De (voor mij) perfecte Andalusiër

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marente1508

Re: De (voor mij) perfecte Andalusiër

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 19:53

Jeeeeetje Sanne dat klinkt echt precies als mijn situatie! Toevallig ga ik in augustus beginnen voor motorrijbewijs! Ook moet ik nog wachten tot ik ga samenwonen, en dat gebeurt ook niet 1,2,3 laat staan dat het direct een boerderij is! Alleen heb ik geen zus die landelijk gaat wonen. Ik wil idd ook geen paard om hem ergens op een manege te zetten. Ik hoop dat het iets wordt en ik ken je gevoel! Ik leef met je mee haha :j

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 19:53

Wat leuk dat je een anda gaat kopen. Ik heb de mijne 2 juni opgehaald. Ik heb hem bij de balingehof vandaan. (Abdul, hij staat bij verkocht) Vorig jaar was ik al helemaal verliefd op hem, maar heb te lang getwijfeld en toen was hij weg. Toen hij dit jaar te koop kwam heb ik hem gelijk gekocht. Hij is door de tussenliggende eigenaren gecastreerd, maar als die het niet hadden gedaan had ik het alsnog laten doen.

Met een eigen paard is het niet verstandig om met een hengst te beginnen. Verder zou ik hem ook niet gelijk bij je zus aan huis zetten. Ik sta nu op een stal en merk dat ik het ontzettend waardevol vind om mensen op me heen advies te kunnen vragen en dat er mensen zijn die me kunnen helpen.
Ik heb hier voor jaren paarden van anderen gereden en dat ging altijd prima. Maar nu er geen eigenaar meer is aan wie je dingen kunt vragen of die het dier al door en door kent is het toch wel heel anders en soms best spannend.

Maar ga anders een keer met Monya praten, zij kan je ook heel erg veel over het ras vertellen. Ik ga Abdul waarschijnlijk ook vooral als lekker buitenrijpaard gebruiken. En dan is het idd een hoop geld voor alleen een buitenrijpaard, en kan je zeker wat goedkopers vinden. MAAR ik was verliefd en als je bij de balingehof koopt weet je dat je tenminste geen troep koopt en dat het dier zijn geld waard is. Plus dat al je opties nog open liggen. Want de komende 20 jaar alleen maar buitenrijden gaat denk ik ook vervelen, dus vind het wel fijn dat ik een paard onder mn kont heb die de potentie heeft om ook nog veel andere dingen te kunnen.
(ze hebben trouwens een hele leuke staan: caramelo, in het echt is hij nog veel leuker dan op de foto)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 19:55

Hey,

je geeft aan dat je niet wilt betalen voor (dressuur) potentie. Bedoel je dat je op zoek bent naar een goedkopere PRE of ben je bereid meer te betalen vanwege zijn uiterlijk? Ik kan Miriam Frenk enorm aanbevelen. Zij komt uit Nederland maar woont/werkt al heel wat jaren in Spanje.

Mocht je haar gegevens willen, mijn inbox staat open :)

P.s. ik ben van mening dat je best een hengst kunt houden, zeker in Spanje was/is dat vrij normaal.

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 19:58

Maserati15 schreef:
Jeeeeetje Sanne dat klinkt echt precies als mijn situatie! Toevallig ga ik in augustus beginnen voor motorrijbewijs! Ook moet ik nog wachten tot ik ga samenwonen, en dat gebeurt ook niet 1,2,3 laat staan dat het direct een boerderij is! Alleen heb ik geen zus die landelijk gaat wonen. Ik wil idd ook geen paard om hem ergens op een manege te zetten. Ik hoop dat het iets wordt en ik ken je gevoel! Ik leef met je mee haha :j

Leuk! Ken niemand in hetzelfde schuitje. -O-
Kan gelukkig wel bij mijn schoonvader rijden, die heeft een pony voor z'n dochtertje (die er niet zoveel naar omkijkt). En bij een vrouw, ze heeft 2 haflingers, kan ik ook elk weekend rijden. Dus aan paardrijden geen gebrek. Maar toch, dat gevoel... dat gevoel van, ach ik pak even de fiets en ga een eind rijden. Niet eerst bellen en overleggen of het wel kan en hoe laat ik terug moet zijn. Nee! Zelf besluiten en echt een band bouwen met het beest. *\o/* En naast rijden nog meer leuke dingen doen, pfffff.

