Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
hij is sinds eind. dec. '05 onder het zadel.
]
Lydian schreef:kjoetie schreef:"een fries is een koudbloed "
Het zijn toch ook koudbloeden ?!
Toen ik met me friese hengst buitenreed begon die heel hard te hinniken, en er liepen mensen stukje verderop aandacht was getrokken begint die vrouw van die man te roepen "FRED zo'n paard wil ik ook! Die moet ik ook hebben, hier heb ik jaren op gewacht op zo'n paard! Doe een bod... komt die man na met toe... en wat moet die kosten? 12.5000 heb je daar genoeg aan ?! Ik was stomverbaasd en heb maar direct gezegd dat die niet te koop was...! Begint die vrouw helemaal histirisch te worden.. ben maar snel weggereden.
Echt bizar gewoon!
BonneLove schreef:Een Fries hoort voor de kar en niet onder het zadel..
Friezen zijn altijd zo sloom..
blackpegasus schreef:o ja. ik weet dat hij te erg achter de teugel loopt, maar het meisje dat hem heeft ingereden heeft hem dat gelijk vanaf de 1e dag aangeleerdhij is sinds eind. dec. '05 onder het zadel.
ik rij hem nu pas 3 weken en probeer het er wel uit te krijgen, maar dat valt nog niet mee. er rijden ook 2 beginners op.
Ik als Friezen rijder.. Weet hoe moeilijk het is een Fries netjes en voor de loodlijn aan de teugel te krijgen. Dat is een friese trekje
maarja. Kwnp'er ruiters moeten maar eens op een fries gaan rijden. Weten ze hoe moeilijk het is!
Citaat:Onnuh schreef
"de beste Fries is een DIEPfries..."
Karoliefje_ schreef:Na aanleiding van het topic bij de volbloeden. Vond ik wel leuk om hier een te openen.
Wat voor gekke uitspraken geven men wel eens over Jou Fries.
bij mij;
1. Hier op bokt dachten ze dat mijn ruin van 2 jaar een kruizing was. Omdat die zo smal is.
) En met Fries (zo heet ie; ziet ie wel wat met die voorpluk???_anton_love_ schreef:Karoliefje_ schreef:Na aanleiding van het topic bij de volbloeden. Vond ik wel leuk om hier een te openen.
Wat voor gekke uitspraken geven men wel eens over Jou Fries.
bij mij;
1. Hier op bokt dachten ze dat mijn ruin van 2 jaar een kruizing was. Omdat die zo smal is.
Heb je foto?

ik vind m mooi in ieder geval 
Ocorde schreef:heb ook al erg vaak gehoord en ook al hier op bokt zien staan, dat mensen zeggen dat friezen zadelmak geboren worden
horseyfries schreef:??? Vind jij het echt zo moeilijk? Ik heb zowel KWPN als Fries gereden en vind de Friezen gemakkelijker te rijden, gemakkelijker te verzamelen en meer aanleg hebben voor piaffe. Bovendien slaan ze niet gelijk op tilt als je iets meer vraagt. Hoezo moeilijk?
Pipi schreef:Ocorde schreef:heb ook al erg vaak gehoord en ook al hier op bokt zien staan, dat mensen zeggen dat friezen zadelmak geboren worden
Dat lijkt me lekker makkelijk![]()
Ik heb sinds kort een friese merrie van 2 jaar,ik heb dus voor het zadelmak maken volgend jaar niks te vrezen
Karoliefje_ schreef:
Hahaha! wat een opmerking. laat ik nou vorig jaar een Fries ingereden hebben die alleen maar flipte. bokte/steigerde. brrr..
heb wel geluk met mijn 2 jarige, word volgend jaar heel simpel karwei. geloof maar ff piaffe enzo

Karoliefje_ schreef:
heb wel geluk met
mijn 2 jarige
, word volgend jaar heel simpel karwei. geloof maar ff piaffe enzo