Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
naturalgirl schreef:Jawel, dat maakt wel uit. Langs mijn ervaringen heb ik ingezien dat ze veel eerlijker, trotser en vuriger zijn. Ze zijn zo krachtig en oprecht. En misschien moet je de andere berichten ook eens lezen, daar staat in dat ik pas na mijn studies een paard kan aanschaffen (dat is pas voor tenminste vier jaar)
naturalgirl schreef:Jawel, dat maakt wel uit. Langs mijn ervaringen heb ik ingezien dat ze veel eerlijker, trotser en vuriger zijn. Ze zijn zo krachtig en oprecht. En misschien moet je de andere berichten ook eens lezen, daar staat in dat ik pas na mijn studies een paard kan aanschaffen (dat is pas voor tenminste vier jaar)
naturalgirl schreef:Ja, Prulleke. Dat is een goede raad. Ben ik ook van plan.
En Mist, met vuriger bedoel ik niet sneller.
En Manuutje, je hebt gelijk. Er zijn ook ruinen met hengsteneigenschappen en hengsten die heel rustig zijn. Het is ook gewoon zo dat ik liever een paard in zijn natuurlijke staat laat. Dus dat een merrie een merrie is, en dat een hengst een hengst is (en geen ruin wordt).
En ja, er kunnen ook lastige hengsten zijn, maar dat geld evengoed voor merries en ruinen. Het probleem is dat er bij hengsten direct een etiket wordt opgeplakt. Volgens mij zijn er ook merries en ruinen waar je heel streng en kordaat bij moet zijn.
Ik heb nu ook iemand bij mij op MSN staan omdat ze vier hengsten heeft. Daar hoor heel wat anders van. Oké, ja, je moet er strenger tegen zijn, maar voor de rest vindt ze hengsten ook zeer fijn. Twee van haar hengsten staan samen en ze zei dat dat ging. Er zijn ook verschillende ruinen en merries die moeten lijden onder de hengstige en dominante manieren van een andere ruin. Het moet dus niet per se een hengst zijn. Ik wil mijn paard nemen zoals het is. Is het een brave andalusische hengst (zoals ze bekend staan) fijn... Maar is hij gewoon hengst zoals de hengsten bekend staan (wat mij logischer lijkt), mij ook goed. Dan kan ik er heerlijk mee NH'en, want zo'n hengst heeft karakter. Na hard werken (en veel frustratie) zullen we een pracht van een band hebben, die niet kapot te breken valt. Het is zoveel mooier het allemaal met z'n tweeën samen te bereiken, dan een paard te hebben dat alles maar ondergaat.
naturalgirl schreef:Het is zoveel mooier het allemaal met z'n tweeën samen te bereiken, dan een paard te hebben dat alles maar ondergaat.
naturalgirl schreef:Ja, sorry, kimmie261, soms kan ik nogal gedreven geraken als ik aan het dromen benMijn excuses hiervoor.
Ik zal het allemaal maar laten. Ik denk dat ik teveel mensen tegen de haren in wrijf.
Ik ben nu eenmaal niet zo te vinden voor de traditionele manier. Maar dat is natuurlijk ieder zijn eigen mening.
Ik zal binnen tien jaar dit topic nog eens opnieuw openen...(zucht)