Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Vera schreef:Hoe zit dat nou precies?
Is een paard daar kopen nou uiteindelijk goedkoper als je kosten van reis/verblijf/vervoer paard meerekent?
Of kun je dan betere paarden kopen voor hetzelfde geld incl. alles?
Dat is nl. wel zo als je een paard uit USA haalt.
Voor mijn 2 jarige Quarter was is 1/4 kwijt, incl. transport dan wat ik hier in Europa moest betalen voor een 2 jarige merrie van hetzelfde kaliber. Het kost alleen even wat moeite
Jessix schreef:Volgens mij zijn de prijzen van Spaanse en Portugese paarden in NL gelijk aan het land van herkomst. Je betaald gewoon voor kwaliteit. Hoe meer je wilt, hoe duurder het wordt. Je kan geluk hebben, zowel hier als in Spanje of Portugal en iemand treffen die van zijn paard af wil en daardoor de prijs minder belangrijk vind, maar dat is een uitzondering, geen regel.
Een PRE is vaak iets minder duur. Jonge paarden zijn uiteraard goedkoper en je betaald ook vaak extra voor kleur. Ik weet niet of je wilt fokker en dus papier een extra waarde vind? Al is dat niet altijd een rede om wat van de prijs af te doen. Veel goede stierenvechters zijn cruzado's en gaan voor topprijzen naar een nieuwe eigenaar.
Je kan dus veel kanten op. Betrouwbare adresjes zat zowel in binnen en buitenland. Ik denk dat Baroque horses zeker van betekenis is als je voor een PRE kiest. Wat de APSL betreft, daar zijn ook al betrouwbare adressen genoemd. Maar probeer zelf een verder te vormen wat je nu precies zoekt. Want een Iberisch paard is nog best een heel ruim begrip..