Aanschaf Iberisch paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-11 11:58

Zoals in mijn openingspost staat; ik zoek klein en barok :D

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 12:03

Vera schreef:
Hoe zit dat nou precies?
Is een paard daar kopen nou uiteindelijk goedkoper als je kosten van reis/verblijf/vervoer paard meerekent?
Of kun je dan betere paarden kopen voor hetzelfde geld incl. alles?

Dat is nl. wel zo als je een paard uit USA haalt.
Voor mijn 2 jarige Quarter was is 1/4 kwijt, incl. transport dan wat ik hier in Europa moest betalen voor een 2 jarige merrie van hetzelfde kaliber. Het kost alleen even wat moeite ;)

dat gaat niet op voor de pre ben ik bang
ik denk dat je voor jezelf een prijs in je hoofd moet nemen, en in die prijscatagorie gaan zoeken.
als iets "goedkoop" is, zowel hier of in spanje, is er een grote kans dat er iets met het paard is

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 12:11

sorry,maar dan zou ik zeker contakt zoeken met romina/of eugen ploumen.zij hebben enorm veel paarden en overal connecties
Vera schreef:
Zoals in mijn openingspost staat; ik zoek klein en barok :D

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 12:17

Mijn paardje is ook geimporteerd hij is dan wel niet barok maar komt uit een zeer warm en droog klimaat. Als het dagen achter elkaar regend dan raakt hij echt een beetje uit zn doen. Dan is hij stijf en humeurig. Ik heb dan altijd erg met hem te doen en zet hem dan elke dag onder het solarium. Daar knapt hij dan wel weer van op. Het hoeft natuurlijk niet maar je kan natuurlijk wat aanpassings probleempjes hebben.

castano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 16:33

Snadrem

Re: Aanschaf Iberisch paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 16:44

Toen ik nog op zoek was naar een paard (wil ook graag ooit nog eens een lusitano of andalusier) kwam ik op deze site terecht: http://home.kpn.nl/lusitanos/tekoop.html

Ik heb toen ook een uitgebreide mailwisseling gehad met de eigenaresse en dat gaf me een ontzettend goed gevoel. Ze is heel begaan met de paarden die ze verkopen en zoekt er ook echt een goed en passend huis bij. Daarnaast weet ze ook een hoop te vertellen over de paarden die ze hebben staan en importeren ze zelf ook nog vanuit Portugal. Als zij in Nederland niet iets hebben wat aan je wensen voldoet, weten ze wel waar je wel moet zoeken.

Ik heb er destijds heel veel aan gehad, alleen kwam er onvoorzien ineens een ander paard op mijn pad. Als ik wel weer op zoek ga, dan ga ik zeker terug naar deze stal!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 19:48

Volgens mij zijn de prijzen van Spaanse en Portugese paarden in NL gelijk aan het land van herkomst. Je betaald gewoon voor kwaliteit. Hoe meer je wilt, hoe duurder het wordt. Je kan geluk hebben, zowel hier als in Spanje of Portugal en iemand treffen die van zijn paard af wil en daardoor de prijs minder belangrijk vind, maar dat is een uitzondering, geen regel.

Een PRE is vaak iets minder duur. Jonge paarden zijn uiteraard goedkoper en je betaald ook vaak extra voor kleur. Ik weet niet of je wilt fokker en dus papier een extra waarde vind? Al is dat niet altijd een rede om wat van de prijs af te doen. Veel goede stierenvechters zijn cruzado's en gaan voor topprijzen naar een nieuwe eigenaar.

Je kan dus veel kanten op. Betrouwbare adresjes zat zowel in binnen en buitenland. Ik denk dat Baroque horses zeker van betekenis is als je voor een PRE kiest. Wat de APSL betreft, daar zijn ook al betrouwbare adressen genoemd. Maar probeer zelf een verder te vormen wat je nu precies zoekt. Want een Iberisch paard is nog best een heel ruim begrip..

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 14:14

ja in portugal heb je vaak dat ze er kruisen met engelse volbloed(voor het stierenvechten).heb ook een kruising lusitano x engelse volbloed mogen zien bij eddie willems(rijschool klassieke dressuur).hij werkt met andalusiers,lusitano's en kuisingen,ook andere rassen zijn welkom voor de lessen.misschien ook eens leuk om te gaan kijken en eventueel een les t nemen
Jessix schreef:
Volgens mij zijn de prijzen van Spaanse en Portugese paarden in NL gelijk aan het land van herkomst. Je betaald gewoon voor kwaliteit. Hoe meer je wilt, hoe duurder het wordt. Je kan geluk hebben, zowel hier als in Spanje of Portugal en iemand treffen die van zijn paard af wil en daardoor de prijs minder belangrijk vind, maar dat is een uitzondering, geen regel.

Een PRE is vaak iets minder duur. Jonge paarden zijn uiteraard goedkoper en je betaald ook vaak extra voor kleur. Ik weet niet of je wilt fokker en dus papier een extra waarde vind? Al is dat niet altijd een rede om wat van de prijs af te doen. Veel goede stierenvechters zijn cruzado's en gaan voor topprijzen naar een nieuwe eigenaar.

Je kan dus veel kanten op. Betrouwbare adresjes zat zowel in binnen en buitenland. Ik denk dat Baroque horses zeker van betekenis is als je voor een PRE kiest. Wat de APSL betreft, daar zijn ook al betrouwbare adressen genoemd. Maar probeer zelf een verder te vormen wat je nu precies zoekt. Want een Iberisch paard is nog best een heel ruim begrip..

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 21:03

Moderatoropmerking:
Reacties met alleen maar een advertentie link zijn verwijderd.
Ts vraagt om tips om op te letten bij aanschaf. Spam is niet de bedoeling.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 22:25

Vandaag bij Baroquehorses geweest, was echt heel en leuk!
Allerhartelijkst ontvangst van John en Monya, uitleg en rondleiding langs alle paarden.
Wat een beauty's allemaal :~
Ondanks dat er nu niet echt wat voor mij was namen ze alle tijd.
Fijn adres :j

pennie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 10:45

Ik heb mijn zwarte PRE gekocht bij een particulier in Nederland (oorspronkelijk geïmporteerd door stal Melek). Ik had ongeveer hetzelfde budget als jij en ben gewoon bij diverse fokkers en particulieren gaan kijken.
Het is voor mij heel erg nuttig geweest omdat ik pas na diverse bezoekjes wist wat ik eigenlijk zocht, je hebt nl. zoveel verschillende soorten PRE's! Gelukkig ben ik blijven zoeken naar een paard waar ik direct een klik mee had. Ben wel drie keer terug geweest (2 uur rijden) maar voor het juiste paard heb je dat wel over! Ik vond het karakter heel erg belangrijk en kleur en gangen niet. Ik heb nu een geweldig paard, erg betrouwbaar en een die niet gaat rennen als ie iets eng vindt. Dat waren voor mij erg belangrijke punten!
Dat ie zwart is er geweldige gangen heeft is een leuke bijkomstigheid:-)
Bedenk bij het zoeken naar een paard eerst wat je zoekt, en waarom. Je kunt beter wat langer zoeken dan een impulsief besluit nemen. Succes, als je tips nodig hebt dat kun je me altijd pb-en ...