mijn Fries slomer was. Dan was er teminste nog iets meer mee te beginnen

Felinde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 16:35

Carla: Zwarte shet, iets van 28 jaar oud.
Meisje: Kijk mama *wijst naar Carla* Dat is een fries veulen, lief he? >.<

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-06 16:39

blackpegasus schreef:
o ja. ik weet dat hij te erg achter de teugel loopt, maar het meisje dat hem heeft ingereden heeft hem dat gelijk vanaf de 1e dag aangeleerd hij is sinds eind. dec. '05 onder het zadel.
ik rij hem nu pas 3 weken en probeer het er wel uit te krijgen, maar dat valt nog niet mee. er rijden ook 2 beginners op.

Wees maar niet bang Ik als Friezen rijder.. Weet hoe moeilijk het is een Fries netjes en voor de loodlijn aan de teugel te krijgen. Dat is een friese trekje maarja. Kwnp'er ruiters moeten maar eens op een fries gaan rijden. Weten ze hoe moeilijk het is!

horseyfries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 09:22

??? Vind jij het echt zo moeilijk? Ik heb zowel KWPN als Fries gereden en vind de Friezen gemakkelijker te rijden, gemakkelijker te verzamelen en meer aanleg hebben voor piaffe. Bovendien slaan ze niet gelijk op tilt als je iets meer vraagt. Hoezo moeilijk?

Onnuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 09:40

iemand zei een keer tegen mij:

"de beste Fries is een DIEPfries..."

tsja en daar kan je dan heeel kwaad om worden, maar ik moes er eigenlijk stiekum wel een beetje om lachen, vond ik m wel origineel eigenlijk

luuntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 16:53

Citaat:
Onnuh schreef
"de beste Fries is een DIEPfries..."

Hihi, wat grappig.

Afgelopen maandag heeft mijn instructrice (ZZ licht op KWPN ers) voor het eerst op mijn fries gezeten.
Ze vond hem erg breed en lekker rijden.

Is toch weer een compliment.

noraahlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 18:05

Zei een vriendin van mij een keer...

Ze zag een fries lopen (ze wist dat het dus een fries was) en zegt tegen mij:

Kijk dat paard loopt net zo als een fries.

Ik tegen haar, ja het is ook een fries hé, die lopen ook meestal als een fries

_anton_love_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 18:09

Karoliefje_ schreef:
Na aanleiding van het topic bij de volbloeden. Vond ik wel leuk om hier een te openen.

Wat voor gekke uitspraken geven men wel eens over Jou Fries.

bij mij;

1. Hier op bokt dachten ze dat mijn ruin van 2 jaar een kruizing was. Omdat die zo smal is.

Heb je foto?

Barvrouwke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 20:45

Ik reed op de heide met vrouwke; Is dat het paard van anky? (ja wat hun willen ) En met Fries (zo heet ie; ziet ie wel wat met die voorpluk???
En ook heel irritant als ze er achter komen dat fries een hengst is, gaan ze allen 2 meter opzij.

Friezen zijn gewoon zwarte tinkers, ja.. dat zeggen ze op een paardenschool. evenals de beste fries is een diepfries.

Billy12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 11:32

_anton_love_ schreef:
Karoliefje_ schreef:
Na aanleiding van het topic bij de volbloeden. Vond ik wel leuk om hier een te openen.

Wat voor gekke uitspraken geven men wel eens over Jou Fries.

bij mij;

1. Hier op bokt dachten ze dat mijn ruin van 2 jaar een kruizing was. Omdat die zo smal is.

Heb je foto?

op haar profile staat een link naar foto's

@ Karoliefje: Hijs idd slank, maar om nou te zeggen dat t geen echte Fries is.. neuh Het is gwoon een mooie slanke Fries ik vind m mooi in ieder geval
hoe oud issie eigenlijk???

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 16:19

Toen mijn zus en ik kwamen lessen in de manege...*het was winter en het vroor*: Heey, het Friest hier dubbel! >;)

Als ik een hengstenvlecht indoe: Wat een mooie vlecht!

