Paspoort?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VeniVidi

Re: Paspoort?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 11:29

Hij is knap!!

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 13:38

Is dit écht een 2,5 jarige?
Ik vind hem er nl. meer uitzien als een jaarling qua bouw en ook gezien de lengte van zijn staart.
Imo is inrijden over 2 maand nog veel te vroeg, voor zo puppy als hij er nog uit ziet..

KusNiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 14:10

Silke_ schreef:
Laat je hem op Ravensbos staan?

Nee Noir is een maand eerder dan verwacht naar huis gekomen.. Ik zou m eigenlijk begin januari halen maar k heb toch anders besloten.. Valkenburg is toch een 3 kwartier rijden en als ik t allemaal uitrekende dan was ik thuis een stuk goedkoper uit.. Hij is de eerste week alleen maar op de wei geweest om bij te komen van alle ellende.. Zn koker was nog erg dik en door de lucht en beweging was dat 2 dagen alweer over.. Tis nu een compleet ander paard dan in ravensbos.. Gaat erg goed met m.. al vertrouw ik hem nog niet helemaal.. Vandaag is de veearts geweest en die heeft m Rhino influenza en tetanus geprikt.. nu heeft ie alles gehad wat hij moet hebben.. en zo bouwen we verder.. Hij groeit ineens als kool...

KusNiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 14:15

Jibbel schreef:
Ik vind hem er nl. meer uitzien als een jaarling qua bouw en ook gezien de lengte van zijn staart.
Imo is inrijden over 2 maand nog veel te vroeg, voor zo puppy als hij er nog uit ziet..

Lijkt zo omdat hij toch wat klein is en zn staart helemaal is afgeknabbelt.. Maar de veearts vond ook dat we hem wat meer tijd moeten geven om te groeien.. Dus we hebben besloten dat hij pas in april word beleerd.. Ik zal kijken of ik een deze dagen nog eens een goede foto kan maken.. dan kun je echt zien hoe goed hij al is gegroeit. Hij heeft al meer KONT <3 en word ineens ook groot.. we hebben m gemeten toen hij net thuis was en toen was hij 1,54 over 2 weken word hij weer gemeten.. ik ben benieuwd.. Maar ik laat hem ook een beetje het tempo bepalen.. als ik denk dat hij in april ook nog niet klaar is om te beleren wachten we gewoon nog even.. IK HEB GEEN HAAST... :o

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 14:17

KusNiek schreef:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-RCCE4RGC-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-HRNAE884-D.jpg

Dit is m dan! Tis echt een wereld van verschil sinds een maand geleden! hij is enorm braaf geworden een stuk minder bang en heeft al heel veel geleerd! Hij laat inmiddels een deken toe.. hoofdstel kent hij ook al en aan de longeerlijk gaat super! poetsen vind hij wel nog heel erg eng en voetjes optillen om zn hoeven uit te krabben laat hij nog helemaal niet toe dan gaat hij stijgeren.. Maar komt goed we hebben tijd genoeg... Ben echt blij met mn mannetje :j

Erg mooi dier inderdaad! Alleen nog HEEEEEL erg in de groei! Ik weet niet hoe graag je wil rijden en hoe lang je kunt wachten, maar als hij daadwerkelijk nog zo groeit zoals jij al aangeeft zou ik hem minstens nog een half jaar geven voordat je hem echt in gaat rijden. (ondertussen kun je al vanalles met hem doen hoor)
Wat jammer trouwens dat zijn staart zo kort is! ;(

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 14:18

KusNiek schreef:
Jibbel schreef:

Lijkt zo omdat hij toch wat klein is en zn staart helemaal is afgeknabbelt.. Maar de veearts vond ook dat we hem wat meer tijd moeten geven om te groeien.. Dus we hebben besloten dat hij pas in april word beleerd.. Ik zal kijken of ik een deze dagen nog eens een goede foto kan maken.. dan kun je echt zien hoe goed hij al is gegroeit. Hij heeft al meer KONT <3 en word ineens ook groot.. we hebben m gemeten toen hij net thuis was en toen was hij 1,54 over 2 weken word hij weer gemeten.. ik ben benieuwd.. Maar ik laat hem ook een beetje het tempo bepalen.. als ik denk dat hij in april ook nog niet klaar is om te beleren wachten we gewoon nog even.. IK HEB GEEN HAAST... :o

wat een fijne reactie. Ik merk al dat Noir boft met jou als eigenaresse!! _/-\o_

Honestly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 14:22

Toch blij om te lezen dat (uiteindelijk) alles is goed gekomen. Veel plezier samen met je paard !

Webbie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 14:23

Ik heb zelf geen slechte ervaring, dat soort dingen moet je vantevoren duidelijk bespreken!
wel een prachtig paardje ;0

KusNiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 14:32

Ik ben ook niet negatief over Ravensbos hoor.. Ik vind t alleen slordig en dan roep je als stoeterij toch vragen op.. Aangezien Bokt t forum is waar iedereen treft met paarden kun je daar nog veel info van af halen.. Maar ik heb t er ook met de eigenaresse over gehad en naar mijn mening is t ook goed zo.. Ik kan mijn indruk van ravensbos toch niet veranderen... Maar Noir moet niet blij zijn met mij... Ik ben zoooo blij met hem hahahahaha.... En t word nu alleen maar leuker..

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 14:34

Ik vind hem qua uiterlijk eerder een enter dan een twenter. En dat is niet vanwege de staart. De hele bouw en dergelijke. Ook vind ik dat je hier veel teveel voor betaald hebt. Welke dierenarts heb je erbij gehad. Je eigen of die van hun. Deze zou ik minstens nog een jaar in het land laten lopen en niet met een half jaar al gaan beleren. Ook het feit dat ie nog geen chip heeft. Daar gaan bij mij de alarmbellen rinkelen dat het foute boel is.
Sorry, wil je niet teleur gaan stellen. Maar zou hier eens goed naar laten kijken.

KusNiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 14:48

Mijn eigen veearts is erbij geweest en daar hebben we al eerder paarden mee aangekocht.. Hij heeft nu wel ee chip en t maakt me nu ook allemaal niet uit.. Hij is van mij en ik ben blij met m.. Het gaat super nu en zoals t er nu aan toe is is de volgende stap beleren.. komt helemaal goed.. we forceren niks.. En ik ben niet meer teleur te stellen.. De liefde heeft t overwonnen

VeniVidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 19:47

KusNiek schreef:
Mijn eigen veearts is erbij geweest en daar hebben we al eerder paarden mee aangekocht.. Hij heeft nu wel ee chip en t maakt me nu ook allemaal niet uit.. Hij is van mij en ik ben blij met m.. Het gaat super nu en zoals t er nu aan toe is is de volgende stap beleren.. komt helemaal goed.. we forceren niks.. En ik ben niet meer teleur te stellen.. De liefde heeft t overwonnen

Zo is het... De klik met een paard is onbetaalbaar, jij bent verliefd op hem en daar gaat het om! Hij is inderdaad geen koopje, maar dat is het waard als jullie die klik hebben! Geniet ervan!