demo_love schreef:De algemene reactie van bokt is dat je met 3 jaar ervaring geen eigen paard moet kopen, laat staan een jong paard. Maar ik denk daar toch echt anders over. Op manegepaarden was ik echt uitgekeken, en ik wilde zelf iets gaan opbouwen.
Ik moet hier toch wel een beetje om grinneken hoor..
Dat je als beginnend ruiter ambitieus bent (en je vaardigheden wellicht wat overschat), ach, dat kan ik me voorstellen maar weet wel dat als je écht een getalenteerde ruiter bent.. dat je dan zelfs van een 'manege paard' iets moois weet te maken en het allerbeste uit zo'n paard naar boven weet te halen. Wil je een voorbeeld? Probeer dan 's wat meer te weten te komen van de achtergrond van één van onze top-amazones: Jeannette Haazen. Daarbij, alle échte paardenmensen weten dat je nooit uitgeleerd bent, en al heb je bij wijze van spreken je doctoraal van de paardenuniversiteit al jaren op zak, je zo maar weer geconfronteerd kan worden met het feit dat een paard je weer weet terug te zetten op lagere school niveau. Op dat moment heb je dan echt wel iets meer nodig dan drie jaar manege-ervaring en het feit dat je nu al tegen vragen aanloopt is wel het beste bewijs dat jouw ervaring (nog) niet toereikend is. Het is precies zoals Horseyfries zegt met 1 + 1 = 2 ben je nog geen Einstein.
Grappig genoeg had ik je in mijn eerdere post al willen aanraden om 's contact te zoeken met Horseyfries - zij is tenslotte een van de meest kundige en ervaren Friezen-amazones met een indrukwekkende staat van dienst in ons landje - daar kun je heel veel van leren!
In je beginpost had je het over 'minpuntjes' van jouw paard - welke zijn dat?
Hoe dan ook: ik wens je succes en vooral veel plezier - een uitdaging om er wat moois van te maken is altijd leuk.