Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

keat schreef:miss dat iemand weet of het een paard zou worden die je goed in de sport kan gebruiken?
[***] schreef:keat schreef:miss dat iemand weet of het een paard zou worden die je goed in de sport kan gebruiken?
Daar gaf ik dus antwoord op, ik denk het niet. Van de paarden die het goed doen in de sport met gelderse afstamming zit voor zover ik weet in niet 1 hackney bloed. Kijk maar eens op de www.gelderlanderhorse.nl Daar is veel te vinden over internationale sportpaarden in zowel dressuur als springen.
Het kwam op mij nog niet over als een defenitief besluit of weloverwogen beslissing(daarom is ze nog aan het orienteren) dus ik zou zeggen:kijk ook even verder.
Op dit moment is er in de nationale top en subtop geen een tuigpaard die nog puur gelders is, allemaal hebben ze hackneybloed. Toch jammer dat deze mooie tak van paardensport wederom vergeten wordt.
keat schreef:ik wil er dan wel gewoon dressuur mee gaan rijden of mee gaan springen en dus vraag ik me af wat er precies uitkomt.
) maar TS is weg van de hengst. Tja, en dan moet je toch ooit doen wat je hart je ingeeft. Zo op het oog qua bouw is de combi nog niet zo slecht.
Neonlight schreef:Ilindra, TS vroeg of iemand een kruising kende en er foto's van had. Showpaard is een magazine waar de raszuivere friezen en hackney's in staan, en de meeste tuigpaarden die tegenwoordig op de concoursvelden lopen zijn ver verwijderd van de geldersen.
Yootha schreef:Submodopmerking:Amber_rinova het is niet de bedoeling om een heel oud topic omhoog te halen