Friese paarden en galop.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nini1992

Re: Friese paarden en galop.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 20:23

Sinds kort weer begonnen met onze fries. Merk dat ze heel hard en prachtig kan draven, maar moeilijk galoppeert dus dat wordt nog een puntje van aandacht bij ons.

viervoeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 22:06

Een fries blijft altijd nog een draver. Dus het aanleren van de galop is gewoon moeilijk. Rustig blijven oefenen en vooral niet laten rennen!

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 22:10

Ik heb hier een 2 jarige staan die galloppeerd alleen maar xD die zie ik nooit draven :')

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 08:10

viervoeter schreef:
Een fries blijft altijd nog een draver. Dus het aanleren van de galop is gewoon moeilijk. Rustig blijven oefenen en vooral niet laten rennen!

Dat was vroeger zo. Ik rijd nu op een 4-jarige (welke ook te koop staat) en die heeft vanaf het begin netjes aangesprongen in galop. En ook de galop zelf is mooi rustig.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 19:20

viervoeter schreef:

Dan is er bij die van mij iets fundamenteel mis gegaan :+

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 07:26

Haha dan is mijn fries ook een vreemde. Die stapt en galoppeerd liever

Corinax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 08:18

zanakuzies schreef:
Ik heb hier een 2 jarige staan die galloppeerd alleen maar xD die zie ik nooit draven :')

Los in de wei of in de bak galoppeert mijn merrie ook veel en graag, maar onder het zadel nog niet altijd even goed. Merk dat ze veel aanmoediging nodig heeft. Volgens mij durft ze nog niet zo goed. Als ik haar na de hulpen zeg "toe maar" dan gaat ze wel. Net alsof ze van mij nog iets bemoedigends nodig heeft.
Op 1 kant springt ze nu goed aan maar op de andere kant altijd in contra galop. Dus denk ook dat ze nog niet sterk genoeg is in haar achterhand en wellicht ook nog niet helemaal goed rechtgericht.
Maar dat komt vanzelf wel. Ze is pas 5 en vanaf april onder het zadel. Dus ik heb alle tijd.

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 08:43

Mijn merrie gallopeert al vandag dag 1 dat ik haar heb onder het zadel, in het begin wel hard en met een bok maar na een half jaar trainen gaat het wel veel beter ze hebben wel spieren nodig willen ze kunnen galloperen met een ruiter op de rug