Wie heeft er ook een nakomeling van PRE hengst Grelo ?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cyrina

Berichten: 3214
Geregistreerd: 09-08-06

Re: Wie heeft er ook een nakomeling van PRE hengst Grelo ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 09:22

Ik heb Gringo een paar keer op de keuring gezien, heel goed paard!

Wie doen er allemaal mee hier op de keuring eigenlijk?

melrovers

Berichten: 898
Geregistreerd: 20-08-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Wie heeft er ook een nakomeling van PRE hengst Grelo ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 09:38

Onze Satessa heeft Grelo als papa en een KWPN mama :-). Ze staat niet op mijn site, wel op de facebook van mijn dochter http://www.facebook.com/lisa.verkaaik.5. Zijn niet de beste foto's die daar op staan maar ja. Satessa is alleen niet helemaal in orde. Ze is een aantal jaren geleden erg ziek geweest (verdacht van ENMD een neurologische aandoening) en zal nooit meer helemaal goed worden. Het gaat met fase's beter en slechter, momenteel helaas weer een slechtere periode, ze kan nu ook niet bereden worden. In de goede periodes zitten er hele mooie stukken tussen, mijn dochter heeft het nu tot het L2 gehaald. Satessa is eerst fokmerrie geweest en pas met 9 jaar ingereden.

Evelienepien

Berichten: 3314
Geregistreerd: 18-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 10:56

melrovers: heb helaas geen fb account :(:)
Jammer want ben er nieuwsgierig naar haar :j Weet nl wel van het bestaan af van 2 volle oudere broers van Gui en aantal jongere exemplaren (dus zelfde vader + moeders, die ook op wh stond) maar niet van haar :n
En aangezien ik tot op heden van het hele bewuste stel nog geen touw aan kan vastknopen omdat ze zoooooo verschillend zijn (qua looks dan) zou ik haar graag zien :o

Wat erg dat ze niet helemaal in orde is |( en dat het geen volledig genezing kan worden :(:)
Super dat ze iig in haar goede periodes nog wel gereden kan worden en dat dochterlief het zo ver met haar heeft gebarcht *\o/* Gelukkig dat ze zo'n superlief karakter heeft en jullie natuurlijk _/-\o_ tis toch wat Y;(

Evelienepien

Berichten: 3314
Geregistreerd: 18-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 11:07

Zoe: had idd in je topic gereageerd en dat door de WH achter je titel :D
Toen was mijn interesse gewekt :Y)

Tis een mooie merrie :j En ze is nog zo heerlijk donker 8-) beentje had ik in topic ook gezien en geen hanglip :wow: Wat een zegen _/-\o_ :D ;)
En helemaal geen stout ietsje erin :wow: !
en dus hetzelfde als Cantaor als ze iets echt nie wil :n Is dat dan omdat ze bang zijn? Want in geval van Cyrina is het dus geen eigenwijsheid :n
Want dat herken ik dus helemaal niet bij Gui :D als die iets niet wil, is het voor de vorm wat sputteren O:) en dan gaat ie alsnog <<) . is tot op heden (gelukkig :o ) nog niet voorgekomen dat ie echt niet wilt.

Heeft ze maat full????? dat zou je dus echt niet zeggen zo :n

Oh en veulen van Navaric.co :9 : heb je het kind nog :D ?

Evelienepien

Berichten: 3314
Geregistreerd: 18-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 11:12

Cyrina: jemig, stuk tong missen ??? dan zal ie idd veel meegemaakt hebebn, wat akelig voor hem :(:) Gelukkig voor je heeft er zo niet echt last van (tenminste, ga ik vanuit omdat je er gewoon zoveel mee doet *\o/* )!

Oh, sorry, wilde niet dt je je aangevallen voelde gezien het eigenwijze :o
Maar (zoals ook bij Zoe geschreven) herken ik dat dus niet. Hoe omschrijf je het dan? Bang ofzo?

Ben de zaterdagochtend wel bij de keuring als soort van groom.
Gui is daar (helaas -O- en natuurlijk ;) ) niet welkom :=

Evelienepien

Berichten: 3314
Geregistreerd: 18-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 11:17

zodiacje schreef:
Evelienepien, ze was idd van pauline :j
In haar profiel is ze nog mooi grijs.
Het is echt een heerlijk lief dier. Eerlijk en een knuffel maar soms vliegen we in
Hink stap sprong over het ruiterpad omdat ze ook een bibber kan zijn. Dan kan ik dr wel wat :=

Ik werk daar idd.

