29/ 30 maart Oefenwedstrijd Working Equitation

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 11:44

Sjolvir schreef:
Enigste wat ik nou nog mis is de kosten van deelname, zal ik wel overheen gelezen hebben, maar kan het zo gauw niet vinden.

Staat onderaan op het inschrijfformulier.

Sjolvir

Re: 29/ 30 maart Oefenwedstrijd Working Equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 11:49

Thanx! Daar had ik nog niet gekeken.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 11:52

Ik was gevraagd om te komen fotograferen maar helaas moet ik die dag jureren...hoop zo graag nog eens bij een wedstrijd te kunnen komen kijken...

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 11:55

ElCid, is het mogelijk om Dressuur en Stijltrail in de ene klasse (WE1 of 2) te starten en dan Speedtrail in bijvoorbeeld WE3?

Jammer Bellatrix, ik wil namelijk met m'n walker komen ;)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 11:58

Ik ga even kijken of ik een invaller kan regelen....wil wel heel graag. :=

noivadapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 13:05

Lijkt me echt heel erg leuk om eens te doen. Ga hem in mijn agenda zetten om te kijken.

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 13:14

noivadapaz schreef:
Lijkt me echt heel erg leuk om eens te doen. Ga hem in mijn agenda zetten om te kijken.

Ja doen! :)
Maar misschien ook leuke kans voor jou om met een van je MM's te oefenen?

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-13 13:35

Mikkee schreef:
ElCid, is het mogelijk om Dressuur en Stijltrail in de ene klasse (WE1 of 2) te starten en dan Speedtrail in bijvoorbeeld WE3?

Jammer Bellatrix, ik wil namelijk met m'n walker komen ;)

Nee, als je 1 van de onderdelen in WE1 of WE2 start mag er, voor nu, geen speedtrail gereden worden. Je mag wel in bijv. dressuur WE2 en stijltrail WE1 starten of omgekeerd. We willen nu hoofdzakelijk mensen ervaring laten opdoen en alleen de meer ervaren combinaties ( dus va. WE3) speedtrail laten starten. De reden is dat we niet willen dat mensen die niet klaar zijn voor de speed en te weinig speed control hebben zich hier aan gaan wagen. De combinatie van snelheid, hindernissen en de in de speed gevraagde vliegende galopwissels zijn daar een reden voor. Mogelijk wordt dit nog wel aangepast maar we willen ten alle tijde voorkomen dat er gejakkerd gaat worden omdat dit slecht is voor de sport ( waarbij ik natuurlijk niet zeg dat jij dat zou doen, maar zo bouwen we in deze startfase een stukje veiligheid in).

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 13:54

Duidelijk +:)+

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 14:56

Zoals het er nu voor staat denk ik (mits ik mijn trailer op tijd geleverd krijg):

Toobs mee, en dan WE1 trail (of doe eens gek en WE2 (als jullie beloven niet te hard te lachen, met
hem kan het 2 kanten op, of hij doet alles voorbeeldig, of ik kom totaal niet in de buurt van wat dan ook)) en WE 2dressuur.
Sjol mee en die dan WE2 trial, geen dressuur, die heeft in nov in het hek gehangen en wegens dat hek,
vorst en weet ik veel misschien 10 x sinds toen onder het zadel gelopen (wel ook nog voor de slee en wagen af en toe).
Kan het niet maken om Sjol niet mee te nemen, dit is nou net wat zij leuk vind.

barrye

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:56

Tja, even een andere technische vraag:

Ik wil een deel van het regelboek even uitprinten.
Dat is makkelijker als je sommige stukken even na wilt kijken of iemand een proef voor wilt laten lezen thuis..

Krijg ik bladzijden vol met alleen ronds c.q. rare tekens. Maar geen normale tekst.

Wat doe ik hier nu weer fout?????

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 16:29

Ik ben digibeet, geen idee.
Een PDF zou je gewoon moeten kunnen uitprinten.

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 16:54

Hee wat gaaf dat het online is! Ik heb gauw de WE1 en WE2 proef bekeken, mooi om daarop te kunnen trainen. Ik ga m verder ook uitprinten en eens rustig doorlezen. Hier krijg ik dus echt motivatie van he! :)

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 17:45

ElCid, nog een vraagje...
In het regelboek hebben ze het over draf. Als ik nu met mijn walker wil komen (die geen draf heeft maar een intermediate gait), wat doet de jury dan??

