welk bit voor jonge andalusier?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 22:06

jus schreef:
Kelly_Taco schreef:
Ik heb gewoon een dubbel gebroken bitje met bol tussenstukje.
Ongebroken ging hij helemaal van over de emmer en enkelgebroken wil ik pertinent niet.

Mijn PRE ook van sprenger een KK argentan dubbel gebroken , het is niet alleen het bit maar ook de handjes van de ruiter :D

Dor loopt echt met een goedkopie van Harry's Horse..

lianne125

Re: welk bit voor jonge andalusier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 22:14

ik rijdt onze jonge PRE met een dubbelgebroken bustrens. 13 mm dik. in zijn kleine mondje past ook niet heel veel meer.

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 22:25

Citaat:
Dor loopt echt met een goedkopie van Harry's Horse..

Ik heb mijn sprenger vergeleken met de goedkope uitvoering van HKM van een vriendin en zijn (bijna) hetzelfde , geloof dat die 19,95 was.

Mijn stang en trens bitten zijn van HH de argentan uitvoering en stang is hetzelfde als een model van sprenger.
Vind de hoofdstellen ook goed maar nu gaan we offtopic :D

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 23:15

Ik rijd een andere Lusitano ook met een dubbelgebroken KK, een ander heb ik een tijdje met een ongebroken trens gereden, die liep daar het fijnst op...
Licht gewoon erg aan het paard, kwestie van uitproberen...

Kady1

Re: welk bit voor jonge andalusier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 20:55

Ik heb bij mijn PRE er een K&K scholingsbit in liggen. Voorgevormd op de mond, stabiele ligging. Voordeel hiervan is dat je er officieel voor de KNHS mee mag starten. Dat mag met een myler bit niet.

Ik heb de mijne op een koperen dubbel gebroken bustrens gehad, op een metalen dubbel gebroken watertrens en op pelham met een kleine tongboog.

Op de trensjes liep ie niet fijn daar kruipt hij steeds achter om de druk te vermijden. Op het Scholingsbit zoekt hij zelf verbinding en druk op. Dus ben er voor hem erg tevreden over.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 01:01

Bij het inrijden, PRE, gebruiken we een gebroken D trensje. Die ligt stil in de mond.

Afbeelding