Jij moet bij de recherche, even snel mn beroep en de afkomst van mn paard uitvogelen :)


:Y)
Ben er vroeger wel voor gekeurd maar was niet welkom ivm ogen B-) Dag droom :evaw:
Ex-collega op manezie had dezelfde werkkleren als jij, vandaar de herkenning :)* Heb van hem overigens veel geleerd omtrent schriktrainingen -:)
Kan me wel iets voorstellen dat je dr iets kan doen als ze een bibber is |o . Gelukkig is dat maar soms voor je :D

laulau85

Berichten: 4438
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: in het zonnige zuiden van NL

Re: Wie heeft er ook een nakomeling van PRE hengst Grelo ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 11:35

Hier ook niet naar de PK hopelijk volgend jaar weer!

Melrovers leuk dier zeg! Jammer dat ze zo problemen heeft met haar gezondheid!

reiziger

Berichten: 918
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 11:54

Wat ontzettend leuk, een Grelo topic!

Ik heb het snel doorgelezen, zal het binnenkort op mijn gemak doen, en ben al twee volle broers van Boa tegengekomen. Geweldig!

Boa is geboren in 1998, haar moedder is Querella VI, en haar vader dus Grelo.
Foto's van haar staan in mijn profiel. Het is een fantastisch paard, helaas heb ik erg veel pech met haar gehad. We zijn van de ene in de andere blessure gerold, en ze staat nu al jaren op rust.

Cyrina

Berichten: 3214
Geregistreerd: 09-08-06

Re: Wie heeft er ook een nakomeling van PRE hengst Grelo ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 17:03

Dat is het zusje voor Cantaor, want die is van '99 ,leuk is dit zeg!! Maar wat jammer dat ze niet oke is (en van satessa ook overigens).

Evelien, ik voelde me oo kniet aangevallen hoor, maar cantaor is de grootste goedzak die er is, dus eigenwijs was gewoon niet op zijn plek, haha.
Een voorbeeld is bijvoorbeeld toen ik hem net had, wilde hij niet op de veewagen. ik weet niet waarom, misschien wat nare ervaring mee gehad of iets. Maar dat wilde hij dus echt niet. Mijn vriend en ik zijn best handige laders, maar met hem hebbe nwe dus echt wel meer dan 2 uur gestaan!! Hij doet dan niks wat gevaarlijk is, hij trapt echt niet ofzo (vraag me sowieso af of hij weet wat dat is, haha) maar hi jzet zich een soort van üit"je komt gewoon niet door dan, wat je ook doet. Inmiddels is dat gelukkig helemaal over.

Van zijn tong heeft hij idd geen enkele last, hij kan alleen niet likken.

just_kiki

Berichten: 6816
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: West Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 17:31

Evelienepien schreef:
Lau: hoe kom je daar nu bij :Y) ????

Cynthia: wat heeft Cantaor een GIGAnek :wow:
En je zal wel trots zijn op zijn behaalde resultaten op de keuringen :j
Maarre ..hij kan dus een onzekere heer zijn? en eigenwijs :(:) ?
Dus daarin verschilt hij dan wel gezien kaarakter Hinc (als ik het tenminste zo lees)!
Grappig :))
Wist overigens niet dat ze volle broers zijn :n leuk joh *\o/*
En de andere 2 mogen er ook zijn :9

==================================================================

Kiki: volgens mij als ik me niet vergis heeft jouw merrie ook zo'n brede nek, niet?
tenminste als ik naar de graasfoto kijk :j
Van die hanglip ben ik per ongeluk "achter" gekomen :Y) Had die van mij net en kwam in stal, staat ie daar :O . Ikke zwaar teleurgesteld want ipv 3 leek hij wel 30 en had dat nog nooit bij jonkies (kwpners / pony's) gezien >;) Totdat ik vaders dus aantrof voordat hij ring in moest en die had :)* jawel, hanglip :)* Dus zei dat tegen die persoon en die zei dus vanne: oh, dat is bekende Grelo hanglip :wow: := _O- Toen was ik gerustgesteld :')
Hoe is jouw merrie in karakter?
ben je nu ook bezig met de 4jr?