Heb jij ook wel eens het gevoel "Kon ik maar vast aan mijn 'paardenleven' beginnen? Kan ik de tijd niet doorspoelen?"
Ik wel soms, maar mag het niet zo vaak zeggen van mijn vriend :n

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 20:03

knuffeldier schreef:
Wat leuk dat je een anda gaat kopen. Ik heb de mijne 2 juni opgehaald. Ik heb hem bij de balingehof vandaan. (Abdul, hij staat bij verkocht) Vorig jaar was ik al helemaal verliefd op hem, maar heb te lang getwijfeld en toen was hij weg. Toen hij dit jaar te koop kwam heb ik hem gelijk gekocht. Hij is door de tussenliggende eigenaren gecastreerd, maar als die het niet hadden gedaan had ik het alsnog laten doen.

Met een eigen paard is het niet verstandig om met een hengst te beginnen. Verder zou ik hem ook niet gelijk bij je zus aan huis zetten. Ik sta nu op een stal en merk dat ik het ontzettend waardevol vind om mensen op me heen advies te kunnen vragen en dat er mensen zijn die me kunnen helpen.
Ik heb hier voor jaren paarden van anderen gereden en dat ging altijd prima. Maar nu er geen eigenaar meer is aan wie je dingen kunt vragen of die het dier al door en door kent is het toch wel heel anders en soms best spannend.

Maar ga anders een keer met Monya praten, zij kan je ook heel erg veel over het ras vertellen. Ik ga Abdul waarschijnlijk ook vooral als lekker buitenrijpaard gebruiken. En dan is het idd een hoop geld voor alleen een buitenrijpaard, en kan je zeker wat goedkopers vinden. MAAR ik was verliefd en als je bij de balingehof koopt weet je dat je tenminste geen troep koopt en dat het dier zijn geld waard is. Plus dat al je opties nog open liggen. Want de komende 20 jaar alleen maar buitenrijden gaat denk ik ook vervelen, dus vind het wel fijn dat ik een paard onder mn kont heb die de potentie heeft om ook nog veel andere dingen te kunnen.
(ze hebben trouwens een hele leuke staan: caramelo, in het echt is hij nog veel leuker dan op de foto)

Ik ben nu twee keer bij het Balingehof geweest, wel wat geaaid maar verder nog niks mogen doen met de paarden. Maar goed toen kon ik nog niet zeggen dat ik er al één daadwerkelijk aan kon schaffen.
Caramelo heb ik inderdaad gezien, die staat nu bij Fiona Meilink, helemaal geweldige kleur enz. Maar tja, de prijs is echt te hoog voor mij helaas. Het geld heb ik echt niet (als ik het had en het klikte tussen ons, had ik het geld er wel voor over hoor).
Abdul stond er wel eventjes toen ik er 1 keer was, dus jij hebt hem gekocht ;) De vriendin waarmee ik was, was ook helemaal verliefd op hem. Dat is de vrouw van de twee haflingers die ik al noemde net. Als ze er al niet 2 had, had ze hem meegenomen zei ze ;) haha.

Zoals jij de potentie wel handig vindt, ben ik het met je eens. Buitenrijden gaat vast vervelen. Maar ik wil ook wel VD doen en endurance... genoeg dingen die ik wil proberen. potentie is handig maar ik ben er gewoon totaal niet naar op zoek. ;)

Ik keek zelf naar Limonero, ook terug gekomen van de eigenaar. Helemaal te gek op de fotos. Kom ik daar, beetje zo een gevoel: -O- . Stil, teruggetrokken paard. Niet enthousiast. Kon 'm niet eens aanraken, bleef mooi uit je buurt. Wat er gebeurd was bij de vorige eigenaar? ... Geen idee. Het klikte niet, zeiden ze. .

