Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

), is ze stuk donkerder geworden en ook weer een eind de hoogte in gegaan. Het gaat een grote sterke meid worden
Nina_rex schreef:Mijn moeder heeft een Groninger merrie van Farao (zie Het Groninger Paard voor een foto), met een heel hoog % Gronings bloed.
Fotootje:
Ze heeft veel aanleg voor de dressuur, maar mijn moeder is nogal afgeknapt op dressuurwedstrijden dus die rijdt ze niet meer!Ze lest wel en het is echt leuk om te zien hoe goed Tsarina meewerkt, en haar best doet om het goed te doen. Ze snapt dingen vaak al na een of twee keer, zoals galopwissels en appuyeren, dat had ze zo door.
We rijden heel veel buiten, en daar is ze ook goed geschikt voor. Maar het is echt geen braaf rustig paard (dat denken veel mensen van Groningers), ze kan nogal pittig uit de hoek komen en is een echte merrie...
Mijn moeder heeft ook een paar endurancewedstrijden van 30 km met haar gereden, dat gaat ook super. Ze is heel looplustig en heeft een goede conditie. De laatste wedstrijd was in Wallonië op heel moeilijk terrein maar daar kon ze toch prima uit de voeten.
Er zijn ook goede springpaarden met veel Groningerbloed, maar kan even niet op namen komen.