Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Maserati15 schreef:Jeeeeetje Sanne dat klinkt echt precies als mijn situatie! Toevallig ga ik in augustus beginnen voor motorrijbewijs! Ook moet ik nog wachten tot ik ga samenwonen, en dat gebeurt ook niet 1,2,3 laat staan dat het direct een boerderij is! Alleen heb ik geen zus die landelijk gaat wonen. Ik wil idd ook geen paard om hem ergens op een manege te zetten. Ik hoop dat het iets wordt en ik ken je gevoel! Ik leef met je mee haha
knuffeldier schreef:Wat leuk dat je een anda gaat kopen. Ik heb de mijne 2 juni opgehaald. Ik heb hem bij de balingehof vandaan. (Abdul, hij staat bij verkocht) Vorig jaar was ik al helemaal verliefd op hem, maar heb te lang getwijfeld en toen was hij weg. Toen hij dit jaar te koop kwam heb ik hem gelijk gekocht. Hij is door de tussenliggende eigenaren gecastreerd, maar als die het niet hadden gedaan had ik het alsnog laten doen.
Met een eigen paard is het niet verstandig om met een hengst te beginnen. Verder zou ik hem ook niet gelijk bij je zus aan huis zetten. Ik sta nu op een stal en merk dat ik het ontzettend waardevol vind om mensen op me heen advies te kunnen vragen en dat er mensen zijn die me kunnen helpen.
Ik heb hier voor jaren paarden van anderen gereden en dat ging altijd prima. Maar nu er geen eigenaar meer is aan wie je dingen kunt vragen of die het dier al door en door kent is het toch wel heel anders en soms best spannend.
Maar ga anders een keer met Monya praten, zij kan je ook heel erg veel over het ras vertellen. Ik ga Abdul waarschijnlijk ook vooral als lekker buitenrijpaard gebruiken. En dan is het idd een hoop geld voor alleen een buitenrijpaard, en kan je zeker wat goedkopers vinden. MAAR ik was verliefd en als je bij de balingehof koopt weet je dat je tenminste geen troep koopt en dat het dier zijn geld waard is. Plus dat al je opties nog open liggen. Want de komende 20 jaar alleen maar buitenrijden gaat denk ik ook vervelen, dus vind het wel fijn dat ik een paard onder mn kont heb die de potentie heeft om ook nog veel andere dingen te kunnen.
(ze hebben trouwens een hele leuke staan: caramelo, in het echt is hij nog veel leuker dan op de foto)
knuffeldier schreef:Dat is wel heel erg lekker, gewoon niet meer hoeven nadenken over of het wel mag van de eigenaar. Maar ik moet ook wel eerlijk toegeven dat het best pittig kan zijn. Ik heb Abdul nu 3 weken. Na de verhuizing was hij helemaal van slag. Dus weg rose wolk, welkom keiharde realiteit. Maar inmiddels gaat het goed.
Het is wel grappig hoe het soms kan gaan. Ik ging vorig jaar naar de balingehof voor een paard waar ik op de foto helemaal verliefd op was. Ik loop die stal binnen en had het echt binnen 3 seconden bekeken, vond het helemaal niks. Vervolgens slenterde ik wat verder en kreeg Abdul in het visier. Op de site had ik hem wel gezien, maar had het me niks gedaan. Maar toen ik hem in het echt zag viel ik als een blok voor hem.
Ik heb Limonero daar ook gezien, die is op de foto's idd heel leuk maar in het echt valt het tegen.
Sanne135 schreef:Maserati15 schreef:Jeeeeetje Sanne dat klinkt echt precies als mijn situatie! Toevallig ga ik in augustus beginnen voor motorrijbewijs! Ook moet ik nog wachten tot ik ga samenwonen, en dat gebeurt ook niet 1,2,3 laat staan dat het direct een boerderij is! Alleen heb ik geen zus die landelijk gaat wonen. Ik wil idd ook geen paard om hem ergens op een manege te zetten. Ik hoop dat het iets wordt en ik ken je gevoel! Ik leef met je mee haha
Leuk! Ken niemand in hetzelfde schuitje.![]()
Kan gelukkig wel bij mijn schoonvader rijden, die heeft een pony voor z'n dochtertje (die er niet zoveel naar omkijkt). En bij een vrouw, ze heeft 2 haflingers, kan ik ook elk weekend rijden. Dus aan paardrijden geen gebrek. Maar toch, dat gevoel... dat gevoel van, ach ik pak even de fiets en ga een eind rijden. Niet eerst bellen en overleggen of het wel kan en hoe laat ik terug moet zijn. Nee! Zelf besluiten en echt een band bouwen met het beest.En naast rijden nog meer leuke dingen doen, pfffff.
Heb jij ook wel eens het gevoel "Kon ik maar vast aan mijn 'paardenleven' beginnen? Kan ik de tijd niet doorspoelen?"
Ik wel soms, maar mag het niet zo vaak zeggen van mijn vriend
Fleurtje100 schreef:Vind ze daar eigenlijk helemaal niet zo duur (al heb ik de kwaliteit nog nooit in het echt beoordeeld). Laatste keer dat ik op de site keer waren er een paar onder de 5000 en een paar tussen de 5000 en de 7500. Een PRE is nou eenmaal wat duurder dan een 'gewoon' recreatiepaard, en als je 'm dan ook nog met papier, braaf en gezond wil.
Vind het dressuurgericht ook wel meevallen, niet het idee dat ze voornamelijk paarden verkopen die heel geschikt zijn voor de sport, zou ik ook niet verwachten in de laagste prijsklasse die ze hebben. Is even doorsparen niet een idee? Iedere maand dat je er nog geen op stal hebt staan zul je toch wel iets van 200-250 euro extra kunnen sparen.
bigone schreef:Als je nu eerst eens afwacht tot het moment dat je zus haar handtekening onder het koopcontract heeft gezet en zelf eerst eens een paar paarden gaat bekijken en rijden, ik weet niet hoeveel rijervaring je hebt maar deze paarden zijn vaak goudeerlijk maar geen rustige doetjes waar je alles mee kan doen. Misschien kun je beter dat plaatje uit je hoofd halen en eens heel reeel op een rijtje zetten wat je wilt en hoeveel tijd je hebt en hoeveel geld.
Lekker ontspannen buitenritjes kun je op veel meer paarden maken dan je denkt en als het je voornamelijk daar om te doen is verruim je blik dan eens want dan is de keuze een stuk groter. Heeft je zus ook paarden of niet, zo niet dan is het goed om een maatje aan te schaffen en vergeet de kosten van een goede, veilige stal, omheining en optuiging van je paard niet, is aardig veel geld.
SandravdB schreef:[ Afbeelding ]
Als je dit type ook aanspreekt (manen groeien vanzelf lang) dan weet ik wel adres, deze heb ik van de week gekocht, is een cruzado dus geen pre papier maar wel eerlijk en betaalbaar,.
Cyrina schreef:Hoi Sanne, als je toch nog even de tijd hebt, omdat je moet wachten totdat je plek voor je paard hebt. In september is de premiekeuring (Campeonato) van de PRE's. Daar zie je er in 1 weekend zo'n 70 voorbij komen, dan kun je een beetje vergelijken. Ook zullen er weer vast bij lopen die te koop zijn.