LUSITANO's wie kent dit ras en hoe zijn ze???

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lusitana

Berichten: 22463
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 00:18

Tjee, wat een leuke amazone, die dochter van je! Wil wel een keer een actiefoto zien. Ze heeft het gedaan, dat is toch het belangrijkste. Elke keer een stukje beter.

ArGieVai

Berichten: 3085
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Dublin, Ireland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 11:41

oo ik wist niet dat matador doder betekende nouja.. lief is hij wel

Lusitana

Berichten: 22463
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 13:24

Dat is het probleem met mensen in Nederland die Spaanse/Portugese namen verzinnen. Ze doen iets wat een beetje Spaans klinkt omdat het op een "o" eindigt ofzo , of een woord wat ze wel eens hebben gehoord, zonder te weten wat het betekent. Jammer, hoor.
Maar we raken zo wel wat off topic...

charmar

Berichten: 281
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-05 17:07

Ze heeft het idd gedaan en ik ben apetrots op d'r en zij ook best op zichzelf, zal volgende x wat actiefoto's nemen als ze aan't rijden is en ook ff posten.
Ze kijkt al uit naar d'r 2e proefje, want ze weet die zijn pas volgend jaar en dan is ze al stukken verder met Dancer, gelukkig heeft ze daar wel al vertrouwen in ook al is dat op dit moment nog niet het geval.

Mariska

pferdtje
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Nieuwegein

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 16:35

glossi schreef:
*komt even binnen vallen*

Is het bij dit stamboek ook niet zo dat je met een dna test de moeder wel lusitano papier kan krijgen zodat deze meneer ook zuiver lusitano papier krijgt?


lusitana schreef:
Ja, is mogelijk, maar nogmaals, men geeft hier gewoon geen geld uit aan dat soort dingen, en terecht. Ze weten zelf toch dat het een Lusitano is, waarom dan dat moeten aan kunnen tonen met een stamboekpapier? De "gewone" Portugees houdt helemaal niet van documenten. Vroeger werden ook gewoon huizen mondeling verkocht. Er zijn nog huizen die gewoon niet geregistreerd staan. Dat wordt pas de laatste jaren een beetje in goede banen geleid...
Alleen voor "echte" fokkers zijn documenten van belang, maar niet voor de gewone doorsnee ruiter.


Met alleen DNA ben je er niet de moeder moet dan eerst nog goed gekeurd worden op een keuring. Pas als beide ouders zijn goed gekeurd dan kunnen ze een volwaardig APSL papier krijgen. Ik ben wel benieuwd wie dit papier heeft afgegeven als het een cuzado papier is.

Je kwam me trouwens als bekende voor van het Lusitano-forum Leuk!

En het karakter van de lusitano kan erg verschillen maar over het algemeen vind ik ze braaf aan de hand en werkwillig als ze aan het werk zijn. Ze kunnen zelf denken zijn voorwaarts en gaan voor je door het vuur als je ze voor je gewoon hebt.

Heel veel plezier met je paardje!

Lusitana

Berichten: 22463
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 17:04

Paard heeft geen papier, maar livro azul (blauw boek). Dat is alleen een identiteits bewijs, zoals je weet. En omdat de moeder geen APSL papier heeft, heet ze voor het livro azul "cruzado" en het product (Dancer, in dit geval) dus ook. Terwijl hij toch volbloed Lusitano is. Zo zijn er nog wel duizenden.
Daarom wordt ik kwaad als "cruzados" met de nek worden aangekeken en doe ik erg mijn best om alles goed uit te leggen aan leken.

charmar

Berichten: 281
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-05 23:30

hoi hoi allemaal, nou vandaag heeft 1 vd instructrices op Dancer gereden en het ging fantastisch, wat ook haar mening was, ze vond hem perfect, zat als een stoel
Reden waarom ik haar erop had gevraagd was om te zien of hij bij haar (die dus erg goed kan rijden) zich anders zou gedragen of juist beter, het ging superrrrrrr, dus nu weet ik dat IK er gewoon aan moet rijden en meer rust moet vinden in z'n bewegingen etc.
Er is wel al gewoon een perfecte "klik" tussen ons, op stal staan we heel de dag te kroelen en hij (h)erkend mij wel als zijn baasje zeg maar komt ook tot rust in woelige situaties als ik bij'm ben etc.
Verder gaat het rijden ook stukken beter dan in't begin, we zijn nu 1 maand verder en ik heb gewoon al zoveel vooruitgang geboekt dat iedere dag (les) weer een uitdaging is voor mij/ons.
Ben zooooo gelukkig
Mariska

Odin

Berichten: 2503
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: LUSITANO's wie kent dit ras en hoe zijn ze???

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 13:53

Wat fijn dat je nu gezien hebt wat hij kan. Rustig de tijd nemen, dan komt het bij jou ook wel hoor!

