zou je voor 1500 euro een andalusier kopen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ikwa

Re: zou je voor 1500 euro een andalusier kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-11 20:47

sMieke: wat ziet hij er al geweldig uit! onze paarden hadden ook leverbot een aantal jaren terug, komt helemaal goed!!
wij kochten een ruim 2 jarige hengst van ong 1.57, na leverbot, wormen etc is hij nu tegen de 1.75m, groei achterstandje ingehaald, als ik jouw veulen zie is hij in die paar maanden ook al aardig gegroeid!

ikwa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-11 20:51

JoyCiej007 schreef:
Als je de bewuste keuze maakt voor zo'n 'kneusje/opknapper/projectje' is dat mooi en nobel, maar als je echt op zoek bent naar een goed en gezond paard zonder mankementen, is het natuurlijk niet leuk om er nadien achter te komen dat je onbewust en onbedoeld toch zo'n beestje hebt gekocht wat vanalles mankeert.....

maar wauw, hij is wel erg opgeknapt!

klopt!!!! als je een paard voor weinig aanschaft en weet dat het mankementen heeft, dus luchtzuiger, of bevangen geweest, trauma etc. dan is het je keuze, maar denken dat het goed is.....en betalen......dan ben je 'genaaid', vandaar dit topic: kan het voor 1500 een pre (gezonde dan he :D )
buiten het feit dat er altijd dingen naar boven kunnen komen die verkoper niet had kunnen weten of wat overkomelijke dingen....

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 21:06

Je kunt het dier altijd laten keuren, klinisch kost dat ong.100 euro, weet je wel wat meer.

Fabby_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 15:48

Ben heel benieuwd hoe dit afloopt! Het kan natuurlijk zijn dat diegen het paard voor zo weinig wegdoet wegens echt tijdgebrek! Ik moet dit zelf hellaas ook met mijn paard doen en vind het verschrikkelijk!

ikwa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-11 22:28

Fabby_ schreef:
Ben heel benieuwd hoe dit afloopt! Het kan natuurlijk zijn dat diegen het paard voor zo weinig wegdoet wegens echt tijdgebrek! Ik moet dit zelf hellaas ook met mijn paard doen en vind het verschrikkelijk!

wat erg voor je! ik heb ook gedeeltes in mijn leven dat ik behoorlijk tijdgebrek had voor de paarden, gelukkig hebben die van mij nooit op stal hoeven staan en konden ze in zo'n periode lekker als grasmaaier dienen, dus last hadden ze er niet van :o

sMieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 14:43

nog nieuws over de PRE? voor zon paard is het inderdaad wel handig een keuring te doen als je geen ''miskoop'' wil doen. bij jonge paarden is dit echter nutteloos vertelde mijn veearts omdat ze nog helemaal moeten ontwikkelen vandaar dat de mijne dus echt een wilde gok was. En ik me verschikkelijk heb laten lijden door mn emotie en verliefdheid die ik al had voordat ik hem zo aantrof haha.