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-13 19:06

Mikkee schreef:
In het regelboek hebben ze het over draf. Als ik nu met mijn walker wil komen (die geen draf heeft maar een intermediate gait), wat doet de jury dan??

Hele goeie, ik gooi hem in de groep.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-13 21:36

ElCid schreef:
Mikkee schreef:

Hele goeie, ik gooi hem in de groep.

Citaat:
Reactie van 1 van de jury leden:
Oplossing: start in we3 dan is er geen draf meer ;)
>
> En als er toch een draf proef gereden moet worden dan kijken we naar de specifieke gang van dit paard en beoordelen die qua taktmatigheid etc. Dat zou mijn voorstel zijn. Er zijn meer gangenpaarden die WE rijden. Een deel daarvan dreigt ook een ietwat viertakterige galop te hebben, dat mag natuurlijk niet. Er komen steeds meer gangenpaarden, het zijn geschikte working horses dus ik zou ze vooral welkom heten. Het lijkt me een aanrader om ze eerst een rondje in draf te laten rijden zodat we het beeld kunnen doorgronden. We promoten overal dat WE voor alle paarden geschikt is dus we moeten er maar een mouw aan passen zou ik denken.

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 22:34

Hoera! Het gaat toch idd om takt, of het nu een diagonale gang (draf) is of laterale (zoals telgang).
Fijne reactie :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 23:00

Geschikte jury! Die denkt lekker mee en probeert de sport voor alle typen paarden op en te houden.

Alleen ahum wel ook een grapjas!, klasse 3, heb ik even zitten lezen, maar dat is best pittig, als je dat netjes wilt rijden en ook nog eens met 1 hand :+ .

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-13 23:09

WE3 mag nog 2 handen! ;) :o maar is toch nog wel pittig.

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 23:50

Leuk Maris dat je mee gaat doen! Echt iets voor jou en Moon! Ik hoop dat ik Capriola ook gauw zo ver weer op niveau heb. Wel geïnspireerd geraakt en vanavond het proefje van WE2 gereden.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 23:55

ElCid schreef:
WE3 mag nog 2 handen! ;) :o maar is toch nog wel pittig.

Blijf proef nog knap lastig, maar met 2 handen al stuk praktischer inderdaad.

Visitor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 11:36

Wat tof dit. Mijn paard en ik zijn er nu nog niet klaar voor, maar hopelijk organiseren jullie dit over een jaar (of 2 :D) ook nog en kan ik dan een keer meedoen. Top dat bitloos gewoon is toegestaan in alle klasses! +:)+

noivadapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 13:33

Mikkee schreef:
Ja doen! Maar misschien ook leuke kans voor jou om met een van je MM's te oefenen?

Tja, zou eigenlijk wel moeten maar ik moet Kara nog opstarten na haar veulen. (en zadel passend maken) Die andere twee gaat hem niet worden met de dikke buiken.

Leuk trouwens dat er ook voor gangenpaarden een oplossing wordt gezocht. Dit jaar komt er een wedstrijd voor MM's a la WE (via de europese vereniging) dus ik wil eigenlijk ook nog eens wat oefenen.

elisespunky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 22:00

Als het uitkomt kom ik ook kijken! Leuk!

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-13 10:17

http://www.youtube.com/watch?v=5Cp-3HNn ... e=youtu.be Een filmpje over hoe een aantal van de moeilijkere oefeninigen moeten worden uitgevoerd. In de WE3 en WE4 zijn ook proeven die niet "op de letter" gereden hoeven worden, dat is eigenlijk de oorspronkelike manier van dressuur rijden in de WE. Daarin moeten in de galop keertwendingen/ Media Vuelta gereden worden, maar je moet altijd weer in dezelfde galop ( dan dus contragalop) terug als je heen ging en na een aantal passen wisselen ( vliegend!) naar de goede galop.

Hier ook een directe link naar de dressuurproeven: http://www.workingequitationholland.nl/proeven.html