Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Alice13 schreef:Is het zo erg als je paard niet overal in uitblinkt?!
Ik vind het heel erg jammer dat ik met mijn huidige paard niet op Buitenrit kan. Ik rij dus altijd in de bak! Dat vind ik heel jammer maar dressuurmatig kunnen we super fijn aan het werk en daar ben ik erg blij mee.
Wat je je zelf moet afvragen. Is dit paard geschikt voor jou? Kan je er mee wat je het meest belangrijk is?
Ik zie vaak mensen hun paard verkopen omdat hij iets niet kan. Ze kopen een ander paard maar die kan dan ook wel weer iets niet. Of de ruiter wil wel heel graag springen of dressuurmatig aan het werk maar blijkt met een goed paard zelf er helemaal niet zo goed in te zijn!
of je wint van de toppers in de endurance is wederom wat anders maar leuk hebben samen met een wedstrijd of gewoon zo kan zeer zeker in elke tak. Heb een Fries ook al over een picknicktafel zien springen bij een show
AmoorM schreef:Alice13 schreef:Is het zo erg als je paard niet overal in uitblinkt?!
Ik vind het heel erg jammer dat ik met mijn huidige paard niet op Buitenrit kan. Ik rij dus altijd in de bak! Dat vind ik heel jammer maar dressuurmatig kunnen we super fijn aan het werk en daar ben ik erg blij mee.
Wat je je zelf moet afvragen. Is dit paard geschikt voor jou? Kan je er mee wat je het meest belangrijk is?
Ik zie vaak mensen hun paard verkopen omdat hij iets niet kan. Ze kopen een ander paard maar die kan dan ook wel weer iets niet. Of de ruiter wil wel heel graag springen of dressuurmatig aan het werk maar blijkt met een goed paard zelf er helemaal niet zo goed in te zijn!
Ik denk dat je het verkeert begrijpt.
Ik zal mijn paard niet verkopen omdat ze iets niet zou kunnen, je kunt er immers voor trainen en oefenen. Maar zelfs dan krijg je nog reacties dat het een fries is en je helemaal niet moet springen. Dat het niet goed is voor de benen, dat de rug slijt, dat ze niet kunnen inschatten. Noem maar op.
Laatst nog had ik er met iemand over dat endurence mij ook wel leuk leek. Het eerste wat diegene zei "Maar je hebt er geen geschikt paard voor."![]()
Gelukkig weet ik dat er wel meer koudbloeden aan endurence doen en dat het wel degelijk mogelijk is.
Celine_Famke schreef:Ik weet hoe je je voelt. Als ik foto's heb gemaakt van het springen op mijn Fries (en ze heeft gewoon een goede techniek)
TurboTinker schreef:Gewoon alles proberen, en doen wat jullie leuk vinden.
Zat friezen in de crossen te zien hoor.
En de uitdaging ligt daar, waar andere mensen zeggen dat het niet kan. Het toch te doen.
Ik weet nog dat ik mijn tinker kocht, en net daarvoor zei nog iemand tegen mij : die moet je niet kopen. Die kan nooit meekomen.
Intussen is mijn doel dressuur geworden ipv alleen maar boscrossen. En ben ik toch al l1 plus 4. Iets wat nooit kon. Want hij heeft zn bouw niet mee. Hij zou nooit kunnen springen.. maar 140 met gemak!
Dus. Laat je nooit tegenhouden door iets wat een ander zegt. Kijk gewoon hoever je zelf kunt komen.
Plezier samen staat voorop!
, het is zo mooi om achteraf te horen dat had ik nooit verwacht dat jullie dat konden!.
)
AmoorM schreef:Alice13 schreef:Is het zo erg als je paard niet overal in uitblinkt?!
Ik denk dat je het verkeert begrijpt.
Ik zal mijn paard niet verkopen omdat ze iets niet zou kunnen, je kunt er immers voor trainen en oefenen. Maar zelfs dan krijg je nog reacties dat het een fries is en je helemaal niet moet springen. Dat het niet goed is voor de benen, dat de rug slijt, dat ze niet kunnen inschatten. Noem maar op.
Laatst nog had ik er met iemand over dat endurence mij ook wel leuk leek. Het eerste wat diegene zei "Maar je hebt er geen geschikt paard voor."![]()
Gelukkig weet ik dat er wel meer koudbloeden aan endurence doen en dat het wel degelijk mogelijk is.
Was nogal een harde, ook voor zichzelf.

Toydoll schreef:Celine_Famke schreef:Ik weet hoe je je voelt. Als ik foto's heb gemaakt van het springen op mijn Fries (en ze heeft gewoon een goede techniek)
Nou bedoel ik dit niet verkeerd, maar heb foto's van jou fries bekeken, en die heeft geen goede techniek hoor.....
Ik bedoelde ook zeker niet dat het een top springpaard is o.i.d. Bedoelde meer te zeggen dat mijn paard (voor een Fries!) een vrij goede techniek heeft. Maar het is niet voor niets een aantal keer fout gegaan haha! AlexandraM schreef:Op bokt zit iemand die cross doet met dr Fries, was laatst eentonig overweet niet wie