Ik herkende het paard uit je avatar van Marktplaats een poosje terug. Ik had hem in mijn favorieten staan, maar ben niet bij hem gaan kijken. Mijn huidige paard ging in die tijd niet goed en ik was me gewoon wat aan het oriƫnteren, toen ik hem daar zag staan. Ik vond het een enorm leuk paard om te zien op de foto's. Leuk dat hij nu van jullie is, gefeliciteerd nog daarmee!
Hoe hoog is hij eigenlijk?

charmar

Berichten: 281
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: LUSITANO's wie kent dit ras en hoe zijn ze???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-05 22:58

Hoi Odin,

Ja ik had'm ook hele tijd in me "favorieten" staan en heb uiteindelijk toch de knoop maar doorgehakt, had al zo'n vermoeden dat als ik eenmaal zou gaan... ik verkocht zou zijn... en warempel

Het gaat nu fantastisch met ons en de band wordt elke dag sterker, hij's zoo lief en kan al heleboel, meer dan wij ieder geval maar dat is alleen maar leuk en kunnen we nog van'm leren.

Hij is een heel mooi maatje (vind ik persoonlijk) 1.60.

Heb jij zelf ook een lusitano of viel het paard je gewoon op? mij viel hij nl. gewoon op, ik was niet op zoek naar Lusitano ofzo, nog sterker... ik was op zoek naar een bonte!!

Mariska

Odin

Berichten: 2503
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: LUSITANO's wie kent dit ras en hoe zijn ze???

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 10:55

charmar schreef:
Hoi Odin,

Ja ik had'm ook hele tijd in me "favorieten" staan en heb uiteindelijk toch de knoop maar doorgehakt, had al zo'n vermoeden dat als ik eenmaal zou gaan... ik verkocht zou zijn... en warempel

Het gaat nu fantastisch met ons en de band wordt elke dag sterker, hij's zoo lief en kan al heleboel, meer dan wij ieder geval maar dat is alleen maar leuk en kunnen we nog van'm leren.

Hij is een heel mooi maatje (vind ik persoonlijk) 1.60.

Heb jij zelf ook een lusitano of viel het paard je gewoon op? mij viel hij nl. gewoon op, ik was niet op zoek naar Lusitano ofzo, nog sterker... ik was op zoek naar een bonte!!

Mariska


Dat is zeker een mooie maat! Fijn dat hij ook zo goed bevalt, gaaf hoor!
Ik was toen ik hem tegenkwam niet echt op zoek naar een paard, maar het ging met mijn KWPN-er niet zo goed en ik was gewoon eens aan het kijken wat er zoal te koop was. Ik zocht wel op lusitano toen trouwens. Het is mijn droom om ooit nog eens een Andalusier of Lusitano te bezitten, vandaar. Ik heb er echter nog nooit op gereden dus ik weet helemaal niet of het wat voor me zou zijn.

Over een paar dagen is mijn KWPN-er er niet meer (ik moet hem laten inslapen), maar ik wil nu eerst even rust nemen en pas over een aantal maanden serieus op zoek gaan naar een opvolger voor Odin. Je weet natuurlijk nooit wat op je pad komt, maar in eerste instantie wil ik wat afstand gaan nemen.

Jij heel veel plezier van je prachtige Lusitano!

Lusitana

Berichten: 22463
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 12:02

Sterkte.

charmar

Berichten: 281
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: LUSITANO's wie kent dit ras en hoe zijn ze???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-05 12:47

Citaat:
Over een paar dagen is mijn KWPN-er er niet meer (ik moet hem laten inslapen), maar ik wil nu eerst even rust nemen en pas over een aantal maanden serieus op zoek gaan naar een opvolger voor Odin. Je weet natuurlijk nooit wat op je pad komt, maar in eerste instantie wil ik wat afstand gaan nemen


Wat een vreselijk nieuws moet dit ook voor jouw zijn, het lijkt mij een hele moeilijke periode die je nu tegemoet gaat en ik wil je veel sterkte toewensen, het lijkt erop dat dit dus al een hele periode speelt aangezien je hiervoor al zei dat toendertijd je paard ook al niet goed ging en dat hij nu dan toch ingeslapen zal worden.
Een periode van rust is dan zeker wel op zijn plaats en mocht je tzt weer op zoek gaan naar een leuk paardje en je ook nog's interesse hebt in Lusitano's moet je Lusitana (hierboven een berichtje van haar) maar eens een pb sturen, zij is een echte expert en heeft mij ook veel raad en advies gegeven hieromtrent.


Mariska

Lusitana

Berichten: 22463
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: LUSITANO's wie kent dit ras en hoe zijn ze???

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 20:23


_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Re: LUSITANO's wie kent dit ras en hoe zijn ze???

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 17:41

Afbeelding


Dit is echt mijn droom alleen dan tien cm groter ipv 157 ...Of in palomino

charmar

Berichten: 281
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: LUSITANO's wie kent dit ras en hoe zijn ze???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-06 23:42

Sorry voor de (erg) late reaktie, ben gewoon tijd niet geweest op bokt

Maar idd heeeeeellllll mooi paardje hoor, zoiets zou mij nou ook aantrekken, beetje valk achtig, heel mooi hoor.

Wij zijn pas weekend met Dancer naar Zeeland geweest en 't was fantastischhh gewoon, heb videootje ervan gemaakt en zal filmpje ff op bokt zetten.