Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Nynkee94 schreef:het hangt van een paard zelf af, ene paard ziet er al eerder volwassen uit dan het andere paard. Zelf heb ik mijn paard op 3 jaar laten beleren ( en dan niet al gerekend dat ze 1 januari 3 jaar word maar echt op haar leeftijd). En heb ook laten doen door iemand die er verstand van heeft en is gewoon thuis gebeurd dus heb alles kunnen zien.
dirkha schreef:Ik bedoel gewoon dat ik hier nog geen enkel paard met rugproblemen door er te vroeg op te rijden tegengekomen ben, rugopbouw is heel belangrijk en ik blijf erbij vanaf 3 berijden. verzorgd worden ....
dirkha schreef:Yes ik longeer met bijzetteugels en collecteren zoals de Spanjaarden doen en vooral veel stappen en lichte draf geeft een sterke rug. En een paard moet niet maar kan bereden worden vanaf 3jaar.
En je kan je de ellende die ik hier al gezien heb niet voorstellen, vooral ondervoeding nu het laatste jaar, mischien moeilijk te geloven maar het is hier echt crisis en veel paarden staan scheel van de honger en ook vele mensen hier in het zuiden.
En wat die uitvoer betreft..je hebt zeker nog niet gezien wat uit het Oostblok komt en de zieke paarden die in Nederland afgekeurd worden en naar het buitenland vertrekken. We wijken af, iedereen moet voor zichzelf uitmaken wanneer hij wil berijden er is berijden en overbelasten.
Citaat:Ik ga me hier inhouden, ik zit in Spanje woon er leef er en ben al sedert mijn 14e met paarden bezig, nu ondertussen 52 jaartjes en ik hou ernorm van rijden heb ook 6 jaar endurance gedaan met arabier hengst.
Ik bedoel gewoon dat ik hier nog geen enkel paard met rugproblemen door er te vroeg op te rijden tegengekomen ben, rugopbouw is heel belangrijk en ik blijf erbij vanaf 3 berijden. Bekijk maar in Amerika en...de paarden die echt gebruikt worden om vee te drijven daar op 4 jaar zijn ze perfect Argentina Brazil hetzelfde. Racepaarden die tot in de puntjes verzorgd worden ....