Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LucasM

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 23:47

ja idd!

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 00:04

@Sanet; gaaf paard! Gaat de middendraf wat hard? :')

Romyv schreef:
Wat een gave foto's!!!! Dan moeten wij nog eventjes dooroefenen hoor hihihi

Ik heb een half zusje van Beart (zelfde moeder, vader Gjalt), is nu 5jaar. Mn vriendin brengt haar uit, we zijn nu 9 maanden bezig en ze rijden al L2.

Ik merk dat sommige juryleden echt bizar streng zijn als ze ietsjes achter de LL komt! We hebben wel eens wedstrijden gehad dat ze voor alles een 5 hadden gegeven :=

Op wedstrijd met losrijden:
[ Afbeelding ]
Hier zie je hoe ze iets achter de LL loopt..

en foto bij mij onder het zadel:
[ Afbeelding ]

Gaaf paard!! :j

Ik heb vorig jaar met een Friesje gestart maar dat ging echt niet.. lag niet aan de jury, maar ik had verkeerde instructie, paardje was kijkerig en ik had nog amper wedstrijdervaring.. ja dan gaat het ook niet goed. Mei 2013 heb ik haar dochter opgepakt, super paard met een werkwillig karakter en veel koeler dan moeders, haar vader is Jasper 366. Met haar wil ik dit jaar starten, maar omdat zij het eerste paard is dat ik zadelmak heb gemaakt (en omdat ik weinig kan rijden door omstandigheden... :( ) gaat het niet erg hard. ik hoop zo dat het met haar wel goed gaat!

Echt negatieve reacties heb ik niet gehad (of gehoord), ik stond hier in de omgeving juist altijd bekend als het meisje met die mooie Fries :D Haha zo leuk, zag je de eigenaar altijd stralen van trots :j
Dochterlief (Yfke) is ook een heel mooi paard met mooie bewegingen, dus aan het paard zou het niet moeten liggen.

morgen sinds lange tijd weer rijden! Goede foto's heb ik helaas niet, of ze staat erop met slof en dat vind ik zo poedersuiker om zo'n foto online te zetten...

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 00:12

DynamiteS schreef:
@Sanet; gaaf paard! Gaat de middendraf wat hard? :')

Onze uitgestrekte draf is nogal vlot ja en plus wat extra beweging soms lastig uit te zitten op de lange 20x60 diagonaal. Ik ben er nu achter dat als ik mijn zadel invet, ik beter blijf zitten, dus mijn zadel krijg nogal eens een poetsbeurt de laatste tijd :)
Het moet natuurlijk nog mooier, minder snel en wel het strekken houden, maar gut, ze wordt dit jaar 17, en na 6 veulens en wat medische tegenslagen, ben ik allang heel blij dat ze het zo goed doet :)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 00:20

Romyv schreef:
Wat een gave foto's!!!! Dan moeten wij nog eventjes dooroefenen hoor hihihi

Ik heb een half zusje van Beart (zelfde moeder, vader Gjalt), is nu 5jaar. Mn vriendin brengt haar uit, we zijn nu 9 maanden bezig en ze rijden al L2.

Ik merk dat sommige juryleden echt bizar streng zijn als ze ietsjes achter de LL komt! We hebben wel eens wedstrijden gehad dat ze voor alles een 5 hadden gegeven :=

Op wedstrijd met losrijden:
[ Afbeelding ]
Hier zie je hoe ze iets achter de LL loopt..

en foto bij mij onder het zadel:
[ Afbeelding ]

Wat leuk om nog een Gjalt afstamming tegen te komen! Mijn ruin is ook een zoon van Gjalt, qua koppie lijken ze wel op elkaar :)

Ik ga volgende week mijn m1 debuut maken met mijn Fries.

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 00:29

wat een leuk topic!!!

ik ga 23 jan voor het 1st starten met mijn jonge ruin! hij is soms nog vrij onzeker maar we gaan gewoon rustig aan beginnen voor de ervaring :)

mijn merrietje is net een beetje onder het zadel en misschien dat ik haar van de zomer ga starten! :)

nikitabanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 02:53

Ik start ook met een fries ben nu b+25 sinds vandaag volgend weekend L1 proberen! Moet zeggen van de aantal wedstrijden heb ik 4x echt het idee gehad, dat ik werd afgestraft omdat ik een fries had! Had 1x 191 en 177 en die week erop weer die vrouw weer bijna 20 punten verschil met die andere jury! Toen viel het me eigenlijk wel op!
Maar mij valt het tot nu toe nog mee!

