Crossen met een fries. Mogelijk?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 23:04

Celine_Mirte schreef:
AmoorM schreef:
Wat gaaf! En zeker een goed gevoel dat je de springpaarden achter je liet met je fries? Heb je ook echt trainingen gehad? Clincis enzo? Heb je mensen mee gemaakt die echt anti waren?

Haha, ja dat was echt heel gaaf :D
Ik heb geen trainingen of clinics gevolgd. Wel altijd dressuur les en zelf wat springen gedaan. In de bak springen vond het paard nooit heel leuk, maar op buitenrit een boomstammetje mee pakken weer wel. Dus dat deden we dan.
En ja, ik heb heel vaak gehoord: dat paard hoort voor een kar, of friezen kunnen niet springen. ;)
Maar dat veranderde wel als we dan eens een sprong lieten zien. Ooh, deze kan het toch..
De mensen bij wie die cross was, zeiden nog: we hebben je maar in een rustig groepje gezet, want die fries gaat vast niet zo hard. Daar zijn ze wel van op terug gekomen na afloop.

Maar ik denk dat het ook heel erg van je fries en zijn karakter af hangt. Heb ook eens mee gedaan met een andere fries (dochter van..) die er echt helemaal niets aan vond en inderdaad de rest niet bij hield.

Ohh dat lijkt me echt gaaf, zie het al voor me ga je bij echte cros talent rijden die de echte fries vooroordelen heeft en rij je al die gemaakte spring-cros paarden eruit! :Y)

Ik weet eigenlijk niet wat ik van mijn fries kan verwachten. Aan de galop moeten we nog heel veel werken. Misschien tips om doe te verbeteren? Qua springen heb ik wel een idee dat ze het een beetje kan. Laatst met vrij springen sprong ze vloeiend over 50/60 cm heen. Tenminste ik vond het vloeiend. Ben natuurlijk geen spring pro. Maarja dinsdag en vrijdag spring les en zaterdagavond wedstrijdje. (z'n 60 cm parkoertje)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 15:43

AmoorM schreef:
Mijn vader is totaal tegen. Hij vindt het voor zowel ruiter als paard levensgevaarlijk (vaste hindernissen)
Maar nu zijn mijn paard en ik daar ook nog niet klaar voor. Dus er is nu nog geen sprake om het te gaan doen. Wel wil ik graag aankomend jaar bij eventing wedstrijden kijken. Maar ik weet niet waar ik terecht kan. Weten jullie leuke wedstrijden? Ik zou Tim Lips ook wel eens willen zien rijden. :)

Schopje voor deze vraag.

xxPaige

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 16:11

AmoorM schreef:
AmoorM schreef:
Mijn vader is totaal tegen. Hij vindt het voor zowel ruiter als paard levensgevaarlijk (vaste hindernissen)
Maar nu zijn mijn paard en ik daar ook nog niet klaar voor. Dus er is nu nog geen sprake om het te gaan doen. Wel wil ik graag aankomend jaar bij eventing wedstrijden kijken. Maar ik weet niet waar ik terecht kan. Weten jullie leuke wedstrijden? Ik zou Tim Lips ook wel eens willen zien rijden. :)

Schopje voor deze vraag.

Ligt eraan of je indoor of outdoor wilt kijken? Het outdoor seizoen is nu wel afgelopen namelijk haha. In januari/februari is er een indoor cross in Utrecht. Maar dat staat dan dus wel dichter op elkaar als buiten. En heb geen idee of Tim daar zal gaan starten. Misschien met een paar puppy-paardjes van hem. ;)

DeBuurvrouw

Re: Crossen met een fries. Mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 11:52

In het cross gedeelte van het forum kan je meer info vinden over oefencrossen en trainingen.
Tim Lips geeft wel heel enthousiast les! Hij was in de buurt van Assen met les geven (plaatsnaam ben ik even kwijt)

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 21:04

Deze is een tijdje geleden actief geweest zie ik :D
Maar toch mijn vraag; waar kan je je opgeven voor een wedstrijdje of training voor een crosstraining in de buurt van Zuid-Holland/Zeeland? :)

DeBuurvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 21:31

In het cross gedeelte van het forum kan je meer info vinden over oefencrossen en trainingen.

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 21:48

DeBuurvrouw schreef:

Dankje!! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 21:49

DeBuurvrouw schreef:
Tim Lips geeft wel heel enthousiast les! Hij was in de buurt van Assen met les geven (plaatsnaam ben ik even kwijt)

Hoe staat hij tegenover friesen in de cross? (beginners)

DeBuurvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 21:52

Hij vond het geweldig en hij was ontzettend verbaasd dat die fries zo kon springen. Een erg goedlachse en energievolle man. De oefencross nabij Assen was ook voor beginners/semi beginners en die gaf hij leuk les.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 22:08

DeBuurvrouw schreef:
Hij vond het geweldig en hij was ontzettend verbaasd dat die fries zo kon springen. Een erg goedlachse en energievolle man. De oefencross nabij Assen was ook voor beginners/semi beginners en die gaf hij leuk les.

Oh je bent naar Tim lips geweest? Dat had ik gemist, maar wat gaaf!! En wat leuk dat hij zo enthousiast was. Maar hij was toch wel verbaast dat een fries ook leuk kan springen? Haha.

amber1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 22:15

van de friezenclub Nemo's Bern uit Balkbrug hebben ook meerdere dames mee gereden met de cross in Broekelo (niet Boekelo :D ) Deze cross was ook erg leuk, de friezen hebben ook de cross uitgereden!!
geweldig om de gezichten te zien van mensen die niet verwachten dat friezen kunnen springen!

Shauniraquel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 16:49

Zeker kan je wel crossen met een Fries. Ik heb ook meegedaan vorig jaar aan de Tripalon in Bussloo. 1 weigering en de rest foutloos en met gemak over de hindernissen heen. Ze vind het ook erg leuk en had de pit erin.

Ik wil zeker nog een keer een officiële cross starten. Zie hier mijn topic: [SGW-ITP] Tripalon Bussloo met Namke

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 16:56

Ik cross ook met onze friezen. Wel houden we het bij de oefencrossen met een maximale hoogte van 80 cm, maar dat haalt de mijne makkelijk!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 10:17

Ja hoor! :D Goed mogelijk! En mijn Friezel heeft van naturen behoorlijk moeite met de galop, heb juist het idee dat door het vele springen/crossen dit beter wordt! :D Dus ik zeg doen.

Alleen voor (oefen)crosswedstrijden denk ik dat ze inderdaad wel net wat tekort komen, zeker in tempo/uithoudingsvermogen. Maar dat verschilt natuurlijk sowieso altijd per paard. Zullen vast Friezen zijn die het makkelijk bijhouden! :D