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 20:04

RPA-> BKR

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 20:08

Dat is wel heel erg lekker, gewoon niet meer hoeven nadenken over of het wel mag van de eigenaar. Maar ik moet ook wel eerlijk toegeven dat het best pittig kan zijn. Ik heb Abdul nu 3 weken. Na de verhuizing was hij helemaal van slag. Dus weg rose wolk, welkom keiharde realiteit. Maar inmiddels gaat het goed.

Het is wel grappig hoe het soms kan gaan. Ik ging vorig jaar naar de balingehof voor een paard waar ik op de foto helemaal verliefd op was. Ik loop die stal binnen en had het echt binnen 3 seconden bekeken, vond het helemaal niks. Vervolgens slenterde ik wat verder en kreeg Abdul in het visier. Op de site had ik hem wel gezien, maar had het me niks gedaan. Maar toen ik hem in het echt zag viel ik als een blok voor hem.

Ik heb Limonero daar ook gezien, die is op de foto's idd heel leuk maar in het echt valt het tegen.

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 20:11

knuffeldier schreef:
Dat is wel heel erg lekker, gewoon niet meer hoeven nadenken over of het wel mag van de eigenaar. Maar ik moet ook wel eerlijk toegeven dat het best pittig kan zijn. Ik heb Abdul nu 3 weken. Na de verhuizing was hij helemaal van slag. Dus weg rose wolk, welkom keiharde realiteit. Maar inmiddels gaat het goed.

Het is wel grappig hoe het soms kan gaan. Ik ging vorig jaar naar de balingehof voor een paard waar ik op de foto helemaal verliefd op was. Ik loop die stal binnen en had het echt binnen 3 seconden bekeken, vond het helemaal niks. Vervolgens slenterde ik wat verder en kreeg Abdul in het visier. Op de site had ik hem wel gezien, maar had het me niks gedaan. Maar toen ik hem in het echt zag viel ik als een blok voor hem.

Ik heb Limonero daar ook gezien, die is op de foto's idd heel leuk maar in het echt valt het tegen.

Voor wie ging jij toen kijken in eerste instantie?

Ja raar hè, ga je met bepaalde verwachtingen erheen, kom je met heel wat anders thuis haha.
Daarom wil ik nu ook zoveel mogelijk bekijken. In het echt, dus. En dan hopen dat ik net zoals jullie ineens als een blok voor een dier val. :) :j

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 20:13

ik ging voor deze http://www.baroquehorses.nl/index.php/n ... cht/bonito

mocht je een paard kopen zorg er dan voor dat je na de aankoop nog minimaal 3 duizend euro over hebt, want dat geld ga je echt nodig hebben.

Ik heb Abdul wel laten verzekeren. En had gelukkig nog een flinke reserve achter de hand. Maar ik merk dat het geld toch hard gaat aan allerlei dingen, en dan houd ik het nog netjes. En een fatsoenlijk zadel kost ook een hoop. Ik heb ook een bedrag ingecalculeerd voor extra lessen en begeleiding voor de 1e paar maanden.

Marente1508

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 20:15

Sanne135 schreef:
Maserati15 schreef:

Leuk! Ken niemand in hetzelfde schuitje. -O-
Kan gelukkig wel bij mijn schoonvader rijden, die heeft een pony voor z'n dochtertje (die er niet zoveel naar omkijkt). En bij een vrouw, ze heeft 2 haflingers, kan ik ook elk weekend rijden. Dus aan paardrijden geen gebrek. Maar toch, dat gevoel... dat gevoel van, ach ik pak even de fiets en ga een eind rijden. Niet eerst bellen en overleggen of het wel kan en hoe laat ik terug moet zijn. Nee! Zelf besluiten en echt een band bouwen met het beest. *\o/* En naast rijden nog meer leuke dingen doen, pfffff.