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 08:50

@Sanet: Je paard ziet er gaaf uit hoor, zeker voor zijn leeftijd!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 09:22

Toen ik wedstrijden reed met mijn Fries (zijn er even tussen uit) was het heel verschilend. Juryleden met een voorkeur op kwpn maar ook juryleden die voorkeur hebben op Friezen, ook juryleden die er gewoon neutraal in waren en zo hoort het ook. :)

Alina1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 10:21

Ik ben pas begonnen met mijn jonge Fries. Ik heb nu een paar wedstrijdjes gereden en in elke proef een winstpunt behaald. Het is echt een verademing in tegenstelling tot met mijn pony's (fjord&haflinger), soms heb ik voor mijn gevoel nog niet goed genoeg gereden en heb ik toch hoge punten. Dan denk ik uh zijn dit mijn punten wel? :Y) Ik moet zeggen dat je bij ons in de omgeving ook best wel veel Friezen ziet in de ring.

Afbeelding

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 21:03

Kir_Ples schreef:
Toen ik wedstrijden reed met mijn Fries (zijn er even tussen uit) was het heel verschilend. Juryleden met een voorkeur op kwpn maar ook juryleden die voorkeur hebben op Friezen, ook juryleden die er gewoon neutraal in waren en zo hoort het ook. :)

al zijn die met voorkeur voor de Fries het leukst :Y)

patrick1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 12:26

Heb nu twee friezen gestart eerst een Doaitsen een paard met super loop lust maar had ik zelf de klik niet echt mee heb haar tot het L1 gereden.
Heb nu nieuwe fries van Felle 422 heel ander type en over het algemeen behoorlijk koel maar dit weekend in Erica toch wat spanning maar toch nog winstpuntje mee kunnen pikken in de twee proef. Deze fries loopt ook inderdaad vrij snel achter de LL maar heb der tot nu toe nog niet echt commentaar op gekregen...

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 12:31

Ik start sinds maart met mijn merrie van Heinse, inmiddels in het L2. Ik ben nooit nadelig beoordeeld en rij regelmatig in de prijzen met haar. Wel ben ik vaak de enige met een fries.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 17:33

Oja ik heb ook nog een fototje van een proef. :)

Afbeelding

Darrie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 17:51

Ook ik start met Friezen, maar ook met KWPN-ers. Het maakt mij niet zoveel uit. Ik vind juist de combinatie leuk.

XxKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 14:20

Ik start momenteel in de M1 met mijn friese merrie!
(foto is al wat ouder)

Afbeelding

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 19:45

Hey das Uden :D

XxKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 11:37

DynamiteS schreef:
Hey das Uden :D

Klopt! :)

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 11:42

Ik start ook wedstrijden met mijn Fries. Nog 1 puntje en dan mogen we L2 starten. Staan wel foto's van ons in mijn profiel. De foto's van de wedstrijden staan op mijn facebook en aangezien ik nu op mijn werk zit plaats is ze later ;)

Ik merk eigenlijk geen verschil t.o.v. van KWPN. Nu moet ik wel zeggen dat mijn fries geen typische frieze gangen heeft en dressuurmatig gunstig gebouwd is.

Leuk om al die knappe combinaties voorbij te zien komen!!

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 15:01

Hier is die dan. De foto is niet helemaal recht genomen dus het lijkt of ze op voorhand loopt, maar valt reuze mee. Dit was met losrijden.

Afbeelding

patrick1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 16:13

Vandaag weer met Yselina van de Applonia Hoeve op Concours geweest voor Selecties voor de indoorkampioenschappen, op een punt na helaas niet door na de Drentse Kampioenschappen maar ben wel erg trots!! Toch weer een winstpunt 183!! *\o/*

Afbeelding

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 17:57

Suprr! Gefeliciteerd !!

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 20:02

gefeliciteerd!!
Ik wil ook gaan starten :(

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 13:54

Ik start ook met een Fries!
Ik rijd haar nu in het L2, een 11 jarige merrie, Jelke x Ulrike
Afbeelding

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 18:04

misschien een stomme vraag maar welk proef nummer word er deze maand gereden in de B ?

Maaike_Ma

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 18:27

3 en 4 volgensmij