Lusitano kopen tips

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 09:08

kappiegirl schreef:
Gaby weet ik zeker die heeft altijd wel wat staan wat bij iemand past. Ze zit als ik het goed heb in Groningen plaatsje Noordwijk maar pin me er niet op vast...

Gaby woont in Leersum

juliaka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-13 09:29

Nouvel schreef:
kappiegirl schreef:
Gaby weet ik zeker die heeft altijd wel wat staan wat bij iemand past. Ze zit als ik het goed heb in Groningen plaatsje Noordwijk maar pin me er niet op vast...

Gaby woont in Leersum

Ja klopt, en ik woon drie dorpen verderop :)

juliaka

Re: Lusitano kopen tips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-13 09:31

welke goede stallen zitten er dan allemaal in Portugal/Spanje? Want dat kan ook een optie zijn.

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 10:07

Nouvel schreef:
kappiegirl schreef:

Gaby woont in Leersum

Dank je wist het niet meer zeker dacht dus Noordwijk in Groningen...
Vandaar ook pin me er niet op vast haha.

Dat is niet verkeerd dat ze dan zo dichtbij zit.

juliaka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-13 10:11

kappiegirl schreef:
Dat is niet verkeerd dat ze dan zo dichtbij zit.

Ja dat is inderdaad handig! Alleen heeft ze nog niet gereageerd dus moet ik nog even wachten...

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 10:29

Stal Elmonto is een kleine Lusitano stal. Misschien weet de eigenaresse tips, of heeft ze er 1 te koop.

juliaka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-13 10:32

tabaflab schreef:
Stal Elmonto is een kleine Lusitano stal. Misschien weet de eigenaresse tips, of heeft ze er 1 te koop.

bedankt voor de tip!

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 10:45

juliaka schreef:
tabaflab schreef:

bedankt voor de tip!

Als je het even googled heb je de site, in mijn herinnering stond een jonge Lusitano merie te koop.

juliaka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-13 10:54

Ja dat klopt, ik zou wel een mailtje kunnen sturen.
Maakt trouwens het verschil tussen merrie/ruin nog veel uit bij lusitano's?

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 11:00

juliaka schreef:
Ja dat klopt, ik zou wel een mailtje kunnen sturen.
Maakt trouwens het verschil tussen merrie/ruin nog veel uit bij lusitano's?

:?, Ik bp je wel wat andere dingen.

juliaka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-13 11:12

ja is goed, iemand anders nog wat tips? ze zijn van harte welkom!

asterid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 11:47

Op mp staat eentje die precies aan je eisen voldoet.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 12:10

juliaka schreef:

Wat wil je dan precies? Tot nu toe zie ik staan merrie/ruin, 4/5 jaar prijs tot € 6.000,- Dat is hetzelfde als je een KWPNer zoekt van 4/5 jaar, merrie/ruin, een heel breed begrip dus.

Heb je verder nog wensen, wat is je doel? Of moet het allemaal nog vorm krijgen? In dat laatste geval zou ik gewoon overal gaan kijken en praten. Om te beginnen met alle fokkers/stallen, evenementen/wedstrijden en keuringen in NL.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 12:23

juliaka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-13 13:19

Jessix schreef:
juliaka schreef:

Wat wil je dan precies? Tot nu toe zie ik staan merrie/ruin, 4/5 jaar prijs tot € 6.000,- Dat is hetzelfde als je een KWPNer zoekt van 4/5 jaar, merrie/ruin, een heel breed begrip dus.

Heb je verder nog wensen, wat is je doel? Of moet het allemaal nog vorm krijgen? In dat laatste geval zou ik gewoon overal gaan kijken en praten. Om te beginnen met alle fokkers/stallen, evenementen/wedstrijden en keuringen in NL.

nou ik wil een Lusitano, waarmee ik (wedstrijd)dressuur kan doen, af en toe een sprongetje en lekker bosritten maken. Liefst tussen de 1.60-1.65m, verder begint het al vorm te krijgen. Ik ga naar de keuring als alles meezit, en ik heb al een mail gestuurd naar gaby Vegelin, die mij hopelijk verder kan helpen.

juliaka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-13 13:20

Batlow schreef:
http://www.andalusieropmaat.nl/?q=content/moret-cuatro

Wat is dit een prachtige.... Misschien een optie ook in het buitenland te kijken? Ik heb alleen geen idee wat het kost om te importeren..

