PRE met jeuk aan staart --> Welk voer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 13:41

Ik heb ook een merrie gehad die op veel soorten (en vooral pavo diverse soorten) jeuk kreeg.
Op Subli ging het al een stuk beter en na het overstappen op St.Hippolyt en Marstalll vitamine supplement ipv krachtvoer was de jeuk geheel weg.

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 17:16

ik vind granen ook geen natuurlijk voer. in de natuur eten paarden niet tot nauwelijks, ( misschien een haverplantje) granen.
ik zou voer zelf een graanvrij voer dat erg laag is in suiker en zetmeel. en sinds dat ik dit voer is mijn paard van zijn ernstige jeuk af.

BabFer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 17:29

Ik heb hier hetzelfde probleem en denk de boosdoener te hebben gevonden, namelijk voordroog!

Ferrari had een volle staart toen ik hem kocht en is beginnen schuren vanaf dag 1.
Aan de witte plekken op zijn poep, was wel te zien dat hij dit nog gedaan had.

Ik dacht toen aan zomereczeem. Reageert ook zeer allergisch op dazenbeten.
Dus deze zomer volledig ingepakt van kop tot teen en smeren geblazen.
Het hielp allemaal, maar niet 100%.
In de zomermaanden schuurde hij ook aan zijn manen. Niet zoals de erge gevallen, maar toch zo dat de helft van zijn bos is losgekomen.

Dan ben ik graanloos beginnen voeren.
Momenteel krijgt hij Aveve sportmix zero (graanloos) + 300g vitalbix daily complete.

Toch is hij 2 weken terug beginnen schuren. Dit kon onmogelijk zomereczeem zijn.
Aarsmaden waren ook uitgesloten, maar heeft er toch iets tegen gekregen.

Nu staat hij sinds enkele dagen op een andere stal waar hij hooi krijgt ipv voordroog en het schuren is gestopt, weg, foetsie!
Zo blij dat ik het eindelijk gevonden hebben. Duimen dat het zo blijft!
Achteraf gezien klopt het allemaal. Bij een nieuwe "pak" voordroog werd het schuren soms erger. Alles zal afhangen hoe eiwitvol de "pak" is.

Mijn andere PRE is ook zeer gevoelig aan voordroog, die moet constant een maagbeschermer bijkrijgen. Dus voor hem zal ik ook overstappen op hooi vanaf het kan.

Misschien is dit het ook?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 17:32

sammie18 schreef:
Novamix van Mijten, is volgens mij wel vrij lastig te krijgen. Maar via hun site kun je zoeken op leveranciers, sommige boerenbond's schijnen het wel te hebben of te kunnen bestellen. Een stalgenoot heeft een paard dat zeer erg schuurt en dat is een heel stuk verminderd met dit voer. En er zit volgens mij wel voldoende energie in.

Dat voer van Mijten is voor haar niet moeilijk te krijgen want dressuurstal Accres in Starnmeer is dealer van dat voer en dat is redelijk dichtbij.

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 17:46

paarden die schuren zowiezo geen voordroog geven maar goed hooi.