Ja ook heel vaak: Nou, komop, gassen enz. Wat willen ze nou, dat je er in rengalop vandoor spurt?

Eigenlijk alleen maar positieve reacties, mensen die blijven staan kijken, soms kinderen die erop willen, willen aaien enz..

PS: Zie mijn profiel

Ocorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 14:38

heb ook al erg vaak gehoord en ook al hier op bokt zien staan, dat mensen zeggen dat friezen zadelmak geboren worden

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 13:06

Ocorde schreef:
heb ook al erg vaak gehoord en ook al hier op bokt zien staan, dat mensen zeggen dat friezen zadelmak geboren worden

Dat lijkt me lekker makkelijk
Ik heb sinds kort een friese merrie van 2 jaar,ik heb dus voor het zadelmak maken volgend jaar niks te vrezen

ikke20

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 13:26

-friezen is niks hebben geen uithoudingsvermogen(die van mij dus absoluut wel)
-was paar weken geleden op wedstrijd naar mn vriendin aan het kijken(rijd arabiertje) en k zag een fries lopen k zo oeehh wat een mooi paard een ander vrouke da zijn toch geen parden da zijn karrepaarden. zijn alleen goed voor de kar. ik zo pardon ik heb er zelf ook 1 en denk niet dat je die wil ontmoeten bood ze der excuus aan en ree ze weg.
mijn fries was wel heel makkelijk met inrijden maar werdt daarna steeds moeilijker gaat nou wel weer.

Daisies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-06 21:22

horseyfries schreef:
??? Vind jij het echt zo moeilijk? Ik heb zowel KWPN als Fries gereden en vind de Friezen gemakkelijker te rijden, gemakkelijker te verzamelen en meer aanleg hebben voor piaffe. Bovendien slaan ze niet gelijk op tilt als je iets meer vraagt. Hoezo moeilijk?

uhm.. Omdat die van mij wel op tilt slaat als je iets meer vraagt? en omdat ze overal van flipt. Altijd probeert onder me weg te lopen.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-06 21:24

Pipi schreef:
Ocorde schreef:

Dat lijkt me lekker makkelijk
Ik heb sinds kort een friese merrie van 2 jaar,ik heb dus voor het zadelmak maken volgend jaar niks te vrezen

Hahaha! wat een opmerking. laat ik nou vorig jaar een Fries ingereden hebben die alleen maar flipte. bokte/steigerde. brrr..

heb wel geluk met mijn 2 jarige, word volgend jaar heel simpel karwei. geloof maar ff piaffe enzo

horseyfries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 22:32

Misschien moet je eerst de fout eens bij jezelf zoeken? Voordat je zegt dat Friezen zo moeilijk zijn?

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 08:44

Karoliefje_ schreef:

Hahaha! wat een opmerking. laat ik nou vorig jaar een Fries ingereden hebben die alleen maar flipte. bokte/steigerde. brrr..

heb wel geluk met mijn 2 jarige, word volgend jaar heel simpel karwei. geloof maar ff piaffe enzo

Ach,in die 2 weken dat ik haar nu heb,heeft ze me versteld doen staan hoe "cool" ze is.
Ik heb altijd stress-kippen gehad,dus dit is een verademing
En het zadelmak maken is nog ver van mijn bed,maar zoals ik het nu zie,leverd dat vast niet zo veel problemen op.
Wie dan leeft,wie dan zorgt
[/quote]

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 13:17

Karoliefje_ schreef:

heb wel geluk met
mijn 2 jarige

, word volgend jaar heel simpel karwei. geloof maar ff piaffe enzo

HUH?

FamkeKolinde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 19:01

2 weken terug tijdens de les moesten we alsmaar harder gaan draven. Super hoog tempo. Er waren 2 paarden met zweefmomenten. Die van mij en een kwpner. Die van mij telde niet mee want een fries behoort dat te doen volgens de persoon die les gaf