kappiegirl schreef:Gaby weet ik zeker die heeft altijd wel wat staan wat bij iemand past. Ze zit als ik het goed heb in Groningen plaatsje Noordwijk maar pin me er niet op vast...
Gaby woont in Leersum
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Nouvel schreef:kappiegirl schreef:Gaby weet ik zeker die heeft altijd wel wat staan wat bij iemand past. Ze zit als ik het goed heb in Groningen plaatsje Noordwijk maar pin me er niet op vast...
Gaby woont in Leersum
juliaka schreef:ja is goed, iemand anders nog wat tips? ze zijn van harte welkom!
Jessix schreef:juliaka schreef:ja is goed, iemand anders nog wat tips? ze zijn van harte welkom!
Wat wil je dan precies? Tot nu toe zie ik staan merrie/ruin, 4/5 jaar prijs tot € 6.000,- Dat is hetzelfde als je een KWPNer zoekt van 4/5 jaar, merrie/ruin, een heel breed begrip dus.
Heb je verder nog wensen, wat is je doel? Of moet het allemaal nog vorm krijgen? In dat laatste geval zou ik gewoon overal gaan kijken en praten. Om te beginnen met alle fokkers/stallen, evenementen/wedstrijden en keuringen in NL.
Batlow schreef:http://www.andalusieropmaat.nl/?q=content/moret-cuatro
Wat is dit een prachtige.... Misschien een optie ook in het buitenland te kijken? Ik heb alleen geen idee wat het kost om te importeren..
juliaka schreef:nou ik wil een Lusitano, waarmee ik (wedstrijd)dressuur kan doen, af en toe een sprongetje en lekker bosritten maken. Liefst tussen de 1.60-1.65m, verder begint het al vorm te krijgen. Ik ga naar de keuring als alles meezit, en ik heb al een mail gestuurd naar gaby Vegelin, die mij hopelijk verder kan helpen.
Nouvel schreef:op MP staan er inderdaad ook aantal, direct van de fokker, en bij Gaby op de site staan er ook een paar direct van de fokker.
enne... een hengst kun je altijd laten castreren he, die hoeft over 't algemeen geen hengst te blijven...
mijn ervaring is dat de merries vaak moeilijker zijn dan de ruinen en in de hengsten, maar een hengst kan natuurlijk heel veel hengst zijn waardoor je gevaarlijke situaties kunt krijgen...
dus dan kom je al uit op een ruin om het simpel te houden...
jus schreef:Als een lusitano gewoon een braaf karakter heeft worden ze in Portugal of Spanje niet gecastreerd , in NL kwa stalling etc worden er meer paarden gecastreerd dus is waarschijnlijk een ruin makkelijker te vinden in NL , moet wel zeggen dat de moderne generatie Spanjaarden wel veel meer castreren ook de PRE , die bij ons staan zijn allemaal hengsten.