Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Evikes schreef:hallo
ik ben van plan me een andalusier te kopen. We zijn nu druk op zoek naar een geschikte anda. Ik vroeg me nu alleen af, wat zijn de voor- en nadelen van een andalusier?
Zo zeggen ze bv. dat ze niet goed kunnen strekken of dat ze hun achterhand niet onder brengen...
Wat zijn jullie ervarringen met anda's ?
Hoe zijn ze qua karakter of hangt dat van paard tot paard af?

Verder wil ik nog even reageren op Appalosafan paarden die een kruisje op het schouder hebben zijn geen afgekeurde paarden .Deze hebben het kruisje op het schouder omdat ze in 1994 gekeurd zijn op de Afr- paardepest . Deze paarden lopen in grote kuddes in Spanje ,zodat ze van veraf konden zien welk paard ze gehad hadden . Mijn paard heeft ook zo'n kruis is geboren in 1991 is kern gezond,doet werk aan de lange teugel en onder het zadel piaffe en passage met gemak .
Maar ik ben het wel met Appaloosofan eens dat je heel goed uit moet kijken bij wie je een paard koopt .De goede stallen zijn al genoemd heb ik gezien
JessyHorse schreef:Heb me rug gebroken door een gestoorde Anda.
Yenneke schreef:Het hengstveulen van PhiaBink is echt een plaatje hoor! Ben er nog steeds op verliefd!
Alle kenmerken die hier worden genoemd kloppen inderdaad wel. Andalusiers moet je inderdaad echt met respect behandelen (ieder paard natuurlijk!) en dan gaan ze echt voor je door het vuur.
Ik wil later zoals ik al eerder zei ook een Andalusiër, maar wil er dan ook Hogeschool dressuur mee gaan rijden.
goeie keus
Percella schreef:Yenneke schreef:Het hengstveulen van PhiaBink is echt een plaatje hoor! Ben er nog steeds op verliefd!
Alle kenmerken die hier worden genoemd kloppen inderdaad wel. Andalusiers moet je inderdaad echt met respect behandelen (ieder paard natuurlijk!) en dan gaan ze echt voor je door het vuur.
Ik wil later zoals ik al eerder zei ook een Andalusiër, maar wil er dan ook Hogeschool dressuur mee gaan rijden.
ik rij nu hoge school dressuur met mijn arabiertje, en moet een jonge andalusier hengst rijden, die zijn echt geweldig voor de hoge school dressuurgoeie keus
Atje is ook heel erg leuk en heel mooi aan het worden. 
laulau85 schreef:En idd zoals al gezegd koop er een waarvan je de achtergrond weet. Dan heb je een paard waar nog geen schade aanwezig is. Of je moet het natuurlijk een uitdaging vinden om zon "zielig" paardje te redden en een goed huis te bieden (mijn droom dus)

apaloosafan schreef:Je moet erop letten waar je hem koopt. Niet bij een handelaar die er zo eentje heeft staan voor paar duizend euro want dan kun je ervan uit gaan dat het een slachtpaard is dat ingevoerd is en kun je er veel ellende mee krijgen. Als ze een kruisje op de schouder hebben laat hem dan zeker staan want dat krijgen ze als ze afgekeurd zijn. Ze zijn super kwa karakter en als je van een goede stal er een koopt heb je er een super paard aan dat op late leeftijd ook goed fit is doe je dat niet dan kun je echt pech hebben lees mijn topic maar is bij verslag van de dag, laatste dagen met senorito. Dat is een paard dat door slechte handelaar ingevoerd is en onder de littekens zit en niets als ellende meebrengt maar waar je wel op verliefd wordt als je hem ziet.