Jouw ervaring met je Lipizaner?

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MS_eventing

Berichten: 1187
Geregistreerd: 24-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 00:17

op deze foto zie je goed wat ik bedoelde met het appaloosa gedeelte:Afbeelding

hier nog een foto:
Afbeelding

sorry voor de vele foto's maar de foto's zijn wel al meer dan een jaartje oud want tegenwoordig heeft ze mooie lange witte manen. Maar ik heb deze week ook megedaan met een oefencross en daar zijn veel foto's van gemaakt en als ik ze heb en als je ze wilt natuurlijk kan ik ze wel geven :9

xx

Lavje
Berichten: 2671
Geregistreerd: 10-11-04
Woonplaats: Hutje op de hei

Re: Jouw ervaring met je Lipizaner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 00:23

Wat een leukerd!

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Re: Jouw ervaring met je Lipizaner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 00:40

Leuk weet je van welke Lipizzaner het er een is? Is het aan mama's of papa's kant een Lipizzaner? Ik ken een Lipizzaner x Sjonni of Hojmark genaamd Pum. Super leuk dier was dat!

MS_eventing

Berichten: 1187
Geregistreerd: 24-12-10

Re: Jouw ervaring met je Lipizaner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 12:56

Nee sorry dat is mij ook een vraag. Het is wel heel erg jammer vind ik want ze word 19 januari 10 jaartjes jong! Want de vorige eigenaar heeft verteld dat ze eigenlijk een ongelukje was zegmaar want veulens worden normaal nooit geboren rond die tijd dat de hengst was uitgebroken. Maar op het paspoort staat ook ouders onbekend en ik ken ook geen foto's van de ouders dus dat vind ik wel jammer. Want toen ze een jaarling was werd ze ook verwaarloost. Ze stond toen tot haar knieën in de modder en kreeg niet veel eten. en ze was heel erg hoofdschuw dus wie weet wat ze gedaan hadden. Maar toen de vorige eigenaar haar kocht kocht ze Cortana(naam) van medelijden. En daarna kochten mijn ouders haar! ik heb haar nu ongeveer 3a4 jaar en hoofdschuw is ze helemaal van af! en ze is zo'n lief beest mijn neefje van 3 kan je zo op haar zetten en wegrijden. En wat ik al vertelde ik rijd dan L1 met haar dressuur maar ze kan veel hoger dus ik ga ook over naar de L2 ik doe dan springwedstrijden ben net begonnen heb er net 2 gehad dat is dan bij de E ponys dus 90cm al 2 keer in de barage geweest! en dan heb ik laatst in wanroy een oefencross gereden en dat ging ook super!
xx

MS_eventing

Berichten: 1187
Geregistreerd: 24-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 12:56

Lavje schreef:
Wat een leukerd!


dankje~! ik ben zelf ook super trots om haar baasje te zijn :D

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Re: Jouw ervaring met je Lipizaner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 17:57

Lijkt me gaaf zo'm cross, stoer hoor! Altijd fijn een paardje met potentie. Rijdt je ook dressuur wedstrijden?? Heb even de foto's in je profiel bekeken maar ik zie geen kenmerken waaruit ik het Lipizzaner bloed kan terughalen. Waarom denk je dat het een kruising Lipizzaner is? Qua hoofd en lijf lijkt ze niet op het ras namelijk.

MS_eventing

Berichten: 1187
Geregistreerd: 24-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 22:04

heefd de oude eigenaar gezegd :D en ze heeft ook nog een paar foto's van de vader heb ik vorige week gevraagd! maar die krijg ik nog te zien en de vader is een volle lippizaner! Kwa het hoofd heeft ze niet zo veel weg van een lippizaner maar vooral het lijf vind ik zelf! want daarvan heeft ze al het witte en het liergierigheid want ik doe ook sinds een halfjaartje vrijheidsdressuur en ze kan al: spaanse pas! kusje!Buigen\knielen. En ik ben nu aan het leren om te gaan liggen. Ja ik rijd ook dressuur wedstrijden. Ik rijd momenteel L1 maar in het zomerseizoen ga ik over naar de L2 en er zit nog veel meer in haar dus ze kan makkelijk naar de M\Z

