[Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
freetorun

Berichten: 2265
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 11:57

Wat is uberhaupt het verschil tussen een shire en clydes? Oorspong? Of meer? Echt een leek hier hè

Granoek
Blogger

Berichten: 10502
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 11:58

Oh ik HOU van ramsneuzen <3 Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik had mij dan weer voorgenomen geen clyde te nemen met te veel wit op het hoofd. OEPS :Y)

JewEmm

Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 12:02

Granoek schreef:
Ik snap nu ook jouw boktnaam JewEmm :D

:Y)

@sanne1992: die sokken blijven niet lang wit... Voor een show of keuring echt 3 keer wassen en dan nog een lading talkpoeder er in ;)

Dit is de rasstandaard van de shire:
http://www.nshs.eu/index.php/de-shire/rasstandaard

Rasstandaard van de clydesdale is zeker wel anders. Om de shire te redden is er aardig wat clydesdale bloed ingevoerd en ik geloof ook dat de clydesdale zeker wat shire bloed erin heeft.
Er zijn bij de clydesdale bijvoorbeeld ook meer kleuren toegestaan.

Granoek
Blogger

Berichten: 10502
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 12:03


Granoek
Blogger

Berichten: 10502
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 12:07

Buiten de rasstandaard vooral oorsprong denk ik. Mij zei de fokker van Duke (en dus ook de verkoper van Dexter) ooit: Een echte Schot zal geen Shire kopen en een echte Engelsman koopt geen Clydesdale :P

Zal wel met een korrel zout te nemen zijn, ongetwijfeld. Maar Clydesdales zijn Schots (The great Scottish Clydesdale) en Shires zijn dan Engels dacht ik.
Hoewel elke Clydesdale tegenwoordig Shire bloed heeft en vice versa. En toch mag Duke niet voor dekdienst ingezet worden want hij is Shire x Clydesdale, dus DAT dan weer niet :')
Er bestaat wel een soort index van deze kruising, vanaf welke afstamming het wel toegestaan is maar die kan ik niet onthouden, hoe hard ik ook probeer :P

Ik denk, als Duke een merrie was, en ik zou daar een veulen uithalen van een Clydesdale hengst, dat dat veulen wel weer 'vol' Clydesdale was. Volgens de boekjes dan.

Captain

Berichten: 21463
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 12:19

Ik heb geluk met Annie's witte sokken. :)) Ik doe er vrijwel niets aan maar ze blijven altijd ontzettend wit.

sanne1992
Berichten: 2036
Geregistreerd: 04-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 12:20

JewEmm schreef:
Granoek schreef:
Ik snap nu ook jouw boktnaam JewEmm :D

:Y)

@sanne1992: die sokken blijven niet lang wit... Voor een show of keuring echt 3 keer wassen en dan nog een lading talkpoeder er in ;)

Dit is de rasstandaard van de shire:
http://www.nshs.eu/index.php/de-shire/rasstandaard

Rasstandaard van de clydesdale is zeker wel anders. Om de shire te redden is er aardig wat clydesdale bloed ingevoerd en ik geloof ook dat de clydesdale zeker wat shire bloed erin heeft.
Er zijn bij de clydesdale bijvoorbeeld ook meer kleuren toegestaan.


haha ik weet er alles van
Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10502
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 12:24

Captain schreef:
Ik heb geluk met Annie's witte sokken. :)) Ik doe er vrijwel niets aan maar ze blijven altijd ontzettend wit.

Ja en dan ga je andere mensen zeggen dat ze sokken moeten wassen, jij hebt wel makkelijk praten! :P


Ik was echt bijna nooit :') In de winter soms de modder er uit met de tuinslang maar daar houdt het dan ook op, enkel als we eens ergens naartoe moeten haha

Captain

Berichten: 21463
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 12:33

O:)

JewEmm

Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 13:09



Talkpoeder to the rescue!
En hier hadden we ook geluk. Maar 2 keer sokken gewassen omdat het al een aantal weken droog was (dus geen modder in de wei).

koenlover

Berichten: 2417
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Boekel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 13:11

Leuk topic! Ik meld me ook met m’n 19 jarige vriendje Max of white forrest. Hij woont nu ongeveer 2 jaar bij ons en ik ben helemaal om. Voor mij in de toekomst niks anders meer dan een Shire!

Ik heb wat foto’s van Facebook geplukt dus niet de beste kwaliteit:

Afbeelding

Afbeelding

Hoe zit t bij jullie sokkenpaarden met mijt? Max heeft er echt twee keer per jaar veel last van en hoe dicht ik er ook op zit heeft hij toch vaak al wat wondjes waardoor het wassen vervelend is voor hem. Ik zit nu te twijfelen om de sokken een keer af te scheren om t beter in de gaten te kunnen houden.

Granoek
Blogger

Berichten: 10502
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 13:16

Duke heeft het heel vaak en Dexter heeft het nog nooit gehad, heel raar!

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 14:20

Lees later even bij. Maar nu eerst Willie foto spam. Meneer is vandaag jarig. 7 jaar oud alweer <3

Allepaardsvriend & Slapen als een baby doet ie nog altijd
Afbeelding Afbeelding
Netjes op grootte opgesteld & Bemoeial
AfbeeldingAfbeelding
Gewoon 19" dressuurzadel verdwijnt op zijn rug :')
Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10502
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 14:22

Is dat hoofdstel de Lato?

