Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Cadence schreef:_Saida_ schreef:Ben eigenlijk wel benieuwd waarom je dit wilt weten?
Omdat ik in dubio zit met voeren van mijn fries. Ik hoor namelijk verschillende verhalen van voedingsdeskundige/ dierenartsen over het voeren van friezen, deze hebben over het algemeen minder nodig dan een normaal paard vandaar mijn interesse naar mede-friezen-eigenaren hoe jullie dit zien/ aanpakken.
_Saida_ schreef:Het hangt heel erg af van je paard, wat hij nodig heeft en wat je met hem doet.
Eigenlijk kan je niet één paard vergelijken met de jouwe.
Ik voer mijn friese dame vooral op gevoel en kijk heel goed naar haar.
Hoe zit ze in haar vel? Hoe beweegt ze? Hoe is haar conditite? Hoe zien haar spieren eruit, hoe voelen ze aan?
Dit kan betekenen dat ik regelmatig haar voerschema aanpas.
Ik bedoel hiermee te zeggen; jij bent degene die hem elke dag ziet en meemaakt, en jij bent degene die hem het beste kent en weet hoe hij in z'n vel hoort te zitten.
Het is veelal een kwestie van gevoel en goed opletten.
Trennie schreef:_Saida_ schreef:Het hangt heel erg af van je paard, wat hij nodig heeft en wat je met hem doet.
Eigenlijk kan je niet één paard vergelijken met de jouwe.
Ik voer mijn friese dame vooral op gevoel en kijk heel goed naar haar.
Hoe zit ze in haar vel? Hoe beweegt ze? Hoe is haar conditite? Hoe zien haar spieren eruit, hoe voelen ze aan?
Dit kan betekenen dat ik regelmatig haar voerschema aanpas.
Ik bedoel hiermee te zeggen; jij bent degene die hem elke dag ziet en meemaakt, en jij bent degene die hem het beste kent en weet hoe hij in z'n vel hoort te zitten.
Het is veelal een kwestie van gevoel en goed opletten.
En dit is exact het juiste antwoord!