Andalusier en springen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cyrina

Re: Andalusier en springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 19:15

Springen is voor een paard met een beetje aanleg juist heel goed voor de rug. paar in uitjes etc. maken de rug juist mooi sterk, mits goed uitgevoerd.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 19:16

anoushka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 19:26

Een leerling van mij heeft een PRE die super springt, ze heeft nu 1.20 gesprongen op wedstreid. Helemaal geen problemen van het springen gekreegen

Hier een filmpje, ze zijn hier wat lager, eerste stijl en de oxer zijn 1.10

Afbeelding

Chimene15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-12 20:32

Killed schreef:
Ik heb een tinker ( die nou ook niet echt gebouwd zijn om te springen) maar spring er wel mee,
nou niet zo'n hoge hindernissen maar dat hoeft voor mij niet :)

ook laat ik der vaak vrijspringen, zo zie ik dat haar techniek al heel wat verbeterd is

succes!

okee mooi en bedankt :)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 01:06

Een Anda is net zo gebouwd als elk ander paard. Dus nope, de spieren lijden er niks mee. Ik vind het zelfs een aanvulling op dressuur. Het is goed dat een paard de benen leert optillen en laten we wel wezen, galopperen is ook aanspringen, dus het is heel natuurlijk dat een paard springt.

Persoonlijk vind ik de PRE makkelijker springen dan mijn WPN. Die is springgefokt en een ongeleid projectiel in een bak met hindernissen. Dat eist veel stuurmanskunst van mezelf. De PRE vertrouwt meer op mij en is daardoor makkelijker te wenden en te sturen. De PRE is een voorouder van de quarter en als er een paard is wat kort kan wenden... En de echte PRE kan van nature ook snel wenden, want hij moet dat kunnen in de arena tegen een stier. Daar is ie van origine voor gefokt.

En idd, onze Desperado is ontzettend cool... hij mag af en toe zelfs Amerigo vervangen. :+ Onze zeer gelovige kids, vinden dat echt ontzettend cool...

Chimene15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-12 09:10

idefix4 schreef:
Een Anda is net zo gebouwd als elk ander paard. Dus nope, de spieren lijden er niks mee. Ik vind het zelfs een aanvulling op dressuur. Het is goed dat een paard de benen leert optillen en laten we wel wezen, galopperen is ook aanspringen, dus het is heel natuurlijk dat een paard springt.

Persoonlijk vind ik de PRE makkelijker springen dan mijn WPN. Die is springgefokt en een ongeleid projectiel in een bak met hindernissen. Dat eist veel stuurmanskunst van mezelf. De PRE vertrouwt meer op mij en is daardoor makkelijker te wenden en te sturen. De PRE is een voorouder van de quarter en als er een paard is wat kort kan wenden... En de echte PRE kan van nature ook snel wenden, want hij moet dat kunnen in de arena tegen een stier. Daar is ie van origine voor gefokt.

En idd, onze Desperado is ontzettend cool... hij mag af en toe zelfs Amerigo vervangen. :+ Onze zeer gelovige kids, vinden dat echt ontzettend cool...

haha, zo gaaf dan is hij heel erg braaf zeker :j

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 22:49

Dank je! Ik was vanaf mijn 13e al fan van de PRE en droomde ervan om er zelf 1 te hebben. Nu droom ik er van om er 2 te hebben. ;) Onze oudste dochter van 9 rijdt ook zo met hem weg. Ze zijn stukken slimmer dan de KWPN die ik tot nu toe ken.

Chimene15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-12 07:57

idefix4 schreef:
Dank je! Ik was vanaf mijn 13e al fan van de PRE en droomde ervan om er zelf 1 te hebben. Nu droom ik er van om er 2 te hebben. ;) Onze oudste dochter van 9 rijdt ook zo met hem weg. Ze zijn stukken slimmer dan de KWPN die ik tot nu toe ken.

okee super-gaaf

jaa ik vindt ze super-mooi gebouwd :9

xhenkexspons

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 11:43

Ben het met de meeste reacties eens, ik ga in de kerstvakantie op zoek naar mijn toekomstige anda :D , en dan ga ik vast later ook wel een sprongetje wagen. Is niks mis mee :)

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 12:27

Ik zou het ook gaaf vinden om ooit te gaan springen met mijn PRE. Wel gaat er dan echt eerst een springruiter op, die mijn paard kan leren wat hij moet doen, pas als hij het snapt, wil ik het proberen. Ben geen springheld, maar het lijkt me wel leuk om te doen. Net als bij al het nieuws dat je met je paard wilt doen: laat het hem/haar of door een ervaren ruiter leren, of zorg dat je er zelf voldoende ervaring in hebt zodat jij je paard erin kunt begeleiden. Groen op groen moet je niet doen...