Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sjonniej schreef:
Maar sommige friezen kunnen in goede handen wel degelijk goed scoren in de dressuur. Maar het is geen ras wat het van nature in zich heeft en de ruiter zal erg zijn best moeten doen om het eruit te krijgen. Het grote deel van de friezen zal het ook niet redden.
Maar alles kan, de vraag is of het paard het leuk blijft vinden als er dingen worden gevraagt die hij eigenlijk niet in zich heeft.
sandr0 schreef:Een goed paard met goede beweging en goed gereden kan met de juiste ruiter ver komen in de dressuur. En of t nu een fires, kwpn of belg is maakt dan niet uit. Goied is goed en dan krijg je je punten. Rij je een fries die bijv. erg veel knieactie heeft, of een draver met een slechte galop of een dressurpaard met weinig gangwerk dan rij je je puntjes niet zo makkelijk. Dus mijn idee is dat als de combinatie geod is en t paard leuk kan lopen kan e;lk paard dressuur rijden. Hoe hoog uiteindelijk haalbaar is zal deels bij de ruiter liggen en deels bij de capacieteit van het paard ongeacht het ras.
Mijn persoonlijk mening: ik kwijl op t friese paard dus ik zie ze graag in de dresssur , maar ja ik ben geen jury
Robijntjah schreef:sandr0 schreef:Een goed paard met goede beweging en goed gereden kan met de juiste ruiter ver komen in de dressuur. En of t nu een fires, kwpn of belg is maakt dan niet uit. Goied is goed en dan krijg je je punten. Rij je een fries die bijv. erg veel knieactie heeft, of een draver met een slechte galop of een dressurpaard met weinig gangwerk dan rij je je puntjes niet zo makkelijk. Dus mijn idee is dat als de combinatie geod is en t paard leuk kan lopen kan e;lk paard dressuur rijden. Hoe hoog uiteindelijk haalbaar is zal deels bij de ruiter liggen en deels bij de capacieteit van het paard ongeacht het ras.
Mijn persoonlijk mening: ik kwijl op t friese paard dus ik zie ze graag in de dresssur , maar ja ik ben geen jury
Eindelijk iemand waar ik het mee eens kan zijn
Sfieke schreef:@Sandr0: ik denk dat je daar een goed punt te pakken hebt!
Sfieke schreef:Hoeveel Friezen in de Grand Prix? Juistum: EENTJE!Hoeveel "warmbloeden" in de Grand Prix? Juistem: TIENTALLEN!
![]()
Zo.. dat moest er even uit
Sfieke schreef:Zo noem ik em toch ook niet?