Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) zijn wat meer stuwend dan dragend. En dat kan je in de dressuur wat moeite opleveren, vooral vanaf het M. Maar dan nog zou ik het per paard bekijken. Een kennis van mij heeft ook een Fries die op papier echt tuig is, maar z'n mannetje staat in de dressuurring. Hij maait niet zo en kan best dragen... ze rijdt nu Z1 met hem, wel lijkt dit zijn plafond te zijn. In de echte oprichting mist hij de lossigheid en souplesse.
Alleen dat mok vaak voorkomt, maar dat komt natuurlijk door de sokjes
MarjanB schreef:Ik denk zelf dat de ruin die ik nu geprobeerd heb iets te weinig go heeft voor het doel wat ik wil (Z dressuur) maar misschien is dit wel wat van de friezen? Dat ze het eerst moeten snappen en je ze dan vlug kan maken?
MarjanB schreef:Ik heb gisteren een hele fijne merrie gekocht. Geen fries maar kwpn. Heb bij meerdere friezen gekeken ook merrie s maar vond ze vaak net niet goed genoeg galopperen, te klein of ze hadden zomerexceem.
Friesiszwart. Ik heb edwart bij jou geprobeerd maar je vroeg er ineens 2 duizend meer voor terwijl je mijn budget wist. Vind het dus ook niet echt fijn dat je reclame maakt in dit topic.