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 15:18

Ja :) Heb de Lato EL (extra groot laten maken bij het Drunens Ruiterhuis) en de Monta (op maat gemaakt). Willie heeft echt een XL hoofd. -O-

Granoek
Blogger

Berichten: 10502
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 15:20

Ik heb die gehad en verkocht en nog steeds spijt van haha :P
Kon hem toen terug kopen maar had toen net een andere side pull gekregen dus dacht: is niet nodig.
Maar die andere blijkt nu niet fijn te zitten (denk ik, Dexter loopt veel fijner in zijn micklem met bit dan in zijn side pull) Ik probeer nu de Micklem als side pull even, kijken of dat het verschil maakt.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-18 15:20

Nadiine__x schreef:
[HK] Deel II Erop, ernaast of eronder, met Shires geen gedonder!

Er is al wel een topic voor shire's :) en clydes zijn daar ook gewoon welkom :))


En ik maar zoeken in dit hoekje, de algemene forum wijde zoekactie leverde mij niets op. Nou ja, blond laten we maar zeggen. :D
Ik ga later dat andere topic bijlezen, wel leuk dat er hier zoveel animo al is voor Shires en Clydesdales, volbloed of niet, ik vind ze PRACHTIG!

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-18 15:22

sanne1992 schreef:
Mag een kwart shire ook? O:)


Ja natuurlijk en wat een plaatje heb je daar! Echt prachtig! Ik hou nooit zo van Vos, maar die van jou is <3

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 15:27

Leuk topic. Hoi Pleun en baasje van Pleun :) Heerlijk dier is het ook.

Jaaa Dexter en Duke. Ik vind ze zo leuk he. Vooral omdat jouw Dexter volgens mij qua karakter ontzettend veel op mijn Will lijkt. Altijd in de energy save modus :P

Ach kleine Beer die geen klein beertje meer is. Echt een leuke kruising.

Annie! Heb toen het topic gelezen waarin je haar net hebt. Leuk om haar zo te zien veranderen.

Pluizemuis <3 Die ik als klein kleutertje al op de keuring heb mogen bewonderen. Ben stik jaloers Nadien. Jij doet zulke leuke dingen met haar!

Chendo, een nieuw gezicht. Wat staat hem zowel het tuig als het zadel goed zeg. Mooie verschijning.

Hoi Ireen! Blijft een grappig duo die twee. Staat Daisy nog te koop? Daar moet je toch een lieve baas voor kunnen vinden? Zo’n leuk dier. Emmy al 20 dit jaar! Ziet er goed uit!

Koenlover, wat een snoezig dier. Hij ziet er super lief uit. Willie heeft vroeger weleens mijt gehad. Nu de afgelopen 2 jaar niet meer. Bij mij heeft het geholpen dat hij in een mooie schone strostal staat. Vlas of ander materiaal gaat fout.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-18 15:29

freetorun schreef:
Omg ik wil ook zo'n vos shire (x tinker)! Het spijt me jongens, maar mijn liefde voor vosjes spreekt hier echt voor zich!

Ook gave dieren JewEmm! Daisy heeft een ramshoofd, komt dat veel voor? Vind het best gaaf staan!
En wat heeft Emmy een gave kleur <3.

Sorry ik zit echt jullie topic te spammen zonder shire of clyde hier :')


Gewoon mee blijven kletsen! Misschien steken we je wel aan. :P

Ik heb in mijn zoektocht naar een Shire heel even heel hard getwijfeld over een eerste generatie outcross Drumhorse, dat is officieel dus 87,5% Shire en 12,5% Tinker bij volledig papier. Dit was een eerste generatie outcross en dus 50/50%, een plaat van een 6 jarige merrie en nog 169 cm hoog.

Granoek
Blogger

Berichten: 10502
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 15:31

Hahaha Selka, energy save modus is inderdaad wel de juiste omschrijving :P

Nadiine__x

Berichten: 2808
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 16:19

Whuhaha jullie gaan als een speer! _O-

Sanne, donders wat heb jij een gave drum onder je kont!! :oo

Ik. Geniet van iedereen zijn foto spam, heeeeerlijk! <3

Willie wat word hij groot en dik en mega! :))

Betreft de sokken en de mijten.
Zodra pluis op stro staat heb ik dikke ellende!
Ik houd haar nu op vlas en nooit geen last meer van beestjes! Ik zweer erbij dat het echt komt door het boeiiende stro!!
Daarnaast knip ik haar Kootholtes kaal (want dat ziet toch niemand) om het broeien tegen te gaan en was ik minimaal 1x per maand met teershampoo voor honden, het stinkt, de sokken worden mega wit en het is goed voor de vacht en huid.
Nooit geen beestjes hier sinds 2 jaar dat ik dit doe! Daarvoor elk halfjaar ellende.. :=

Afbeelding

Maar, eerlijk is eerlijk momenteel heb ik mezelf een knip en scheer verbod gegevens want wil ik september weer naar de keuring met haar, maar dan wel "zoals het hoort".
Dus, inc. Baard, snor, volle sokken en staart en niet geschoren vachtje.
Kijken hoelang ik dat vol. Houd :=


Betreft de ramsneuzen, ik vind het echt verschrikkelijk, ik heb pluis ook efht geselecteerd op geen ramsneus := maar ze heeft hem wel een beetje..

Granoek
Blogger

Berichten: 10502
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 16:32

Ohhhh met pluis naar de keuring leeeuuukkk

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-18 16:58

Gaat iemand nog naar de NSHS dag op 12 mei?

Plait cursus en BBQ

Granoek
Blogger

Berichten: 10502
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 16:58

Ik moet werken in weekenden :(