Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Sjors493 schreef:MoonChloe schreef:Ik denk dat je het beste je paard kan verkopen en daarvoor een fries met echte sokken moet kopen
Oke dit ging bij mij het verkeerde keelgat in![]()
Je gaat je paard toch niet verkopen omdat die geen sokken heeft?! ben ik nou de enigste die die gek vind?
ImkeTarek schreef:Voordeel van paarden met minder behang is wel dat ze van achter vaak veeel sterker zijn dan de paarden met ontzettend veel behand.
Zo hebben wij een merrie van Sape staan. GEWELDIG paard om te zien (zwaar type, dikke sokken en manen waar je u tegen zegt), maar ontzettend slap.. Trainen, trainen, trainen, maar echt super sterk achter krijgen we haar niet.
"Mijn" merrie (v. Beart) heeft heel weinig behang. Manen komen amper (of gewoon niet) onder de hals uit, staart is eigenlijk normaal voor een "gewoon" paard en sokken.. Tsja, laten we t dáár maar niet over hebben, die heeft ze ook zo goed als niet. Maar een kracht dat ze heeft!!!
wereld schreef:ImkeTarek schreef:Voordeel van paarden met minder behang is wel dat ze van achter vaak veeel sterker zijn dan de paarden met ontzettend veel behand.
Zo hebben wij een merrie van Sape staan. GEWELDIG paard om te zien (zwaar type, dikke sokken en manen waar je u tegen zegt), maar ontzettend slap.. Trainen, trainen, trainen, maar echt super sterk achter krijgen we haar niet.
"Mijn" merrie (v. Beart) heeft heel weinig behang. Manen komen amper (of gewoon niet) onder de hals uit, staart is eigenlijk normaal voor een "gewoon" paard en sokken.. Tsja, laten we t dáár maar niet over hebben, die heeft ze ook zo goed als niet. Maar een kracht dat ze heeft!!!
Maar is dat dan daarom altijd zo omdat dat bij jullie paarden zo is?
ImkeTarek schreef:Ik heb niet gezegd dat het altijd zo is! Er staat dat het vaak zo is.
En nee, het is idd niet altijd zo, maar zo wat ik in het fokwereldje zie, zie ik het wel vaak en hoor ik het ook vaak.
wereld schreef:ImkeTarek schreef:Ik heb niet gezegd dat het altijd zo is! Er staat dat het vaak zo is.
En nee, het is idd niet altijd zo, maar zo wat ik in het fokwereldje zie, zie ik het wel vaak en hoor ik het ook vaak.
wat appart.. nooit geweten.. ligt dat er dan aan dat het schijnt dat de luxere types minder beharing hebben dan de "oude"types, en dat die luxere meer dressuur matig te rijden zijn, en dus achter minder sterk zijn, of is dat niet de reden?