Ja, die is heel mooi.. Alleen wil ik een lusitano en geen hengst dus dat wordt hem niet...

juliaka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-13 13:22

asterid schreef:
Op mp staat eentje die precies aan je eisen voldoet.

Waar kan ik dat paard vinden?

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 13:51

Op bokt markt staan er ook 2

juliaka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-13 14:02

jus schreef:

Ja, heb ik gezien. Maar ik koop ze liever direct van een fokker.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 15:20

juliaka schreef:
nou ik wil een Lusitano, waarmee ik (wedstrijd)dressuur kan doen, af en toe een sprongetje en lekker bosritten maken. Liefst tussen de 1.60-1.65m, verder begint het al vorm te krijgen. Ik ga naar de keuring als alles meezit, en ik heb al een mail gestuurd naar gaby Vegelin, die mij hopelijk verder kan helpen.

Gaby is geen fokker hè, dus als je er een direct van de fokker wil zit je bij haar niet goed. Zij kan je wel helpen als tussenpersoon, maar zij zelf fokt geen paarden. De paarden die zij te koop aanbied op haar website zijn dus van derde. Een enkele staat bij haar thuis, de meeste bij de eigenaar. Maar ze is zeker iemand die je kan helpen, dus wat dat betreft zit je wel goed.

Ja het actuele aanbod kun je vinden op MP, de websites van de verschillende fokkers/handelaren en via de Lusitano vereniging. Wellicht kom je er een keer een tegen die naar je zin is. Ik denk dat je wel laag zit in de prijsklasse, maar je kan wel eens geluk hebben natuurlijk.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 15:21

juliaka schreef:
jus schreef:

Ja, heb ik gezien. Maar ik koop ze liever direct van een fokker.

Iedereen adverteert op MP, ook de fokkers.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 15:33

op MP staan er inderdaad ook aantal, direct van de fokker, en bij Gaby op de site staan er ook een paar direct van de fokker.

enne... een hengst kun je altijd laten castreren he, die hoeft over 't algemeen geen hengst te blijven...

mijn ervaring is dat de merries vaak moeilijker zijn dan de ruinen en in de hengsten, maar een hengst kan natuurlijk heel veel hengst zijn waardoor je gevaarlijke situaties kunt krijgen...

dus dan kom je al uit op een ruin om het simpel te houden... :D

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 15:42

Als een lusitano gewoon een braaf karakter heeft worden ze in Portugal of Spanje niet gecastreerd , in NL kwa stalling etc worden er meer paarden gecastreerd dus is waarschijnlijk een ruin makkelijker te vinden in NL , moet wel zeggen dat de moderne generatie Spanjaarden wel veel meer castreren ook de PRE , die bij ons staan zijn allemaal hengsten.

juliaka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-13 15:47

Nouvel schreef:
op MP staan er inderdaad ook aantal, direct van de fokker, en bij Gaby op de site staan er ook een paar direct van de fokker.

enne... een hengst kun je altijd laten castreren he, die hoeft over 't algemeen geen hengst te blijven...

mijn ervaring is dat de merries vaak moeilijker zijn dan de ruinen en in de hengsten, maar een hengst kan natuurlijk heel veel hengst zijn waardoor je gevaarlijke situaties kunt krijgen...

dus dan kom je al uit op een ruin om het simpel te houden... :D

haha, ik heb wel ervaring met een merrie die al nerveus was als het waaide en de blaadjes aan de bomen bewogen die was inderdaad erg lastig in de omgang, maar ook een heel lief paard. Ik neig ook meer naar een ruin alleen als ik een geweldige merrie zie hou ik mijn opties open :)

juliaka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-13 15:49

jus schreef:
Als een lusitano gewoon een braaf karakter heeft worden ze in Portugal of Spanje niet gecastreerd , in NL kwa stalling etc worden er meer paarden gecastreerd dus is waarschijnlijk een ruin makkelijker te vinden in NL , moet wel zeggen dat de moderne generatie Spanjaarden wel veel meer castreren ook de PRE , die bij ons staan zijn allemaal hengsten.

Ja, ik kan ook geen hengst nemen doordat er nogal wat merries staan en dan sta ik er toch liever met een ruin dan een hengst. Ik denk trouwens dat ik daar niet eens met een hengst mag staan eigenlijk