Barokke rassen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Re: Barokke rassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 00:58

Er bestaat ook nog een noordelijk barok paard.
Vermoedelijk een ras dat je nog niet kende.
De knabstrupper.
(ik heb en zwarte zie profiel, maar diegenen die het ras kennen kennen ze vaak met stippels)

Is geen zuidelijk paard, qua temperament ook weer heel anders, stamt wel af van de paarden van de zon.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 08:50

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 10:17

Hier ook een paar filmpjes van PRE's van mij. Kun je die oo keen beetje bekijken;

(ze zijn maar kort en gewoon met telefoontje gemaakt)

PRE hengst Jerez XXVII; http://www.youtube.com/watch?v=w7bAyd3Ljsc

PRE hengst Cantaor WH; http://www.youtube.com/watch?v=66Y18Jmx ... ure=relmfu

PRE merrie Galina (baan was spekglad, dus op de volte kon ze niet echt uit de voeten maar rechtdoor wel); http://www.youtube.com/watch?v=XAz9z1Wf ... ure=relmfu

PRE merrie Bomba, nog als jaarlingetje van 14 maand; http://www.youtube.com/watch?v=3c7m_X8FTow

romancehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 10:37

Ik heb zelf een Lusitano . Rij er nu net M1 mee. Prima dressuurmatig te rijden.
Als je er 1 koopt moet je er gewoon opletten dat ze een beetje normale gangen hebben.
Je hebt dressuur types en barok types. Krijg ook altijd goed commentaar op mijn protecollen.
En ze gaan inderdaad voor je in het vuur buiten binnen, gras , regen . Het maakt de mijne niet uit.
Ze leren snel, zijn coole paarden. Daarin tegen geen dooie . Heb ook wel eens Andalusiers gereden ook die waren braaf en fijn te rijden. Misschien had ik mazzel maar ik ben dol op ze. Voor mij niets anders. Ha Ha

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 11:05

castano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 19:01

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 22:37

castano schreef:

Dit is toch niet op correctheid en kwaliteit van beweging te beoordelen.

Vind het een plaatje om naar te kijken hoor. Maar vanaf deze video kan ik niet beoordelen hoe hij beweegt.

Die laatste die Nombrado laat zien vind ik erg mooi.

castano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 23:01

ja maar het gaat ook niet echt over mn paard hiihih als zei evt een azteca gaat kopen moet het er 1 zijn die zei ziet zitten ihih heb ook geen ander filmpje :) ging mij enkel dat ze bekend is met het ras :) de Azteca sporthorse is echt wel grandprixx waardig zo ook de goede PRE of Lusitano <3 en wil even laten zien dat de quarter skills erin zitten ihihih uit niks weg en bewegen als of je van elastiek ben :) <3 love my horse

castano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 00:09

net als deze azteca B (zelfde als neo),,, even dit ben niet voor het stieren vechten en hier word ook geen stier gedood of iets, je kan dus enig sinds kijken....http://www.youtube.com/watch?v=fz8BiTtoLp8 geeft enkel aan wat ze kunnen :)

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 20:02

NatasjavE schreef:

(das ook wel een heule dure :o , jij dus ook al een dure smaak ;) )

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 20:02

castano schreef:
net als deze azteca B (zelfde als neo),,, even dit ben niet voor het stieren vechten en hier word ook geen stier gedood of iets, je kan dus enig sinds kijken....http://www.youtube.com/watch?v=fz8BiTtoLp8 geeft enkel aan wat ze kunnen :)

Geweldig paard Merlin!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:35

nombrado schreef:
NatasjavE schreef:

(das ook wel een heule dure :o , jij dus ook al een dure smaak ;) )

Nee hoor....ik hou het op Gelderse...die zijn in verhouding niet zo duur :P

Eefiepeefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 19:09

Natuurlijk zijn barokke rassen geschikt voor dressuur, maar net als de kwpn'ers niet allemaal. Ik heb zelf 4 lusitano's. Mijn merrie komt uit een stierenvechters lijn en is alles behalve geschikt voor dressuur. Die vind het namelijk zo leuk op een wedstrijd dat ze het liefst galop op de plaats laat zien ipv stap. Heel heet maar zoals je op de vorige pagina al las bom proof. In een spring parcours is ze de beste en de dressuur wordt naarmate ze ouder wordt (dit jaar alweer 13) steeds beter. Met mijn 3/4 Lusi start ik vanaf volgende maand M1 en ook het veulen van de merrie hoop ik in de toekomst in de dressuur uit te brengen. De hengst is dan ook uitgekozen op een rustig karakter.

Voor filmpjes van de Lusitano in de sport zou ik gewoon is googelen of youtube bekijken. Een aantal ruiters zijn D.aniel Pinto, G.oncalo Carvalho, M.iguel Ralão, M.anuel Borba Veiga, F.ransisco B.essa de Carvalho en ga zo maar door. Genoeg dressuur kwaliteit. Op het moment staan G.oncalo met Rúbi het hoogst geklasseerd in de wereld ranking.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 20:10

NatasjavE schreef:
Nee hoor....ik hou het op Gelderse...die zijn in verhouding niet zo duur :P

Gelders ook prachtig. Heb ooit een gelderse merrie gehad in de 80 er jaren. Sarina...misschien ken je die merrie wel?