Heb jij ook wel eens het gevoel "Kon ik maar vast aan mijn 'paardenleven' beginnen? Kan ik de tijd niet doorspoelen?"
Ik wel soms, maar mag het niet zo vaak zeggen van mijn vriend :n

haha ook dit is weer super herkenbaar. Ik rij inderdaad ook een fries voor iemand, en kan tijdens de zomervakantie aan de slag met de andere fries die er staat die moet weer onder het zadel na een blessure tijd van 2 jaar. Daarnaast heeft een vriendin van me die studeert heeft 2 paarden en help ik dus ook wel eens uit de tijdnood door te rijden. Dus idd ook geen paardrij gebrek maar het zelf kunnen doen zonder te vragen is wat je wilt. Ik wil ook zo graag mijn vriend leren paardrijden, niet goed maar goed genoeg dat hij lekker mee op buitenrit kan ofzo. Maar poeh voor we onze grote boerderij in Spanje kunnen kopen met paarden, honden, katten en oja kinderen :') moeten we eerst veeeeel en lang studeren voor het papiertje :list: Want ook de centjes moeten ervoor zijn en dit en dat en oohhh nog zoveel 8)7 Dus ik ben tevreden zoals het nu gaat maar meer is wenselijk. +:)+

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 20:17

Vind ze daar eigenlijk helemaal niet zo duur (al heb ik de kwaliteit nog nooit in het echt beoordeeld). Laatste keer dat ik op de site keer waren er een paar onder de 5000 en een paar tussen de 5000 en de 7500. Een PRE is nou eenmaal wat duurder dan een 'gewoon' recreatiepaard, en als je 'm dan ook nog met papier, braaf en gezond wil.
Vind het dressuurgericht ook wel meevallen, niet het idee dat ze voornamelijk paarden verkopen die heel geschikt zijn voor de sport, zou ik ook niet verwachten in de laagste prijsklasse die ze hebben. Is even doorsparen niet een idee? Iedere maand dat je er nog geen op stal hebt staan zul je toch wel iets van 200-250 euro extra kunnen sparen.

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 20:22

Fleurtje100 schreef:
Vind ze daar eigenlijk helemaal niet zo duur (al heb ik de kwaliteit nog nooit in het echt beoordeeld). Laatste keer dat ik op de site keer waren er een paar onder de 5000 en een paar tussen de 5000 en de 7500. Een PRE is nou eenmaal wat duurder dan een 'gewoon' recreatiepaard, en als je 'm dan ook nog met papier, braaf en gezond wil.
Vind het dressuurgericht ook wel meevallen, niet het idee dat ze voornamelijk paarden verkopen die heel geschikt zijn voor de sport, zou ik ook niet verwachten in de laagste prijsklasse die ze hebben. Is even doorsparen niet een idee? Iedere maand dat je er nog geen op stal hebt staan zul je toch wel iets van 200-250 euro extra kunnen sparen.

Ja, dat is waar. Ik spaar ook nog rustig door. Maar ben er nu wel aan toe om rond te gaan kijken en bezoekjes af te nemen en zo. Ik keek net op de site van Miriam Frenk, daar beginnen ze inderdaad al veel hoger met de laagste prijsklasse. Dus die wordt 'm ook niet.

Maar we houden moed :)

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 20:23

Eens Fleurtje100, ook voor een leuke recreatieve Andalusier/PRE ben je gewoon wel minimaal 2.500 kwijt (en als je een beetje stokmaat wil en al beleerd en braaf buiten, dan zit je meer richting de 5.000).
En als je ook nog goede looks wilt.... Ik heb met mijne best geluk gehad qua prijs, PRE met papieren, talent voor dressuur, goede looks (al zeg ik het zelf), maar wel aan de kleine kant (1.48m toen, inmiddels 1.51m) en nog 'groen'/zadelmak dus niet doorgereden, en die zat toch ook rond de 3.000.

