academisch kaptoom met kandare

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 22:24

Cambiar schreef:
x_Quinta_x schreef:
Ik moet van mijn instructrie nu nog wat door doen met mijn gewone kaptoom. Als alle knopjes van het grondwerk rechtrichten erop zitten, kan ik aan de slag met een semi-kaptoom met kandare. Dat zal over een maandje of 2 zijn. Ik had een zweedse site gevonden met best democratische prijzen, alleen de verzendingskosten zijn 20 euro bijna, maarja als je wil paardrijden betaal je meestal wel wat.
Toch bedankt cambiar

Geen probleem, maar heb ondertussen antwoord gehad en ze kunnen ze leveren voor 70 euro plus verzendingskosten (dacht iets van een 6 euro?) ( met decoratie/versiering beetje duurder), handgenaaid, eerste klasse leder uit Oostenrijk, maar met beter systeem dan de academische kaptooms die ik gezien heb, waarvan de kaakriem niet vastgenaaid was waardoor die naar beneden schoof. De kaakriem zal met een gespje verstelbaar zijn. De ketting en neusriem is dezelfde als de Branderup, maar kan op verzoek nog bij gepolsterd worden (meerprijs).

Dat probleem met de kaakriem heb ik dus ook.
Ik had eerst een bruine die had het ook. Omdat het leer daar niet goed van was heb ik heb terug gestuurd en een andere gehad (zwarte) helaas zakt hier dus ook de kaakriem van.
Eigenlijk baal ik daar wel erg van.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 23:14

Ik zag iemand met de academische kaptoom werken en het bakstuk raakte het oog. Ik wou voor m'n eigen paarden toch iets beter, voor dat geld vond ik het echt niet kunnen. Ik heb er zelf twee ontworpen, waaronder de academische met verstelbare gesp en een andere waarvan de riemen helemaal anders lopen waardoor de ogen niet gehinderd kan worden door de bakstukken. Deze is zeer speciaal en heeft iets Middeleeuws, qua werking versterkt deze kaptoom de buiging en kan als sidepull gebruikt worden. Voor mijn eigen paarden doe ik er nog wat extra polstering rond de ketting, zodat die iets minder scherp inwerkt.
Er is nog geen productie, dus er kan nog niets verkocht worden.
Laatst bijgewerkt door Cambiar op 29-11-11 23:25, in het totaal 1 keer bewerkt

manex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 23:20

midgie schreef:
Een volledig academische hoofdstel zal moeilijk te vinden zijn, meestal word een gewonen kaptoom en een bakstuk met kandare daarover gedaan.
Je hebt de semi kaptoom dat is alleen de neusriem , maar die gebruik je pas als je echt wat verfijnder kan werken omdat als je nog te veel moet vragen op de kaptoom de semi gaat schuiven.
Ik heb wel look i likes en bakstukken in en academisch tintje ook heb ik verschillende kandares te koop , welke maat en wat voor kandare zoek je??

Misschien heb je over dit bericht heen gelezen? Midgie verkoopt ze dus ook.

novex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 14:30

Ik heb ook 2 kaptoms gehad een slechter als de andere wat was bij jou aan het leer slecht en waar heb je die bestellt?

JohannaLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 10:22

Sorry for replying in English but you can buy the Accademic Kaptoon, reins bits etc from The Horsemans Shop. They are in Australia but import them and sell them for less than in Europe.
http://www.horsemansshop.com.au look under Baroque

Email and say you are from Bokt and you can have 10% discount.

Johanna

x_Quinta_x

Re: academisch kaptoom met kandare

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-12 17:40

Hmm... Is dat wel te vertrouwen bokkers? Een engelse reactie dat je ook iets kan bestellen in australie?
Hoeveel verzendingskosten zullen dat wel niet zijn!?

Carmy81

Re: academisch kaptoom met kandare

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 17:48

Ik heb de Spaanse Kaptoom van Bitloosrijden met de bitclips.
Rijdt wel eens met dubbele teugels, kandare + teugels op de kaptoom.
Ontzettend goede kwaliteit en pasvorm :)