zijn er friezen die voetballen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 16:58

Je moet met een kleinere bal heel erg oppassen, vooral met friezen met hoge knieactie want die leggen dan zo hun been op de bal met alle gevolgen van dien. Maar ook een bal die onder het paard door kan rollen is erg gevaarlijk tijdens een competitie.

Overigens vindt mijn fries het voetballen zo leuk dat je met hem ook zonder hoofdstel kan voetballen, daar komt dus geen geruk en gepluk aan te pas ;) Een stalgenootje is helemaal dapper, die gaat nog wel voetballen met hem zonder hoofdstel en zonder zadel, en ze blijft nog zitten ook, geloof me, dat is bewonderingswaardig :j

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 16:59

Roosstap schreef:
is zo'n gymnastiekbal van hetzelfde materiaal als die voor paarden? Voor hetzelfde geld is het ander materiaal en klapt het. Is een nare ervaring voor je paard. En te klein is ook gevaarlijker voor een grotere pony/paard natuurlijk;)
Misschien staat er iets leuks op MP.

De bal die ik gekocht heb bij de Aldi, dus zo'n gymbal ligt constant tussen mijn paarden en is nog steeds niet kapot. Het hoeft toch niet te zeggen dat als zo'n bal speciaal voor paarden is dat die dan niet klapt? Kan even goed als met zo'n gymbal hoor!

Roosstap

Re: zijn er friezen die voetballen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 17:04

Ik wil ook niet uitsluiten dat het met een speciale bal voor paarden niet kan gebeuren of dat een gymbal niet goed is..... ik heb er geen ervaring mee, daarom zet ik het neer als een soort vraag.

Kan zijn dat het verkeerd is overgekomen:)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 17:11

amable, heb wel een fries, maar die gooit echt niet zo hoog op dat ze haar voet over een bal van een meter doorsnede gooit hoor! :D En het gaat niet om competitie, ik wil kijken hoe ze er op reageren en voor de hobby een beetje voetballen uitproberen.

Er staat op die website waar de paardenbal aangeboden word zelfs aangegeven dat ie kan knallen of scheuren door wat scherps. Ben daar dus niet zo bang voor, als een bal wijven van 80 kilo moeten kunnen dragen die aan het gymnastieken zijn, zal het geen gummi van maar 2 mm dik zijn.

Wietsje, dat vind ik nou een leuke prijs om mee te beginnen :D

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 17:17

jaaaa mijn friesjes vinden dat geweldig, ik heb een paar maand terug zo'n gewone fitness bal gekocht (koste iets van 10,- ofzo) vooral mijn ruin word helemaal wild als hij die bal ziet en gaat dan ook echt ''voetballen'' ermee. mijn merrie vind het wel leuk maar na 2 keer gaat ze toch liever eten

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 17:18

Ik ga eens kijken waar ik hier zo'n bal kan vinden... vind dat toch wel een leuk idee, n.a.v. dit topic!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 17:20

Amable schreef:
Overigens vindt mijn fries het voetballen zo leuk dat je met hem ook zonder hoofdstel kan voetballen, daar komt dus geen geruk en gepluk aan te pas ;) Een stalgenootje is helemaal dapper, die gaat nog wel voetballen met hem zonder hoofdstel en zonder zadel, en ze blijft nog zitten ook, geloof me, dat is bewonderingswaardig :j

Woooow....je moest eens weten hoe lang het heeft geduurd voor ik hem mét zadel kon uitzitten, dus zonder zou ik het niet echt durven denk ik :)

rixke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 18:25

als er 1 meedoet in balkbrug,dan hebebn we een hele grote leren bal die absoluut aan alle eisen voldoet.
alles is geregeld alleen nog spelers te kort.

Mamiita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 11:17

oehh dat wil ik de meine ook gaan leren:D

cato1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 18:58

Ik heb het gisteren voor het eerst gedaan met mijn leas fries! Erg leuk! :j