======================================================================

Lau: 1e is echt een :~ foto! Knappe Hinc :Y)
En nou vond ik 'm zo wit geworden (in je laatste topic en voor mij x daarvoor dat ik hem in topic had gezien) maar kom erachter dat Gui toch ook niet meer zo donker is B-)
Je dameszadel :wow: dat lijkt me zo erg wennen :(:) Vind het erg knap van je *\o/*
En je verlangen voor cross te rijden snap ik wel. Zou het ergens ook wel willen maar ben zo'n schijterd met springen :7 Wat leuk dat Hinc ook een brutaaltje en grappemaker is :D Vind ie zichzelf soms ook zoooooo geweldig :O 8)7 8-) !


Ja dat heeft ze nogal!!

Hidra is zó geweldig in der karakter... 2 jarig kind kan er álles mee :j ze is zo lief <3
alleen met rijden is het zo'n hittepit :') Zal niet stout zijn (oke af en toe maar niet gemeen) maar is echt giga heet, en gigantisch werkwillig, this een paard dat blijft gaan, maakt niet uit of ze nou 6 uur loopt of een halfuur..die blijft gaan _O-
toevallig vandaag mijn laatste puntje in de B gekregen dus we gaan naar de L (ik start niet zo vaak :Y) )

De 4 jarige is pas onder het zadel is zo braaf! nog geen stap verkeerd gezet. wel iets stouter als hidra, naja ondeugender :Y) (stal deuren open maken, alle knopen los maken...happen :7 ) onwijs lief, maar zo ondeugend :+

Enne hier ook 2 navaricco's! :D

Zoë_Iris@ oh...ik vind de jouwe zó leuk :D

Ivonka

Berichten: 4948
Geregistreerd: 11-12-05
Woonplaats: Malden

Re: Wie heeft er ook een nakomeling van PRE hengst Grelo ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 20:27

Vandaag de eigenaren van Grelo gesproken en ze (Sonja) even verteld van dit topic. Vond ze leuk en wie weet komt ze nog wel eens een kijkje nemen :)

Cyrina

Berichten: 3214
Geregistreerd: 09-08-06

Re: Wie heeft er ook een nakomeling van PRE hengst Grelo ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 10:02

Leuk!

Evelienepien

Berichten: 3314
Geregistreerd: 18-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 21:28

Kiki: gefeliciteerd met je laatst behaalde wp in de B *\o/* Op na de L1 :D
En dat je niet zo vaak start???? maakt dat iets uit ???

Klinkt wel dat ze superkarakter heeft *\o/*

Evelienepien

Berichten: 3314
Geregistreerd: 18-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 21:31

reiziger: Wat is Boa een leukerd om te zien :9 Jammer dat ze niet helemaal ok is :(:)
gelukkig dat ze iig nog werk heeft als grasmaaier en knuffelpown <3

Evelienepien

Berichten: 3314
Geregistreerd: 18-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 21:32

Ivonka schreef:
Vandaag de eigenaren van Grelo gesproken en ze (Sonja) even verteld van dit topic. Vond ze leuk en wie weet komt ze nog wel eens een kijkje nemen :)


Owjee :oo !
Dan zullen we maar oppassen met wat we schrijven :list: !!!!
Grapske :') := _O- !

hoi Sonja :wave:

just_kiki

Berichten: 6816
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: West Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 21:49

Evelienepien schreef:
Kiki: gefeliciteerd met je laatst behaalde wp in de B *\o/* Op na de L1 :D
En dat je niet zo vaak start???? maakt dat iets uit ???

Klinkt wel dat ze superkarakter heeft *\o/*



Haha en vandaag nog een puntje erbij!! *\o/* (was 2 daagse)

laulau85

Berichten: 4438
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: in het zonnige zuiden van NL

Re: Wie heeft er ook een nakomeling van PRE hengst Grelo ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 21:51

Kiki gaan we dan een keertje samen L1 starten???

just_kiki

Berichten: 6816
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: West Brabant

Re: Wie heeft er ook een nakomeling van PRE hengst Grelo ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 21:58

haha gezellig!!

