Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

RebeccaC schreef:Ik lees even mee.
Ik vind het een heel gedoe met die carta.
Heb hier ook een paard zonder carta, maar gelukkig wel met paspoort. De handelaar zei me dat er geen carta was van dit paard, maar ik dit kon aanvragen aan het stamboek. Ik dit gedaan in België, maar blijkt er wel een kaart te bestaan.
Ik moest dus een duplicaat aanvragen, kost alles samen 200 euro, maar is dan nog niet zeker of ik de carta zal hebben volgens hen, want de laatst geregistreerde eigenaar moet toestemming geven voor de duplicaat. Doet hij dat niet, dan is het pech voor mij.
De laatst geregistreerde eigenaar moet volgens mij nog de kaart hebben, want hij heeft vorig jaar 2 veulens van hem geregistreerd. De kaart kan toch niet zomaar in rook zijn opgegaan?
Helaas geraak ik niet aan de contactgegevens van de zogenaamde "ganaderia el trono". Ik wil ook niet zomaar 200 euro betalen voor iets dat misschien niet goedkomt. Stamboek in België kwaad omdat ik Spanje rechtstreeks heb gecontacteerd.
Gelukkig heb ik wel een koopcontract en paspoort, maar ik blijf me toch afvragen waarom ik maar niet aan die kaart geraak.
erg jammer!
, niet echt ingreden, met campaneo
. Dit wist ik allemaal en als recreatieve ruiter zonder wedstrijddoeleind, vond ik dit best oké. Tot mijn grote verbazing bleek hij wel apto gekeurd. Daar ik geen fokplannen had en het toch wel knap lastig was hem rustig te houden in een pension, is hij ondertussen geruind.
, ik moet alleen aan de contactgegevens van ganaderia El Trono geraken zodat ik kan uitvissen wat er echt gebeurd is.