Wie is er thuis in Friese afstammingen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 14:43

Henk heeft volgens mij wel goede fokmerries ja, als hoefsmid ken ik hem niet, dus dat zul jij beter weten dan ik ;)

Ik heb het even verder uitgezocht, en Jo blijkt de halfzus van Ottsje te zijn. Jo is dus niet de moeder van Jochem, maar de zus van de moeder, dus heel ver weg komt ze idd uit dezelfde moederlijn, de moeder van Jo is Nachtegaal en dat is ook de moeder van Ottsje, de moeder van Jochem.

De dekhengst Oepke komt trouwens ook uit dezelfde lijn.

aukje1707

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 15:51

ik heb een kennis die erg veel weet van paarden en ook van de frieze afstamming.
als je wilt kan ik je het email adres geven van die persoon.
voor jou ook een vraag weet jij ook of er fotos op de site staan van de frieze van de strandrit in juliana dorp?

aukje

horseyfries

Re: Wie is er thuis in Friese afstammingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 16:42

Urnie85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-10 10:54

Ik (mijn man) heeft iemand die die vrij goed kent en regelmatig ziet die er ook kei veel van weet en er in handeld, maar mn ventje dacht het was een vrij goedkoop beessie en geen vol papier die heeft het nog niet eens gevraagd. Hij werkt er nogal eens mee samen omdat hij in de machinebouw zit, en diegene Bert Flier (ik geloof oud beyerland of mijnsheerenland of daar in die buurt) die moet er ook een berg hebben. Ik geloof dat het de Friesian Horse stable is.

Maar Horseyfries, dat is dan toch niet helemaal slecht of wel? Heeft zoiets nog toegevoegde waarde voor Rox dr afstamming of is het al te ver weg?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 12:06

Ja, dat is te ver weg om nog echt invloed te hebben.

Jij bedoelt de mensen van Frysk Andaluz denk ik?