Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tamary schreef:Wintec is dacht ik te lang in de kussens voor korte paarden.
Je zou Thorowgood kunnen proberen, hun leren zadels lijn is kent en masters. Die passen net als massimo vaak wel op korte paarden. Denk dat hun kunststof zadels niet zoveel afwijken qua lengte.
Kelly_Taco schreef:Ik heb zelf ook een Zaldi Lander en ik ben super tevreden met het zadel (en de service).
Ik kan er overigens wel normaal in zitten.
[***] schreef:Nombrado: mijn paard heeft een korte rug en daar kan dus echt geen 18" op, ik heb maat 42
Zoals gezegd, ik heb het met de leverancier van Zaldi uitgebreid over gehad en ze heeft ook contact gehad met Spanje zelf, maar het is gewoon niet anders. Geen Zaldi.
[***] schreef:Ja Ietje dat is ook de bedoeling maar ik wil er graag allebei mee kunnen![]()
Nombrado: volgens degene die ik hier gehad heb bij de merrie zou het model dat jij noemt hoogstwaarschijnlijk gaan klapperen.
Daar geef ik haar direkt gelijk in, want zoals al gezegd, de lander en kent neigden ook al iets voorover tijdens het rijden.
Ze kan wel blijven nieuw bestellen, maar als ik het dan steeds weer terugstuur...
En edit: om het nog moeilijker te maken, ik wil geen zadel met een diepe zit!
[***] schreef:Mijn zus rijdt ZZ springen, die kan echt wel onafhankelijk zitten en die ervoer precies hetzelfde als ik op het zadel![]()
En stoelzit hebben we beide geen last van.
En ik me juist laten vertellen dat zadels met een diepe zit juist niet geschikt zijn voor dit soort paarden ivm het middelpunt. Dus daar ben ik het ook niet met je eens.
Je kan nog lang en breed doorgaan over een Zaldi, maar ik heb vertrouwen in degene die het hier heeft aangemeten en haar pogingen met Spanje om een ander model te maken. Niet gelukt, dus inmiddels voor de 4e keer: een Zaldi is helaas geen optie gebleken.