Sammyoo

Berichten: 4758
Geregistreerd: 31-12-05

Re: Wie heeft er ook een nakomeling van PRE hengst Grelo ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 19:56


leonie87

Berichten: 4470
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Re: Wie heeft er ook een nakomeling van PRE hengst Grelo ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 22:48

Vriendin van me heeft een nakomeling van hem. Goedgekeurde hengst. Don Macho.
Te gave knol om te zien :D

Evelienepien

Berichten: 3314
Geregistreerd: 18-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-12 22:52

leonie87 schreef:
Vriendin van me heeft een nakomeling van hem. Goedgekeurde hengst. Don Macho.
Te gave knol om te zien :D

Goh, deze rijdt toevallig in okt mee in Eersel wedstrijd? Heb haar daar vorig jaar even mogen ontmoeten, heeft ze ff op Gui gezeten ivm zadel. Kende haar helemaal niet, vroeg na mn zadel + Grelo-nakomeling :D Komt mn man aan en die vraagt: waarom zit ....op Gui? blijken ze elkaar te kennen van vrugah :+
Zag nu dat ze weer staat ingeschreven :o

leonie87

Berichten: 4470
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 23:09

Ja die rijd daar altijd. Is mijn Maatje :D Ik ben er ook vaak bij haha. Nu in sept is het afgelast maar in Oktober zijn we weer van de partij hoor.
Van dat zadel had ze verteld (was ik niet bij). Grappig dat jij dat was :P

Hengst zelf kan zich ooit wat sterk maken maar echt kei fijn en gaaf beest!

Paardentango
Berichten: 2744
Geregistreerd: 06-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 16:27

Och wat een leuk topic!
Mag mijn grijze vriendje hier ook bij? Is een nakomeling van Grelo.

Afbeelding

Juicioso WH

Afbeelding

Een eerlijk en heerlijk paard wat in alle disciplines gereden kan worden, maar omdat ik de Doma Vaquera zo leuk vind wordt hij daar in opgeleid. Hoewel de basis van alle disciplines hetzelfde is, links is links, rechts is rechts en ho is ho.
Super karakter, vriendelijk, bescheiden (Grelo genen) en werklustig (Opa Enterado genen) maar op zijn hoede. (Beetje pantoffelheld) En niet onbelangrijk, kerngezond. Hij is zover ik weet een keer verkouden geweest, dat was nadat hij in Spanje (Granada) was aangekomen. Het zal de wisseling van klimaat geweest zijn en wat stress. Daarna niets meer gehad.

Hij is nu twee jaar onder het zadel, is nu 7 jaar dacht ik(?) en begint steeds fraaier te verzamelen en meer en meer opgericht te bewegen.
Boeiend om te zien hoe die opleiding stap voor stap gaat. Ik volg hem en reis dus regelmatig heen en weer tussen nL en Esp en hoop straks een werkje uit te brengen over het Spaanse rijden. Over de beginselen en het hoe en waarom, want die jongens weten wat ze doen en hoe.
Hij wordt dan ook in Spanje ingereden omdat zij als geen betere om kunnen gaan met de PRE, zij zijn de DV ruiters, de vaqueros en ze nemen de tijd nemen die nodig is om dit paard een goede basis te geven.
Een goede basis is een garantie oor een gezond (paarden)leven, en dat lukt ze ook heel goed mag ik wel zeggen.

Nou is Jose, de ruiter in zgn 'traje corto' (Andalusische klederdracht) is een professionele ruiter. Ik zelf rij hem nog kalm aan.
Afbeelding

Ikke op Juicioso WH
Afbeelding


Afbeelding

Jose rijdt uiteraard veel beter dan ik, en als hij hem rijdt krijg ik kippenvel en word ik duizelig van zijn pirouetas. Die durf ik nog niet (schijtebroek die ik ook ben) O:)

Laatste plaatje.
Afbeelding

Dan gaan we een paseo (buitenrit) doen door het dorp.
Afbeelding

Ivonka

Berichten: 4948
Geregistreerd: 11-12-05
Woonplaats: Malden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 22:50

Nog een zoon van Grelo... Impressionante... and impressive he is!

Op de campeonato van afgelopen weekend.
Kampioen functionaliteit!
Afbeelding

Imaan
Berichten: 30
Geregistreerd: 27-09-12

Re: Wie heeft er ook een nakomeling van PRE hengst Grelo ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 22:04

Hallo allemaal,

Wat een mooie paarden zie ik hier voorbij komen!! Ook ik ben sinds een paar maanden de trotse bezitter van een kleinzoon van Grelo namelijk Kamber WH. Zoon van Navaricco en Gartina WH.
Ook hij heeft de hanglip :-) En wat ook heel herkenbaar is dat als hij iets niet ziet zitten hij het ook echt niet doet.
Verder is hij heel braaf en zit er geen kwaad in en houdt hij erg van kroelen.