Een PRE met dressuurpotentie (echt potentie) is echt de hogere prijsklasse (afhankelijk doorgereden/niet doorgereden). Een PRE die gewoon gezond is, zal altijd 'aanleg' hebben voor de dressuur, want daar zijn ze opgebouwd en elk gezond paard kan dressuur en in principe een Z-proefje :j

Ik heb geen flauw idee wat je budget is, maar ik vind Monya toch vaak scherpe prijzen hebben.
Ik vind Limonero overigens wel een leuk paard, maar je moet hem wel leren kennen en niet meteen de wereld van hem verwachten :j

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 20:26

Als je nu eerst eens afwacht tot het moment dat je zus haar handtekening onder het koopcontract heeft gezet en zelf eerst eens een paar paarden gaat bekijken en rijden, ik weet niet hoeveel rijervaring je hebt maar deze paarden zijn vaak goudeerlijk maar geen rustige doetjes waar je alles mee kan doen. Misschien kun je beter dat plaatje uit je hoofd halen en eens heel reeel op een rijtje zetten wat je wilt en hoeveel tijd je hebt en hoeveel geld.
Lekker ontspannen buitenritjes kun je op veel meer paarden maken dan je denkt en als het je voornamelijk daar om te doen is verruim je blik dan eens want dan is de keuze een stuk groter. Heeft je zus ook paarden of niet, zo niet dan is het goed om een maatje aan te schaffen en vergeet de kosten van een goede, veilige stal, omheining en optuiging van je paard niet, is aardig veel geld.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 20:31

mijn collega zat van de week te vertellen dat ze had uitgerekend wat haar paard die aan huis staat haar al met al had gekost. Viel nog vies tegen, dan is een pension stalling nog niet zo heel veel duurder.

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 20:32

bigone schreef:
Als je nu eerst eens afwacht tot het moment dat je zus haar handtekening onder het koopcontract heeft gezet en zelf eerst eens een paar paarden gaat bekijken en rijden, ik weet niet hoeveel rijervaring je hebt maar deze paarden zijn vaak goudeerlijk maar geen rustige doetjes waar je alles mee kan doen. Misschien kun je beter dat plaatje uit je hoofd halen en eens heel reeel op een rijtje zetten wat je wilt en hoeveel tijd je hebt en hoeveel geld.
Lekker ontspannen buitenritjes kun je op veel meer paarden maken dan je denkt en als het je voornamelijk daar om te doen is verruim je blik dan eens want dan is de keuze een stuk groter. Heeft je zus ook paarden of niet, zo niet dan is het goed om een maatje aan te schaffen en vergeet de kosten van een goede, veilige stal, omheining en optuiging van je paard niet, is aardig veel geld.

Mijn zus neemt dan ook een paard, maar echt een boerenknol. Beetje ouder, ervaren en wijs. Mijn zus heeft een tijd niet gereden en wil wel opnieuw starten met een sul wie ze 100% kan vertrouwen. Ras/kleur/uiterlijk maakt haar niet uit. Dus dat maatje is er dan wel. Als dat klikt dan :P

Ik moet inderdaad eigenlijk wachten tot het huis daadwerkelijk realiteit is, maar het is best moeilijk hoor! Lastig om niet enthousiast te worden. Ik heb best wat rijervaring, hoewel ik moet wel zeggen: ik ben beter in het zadelplakken en op onvoorspelbare paarden rijden dan dat ik er perfect netjes op zit als op een ZZ dressuur wedstrijd. Ik rijd niet slordig of zit lelijk maar toch. Ben geen topruiter of zo.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 20:40

Ja bij Miriam Frenk zijn ze wel heel duur, terwijl ik toch het idee heb dat ze in Spanje wat goedkoper te krijgen moeten zijn dan hier. Heb daar 2 jaar terug op een heel leuk manegepaard gereden, had vast geen vol papier, maar écht een mooi en goed bewegend paard. Had 'm best mee naar Nederland willen nemen, hij was alleen niet zo braaf op het strand.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 20:41

Afbeelding

Als je dit type ook aanspreekt (manen groeien vanzelf lang) dan weet ik wel adres, deze heb ik van de week gekocht, is een cruzado dus geen pre papier maar wel eerlijk en betaalbaar,.

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 20:58

SandravdB schreef:
[ Afbeelding ]

Als je dit type ook aanspreekt (manen groeien vanzelf lang) dan weet ik wel adres, deze heb ik van de week gekocht, is een cruzado dus geen pre papier maar wel eerlijk en betaalbaar,.

