en een hoger ingeplante staart. Ofniet

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MardoKnol schreef:kwa bouw zit er een verschil in. Een 100% tuiger heeft een langere rug
GiorGio_Ndme schreef:[***] schreef:sjonge sjonge zeg.
Dit is een gelders paard:
http://www.stalhofs.homestead.com/files ... .jpg[/img]
Dit ook
dat 2e gelderse paard is Laurentz!! dat is de zoon van Bazuin, ik heb hem in t echt gezien, wat een PRACHTIG paard is dat zeg!!Het is de broer van mijn veulen
xxjollyxx schreef:Ik heb ook weer een apart geval....
Mijn paard haar vader is Fortissimo (gelders) en de moeder Judith (ook gelders). Je zou dus denken dat Marleen ingeschreven zou staan bij het gelderse categorie van het KWPN. Echter is dit niet het geval want de afstammelingen van Fortissimo konden zowel als gelders als tuigpaard ingeschreven worden.
Marleen is dus als tuigpaard ingeschreven, maar qua uiterlijk (en qua bloed) is ze echt wel 100% gelders!! haha... raar beest heb ik toch...
pandabeertje schreef:MardoKnol schreef:kwa bouw zit er een verschil in. Een 100% tuiger heeft een langere rug
marianne21 schreef:hey!
een gelderspaard is een apart ras.
ik las dat er in het gelders paard geen hakney bloed mag zitten, maar volgens mij zit er in de bloedlijnen van sommige gelderse hengsten wel hakney bloed...
marianne21 schreef:ik heb 10 jaar op de paarden van een kleine fokkerij van gelderse paarden gereden...
misschien kent iemand het wel: Fam. W. van Sijpveld in Kesteren.
deze mensen fokken de Rona stam...
ik weet natuurlijk ook niet alles over het paard maar heb er veel over gehoord.
kussie marianne
marianne21 schreef:kijk maar naar de hengst Proloog...
deze was goedgekeurd voor de tuigpaarden van het KWPN en voor het gelderse stamboek en had volgens mij ook hakney bloed in zijn bloedlijn.
Sfieke schreef:Maar een Groninger paard is toch wel even wat anders dan een Gelders paard...
[***] schreef:leuk paard, onder het zadel ook.