Lange manen fries mooi houden

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Aranel
Berichten: 20218
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 11:00

Doen jullie nooit een hengstenvlecht in met al die liters antiklit? :+

CharIsabella

Berichten: 2155
Geregistreerd: 20-06-14
Woonplaats: Bergen op Zoom

Re: Lange manen fries mooi houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 14:22

ik over het algemeen niet al die liters antiklit gaan er bij mij in en dan gewone losse vlechtjes

Simone1993
Berichten: 94
Geregistreerd: 15-09-13

Re: Lange manen fries mooi houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 17:47

Ik ben van de KWPN naar de Fries gegaan. Sinds december, en heb tot op heden nog maar 1x losse vlechten in gehad. Verder altijd los. Maar wil wel weer beginnen met de losse vlechten voor het behoud van de lange (helaas wel dunne) manen. Ik kam de staart en manen altijd uit en doe er vooraf anti-klit in. Wat ook super goed werkt is een 1 of ander serum (voor eigen haar) van de Action. Het heeft de werking van Cowboy Magic!! Maar dan heel wat goedkoper ;) In het begin van dit topic is die ook benoemd.

Frieske23

Berichten: 17
Geregistreerd: 02-11-11
Woonplaats: Castricum

Re: Lange manen fries mooi houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 11:08

Mijn fries heet op zich best lange manen.. mag natuurlijk altijd langer!!! :D

Zelf doe ik er weinig aan. ik spuit wel anti klit er in ongeveer 1 keer per week of per 2 weken. en vlecht ze niet in.. ze staan bij ons in een kudde van 20 paarden, met spelen is het dan lekker makkelijk om de vlecht te pakken en dan trekken ze hele plukken manen er uit. dus lekker los laten hangen.

Ik heb wel van MTG een groeimiddel. (of het ook echt werkt weet ik niet, maar het is op olie basis en werkt ook goed voor ontklitten en houd de manen erg sterk. wel merk ik dat de korte plukken erg hard groeien door dat spul) Ik heb het nu al een tijdje niet gebruikt.. moet ik toch maar weer mee beginnen.

De staart is een onbegonnen zaak. als ik zin en tijd heb spray ik er heel veel anti klit in en smeer ik er babyolie is en borstel ik hem helemaal uit. maar ik heb daar altijd maar 1 dag plezier van aangezien in ongeveer een varkentje heb. Staart knip ik dus alleen bij.. in de zomer wil ik het wel weer wassen en dan kan ik het ook wat vaker uitkammen.. dat gaat bij ons niet zo in de winter aangezien we alleen kout water hebben.. ;)

groetjes Maartje en Maarten