Ziet er wel leuk uit, maar zou ik toch echt in het echt moeten zien of het wat voor me is. Je mag me dat adres sowieso wel even PBen :)

Jennifer8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 22:08

Beste Sanne,

Een paar jaar terug zat ik in het zelfde schuitje als jij. Nog liever had ik gisteren die PRE gekocht dan vandaag zeg maar. Ik kon niet wachten! Door omstandigheden heeft het toch nog een poosje geduurd voordat ik tot aankoop overging. Een poos waarin ik veel PRE's gezien heb door keuringen en evenementen te bezoeken, mee te doen aan een showteam, stoeterijen bij langs te gaan en heel veel advertenties (en filmpjes!) te kijken. Ik had daardoor behoorlijk op een rijtje wat voor paard ik wilde en bij wie ik gerust dat ene droompaard zou durven kopen en bij wie zeer zeker niet.

Uiteindelijk heb ik mijn perfecte andalusier gevonden bij www.lavidanueva.nl en nog geen moment spijt gehad van mijn keuze (of de keuze van mijn paard voor mij, men zegt dat de PRE zijn eigenaar kiest ipv andersom). Hoe dan ook dikke liefde. Maar die perfecte match van mij kost maandelijks wel een leuk centje. Ik zou je daarom adviseren om nu alvast elke maand om en nabij de 250 euro opzij te leggen, want dat is zeker een reeel bedrag wat je kwijt bent, ook al staat je paard goedkoop bij kennissen of familie (je weet nooit of dat altijd zo kan blijven dus wees voorbereid op onkosten). Daarnaast zou ik lekker veel adresjes bij langsgaan en kennis maken met PRE's en hun eigenaren op barokke paarden evenementen en keuringen. Wellicht kun je zo zelfs wel op een PRE rijden. Betrouwbare stallen die ik o.a. bezocht heb waren de Woeste Hoeve in Bergeijk en Stoeterij koertshuis in de Lutte. Laat je trouwens niet direct afschrikken door de vraagprijzen van de te koop staande paarden. Het zijn momenteel niet de beste tijden en je weet nooit wat voor leukerd ze achter in een donker hoekje hebben staan die wel in je budget past.
Succes en misschien wel de belangrijkste tip: heb geduld ;-)

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 23:19

Jennifer, bedankt voor je verhaal. Het doet me goed om het te lezen :) ik heb vandaag al heel wat sites bezocht en mensen gemaild maar ik zal zeker even ook op jouw site kijken. Bedankt voor je tip over 250 pm opzij leggen, dat vind ik heel waardevol om te weten! Heb geen idee wat ik kan verwachten.

Voor nu: trusten vast iedereen en tot morgen!

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 23:25

Om er nog wat dieper op je verhaal in te gaan : ik heb even oo de site gekeken en hun merrie van 2007 is mooi zeg! Stoer uiterlijk. Ik verkeek me, dacht eerst dat het geen merrie was.. Haha. Ik zal hun ook een mailtje sturen met wat vragen, zit nu op mijn mobiel dus dat gaat wat lastig!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 08:47

Ik ga je een PB sturen :)

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 10:13

Hoi Sanne, als je toch nog even de tijd hebt, omdat je moet wachten totdat je plek voor je paard hebt. In september is de premiekeuring (Campeonato) van de PRE's. Daar zie je er in 1 weekend zo'n 70 voorbij komen, dan kun je een beetje vergelijken. Ook zullen er weer vast bij lopen die te koop zijn.

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 10:15

Cyrina schreef:
Hoi Sanne, als je toch nog even de tijd hebt, omdat je moet wachten totdat je plek voor je paard hebt. In september is de premiekeuring (Campeonato) van de PRE's. Daar zie je er in 1 weekend zo'n 70 voorbij komen, dan kun je een beetje vergelijken. Ook zullen er weer vast bij lopen die te koop zijn.

Oh waar is dat? En wanneer precies? Is er een site van? *D *\o/*