xx

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 01:36

Ik ben benieuwd naar de foto's van papa. Een Lipizzaner staat qua lijf in het vierkantsmodel en ik vind jouw paard meer in het rechthoekmodel staan op de foto's die ik zie. Ook heeft ze een 'lang' achterbeen, die zijn bij de Lipizzaners juist niet zo - dat maakt ze ook geschikt voor het verzamelde werk.
Als je foto's en naam van papa hebt... ben ik wel reuze benieuwd! Ken de meeste Lipizzaners in Nederland namelijk wel :o

MS_eventing

Berichten: 1187
Geregistreerd: 24-12-10

Re: Jouw ervaring met je Lipizaner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 15:07

oke volgende week krijg ik de foto's!!

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 15:51

+:)+ ben benieuwd of ze op de recente meer op een lipizzaner lijkt!!!
Dusseh... plaatsen he!! :D

MS_eventing

Berichten: 1187
Geregistreerd: 24-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 19:18

Ik heb hem!! Echt een super mooi beestje die vader! en daar zie je echt de lippizaner in: Afbeelding

sorry ik weet niet hoe hij heet.

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 23:03

:o ik weet of jij je vergist of de verkopers, maar dit is een Andalusier.

Een Lipizzaner heeft niet zoveel staart en manen, dat is meer het kenmerk van de Andalusier. Ook het lijf, bouw en hoofd vind ik meer Andalusier dan Lipizzaner. Uiteindelijk zijn de Andalusier en Lipizzaner heel ver weg wel familie van elkaar en lijken ze soms best op elkaar. Je moet soms echt goed kijken wil je het verschil zien. Maarzoveel behang... dat hebben de meeste Lipies helaas niet.
Jammer dat je niet weet hoe die heet, de naam is van een Lipi heel kenmerkend en dus al heel veel zeggen. Het is wel een prachtig beest zeg! Leuk om in ieder geval een beeld te hebben van hoe 'paps' eruit zag! En ook leuk dat je dat hier ff showt! Mooie paarden is nooit een straf om naar te kijken in ieder geval :o :+
Laatst bijgewerkt door regine op 10-01-11 23:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Lavje
Berichten: 2671
Geregistreerd: 10-11-04
Woonplaats: Hutje op de hei

Re: Jouw ervaring met je Lipizaner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 23:09

Ik zat ook al meer aan een Anda te denken...
Neemt niet weg dat hij prachtig is!

monya

Berichten: 1223
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 09:56

lovecortana schreef:
Ik heb hem!! Echt een super mooi beestje die vader! en daar zie je echt de lippizaner in: Afbeelding

sorry ik weet niet hoe hij heet.



Dit is een foto met John van Dooren in Belgie, net over de grens bij Maastricht. Tis alweer jaren geleden maar ik herken de rijfoto. Dat was een Andalusier, naar zijn zeggen.

XLeandrosX
Berichten: 3200
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 10:12

Wat een bofkont ben jij een lipizzaner in je stalletje!!!
Ben zelf ook een enorme geluksvogel want heb er zelf 2 staan. Echt geweldige dieren. Leandros is mijn eerste eigen paard en dit is zo'n bijzonder dier. Wat voor mij heel lipizzaner kenmerkend is; wat je er in stopt, krijg je terug. Ik bedoel hiermee, het is continu of ze je een spiegel voor houden. Een voorbeeldje; Als ik er ff helemaal gestressd ben en loop te stampvoeten en te razen en te tieren, wil ik wel eens uitblazen door een buitenritje te maken. Ik heb dan altijd weinig geduld en kom dan ook echt gestressd naar de paarden toe. Op zo'n moment hoef ik het niet te proberen om Leandros uit de wei te halen, hij loopt voor me weg, negeert me volledig en ik krijg hem dan ook echt niet te pakken. Op zo'n moment realiseer ik me dat ik niet eerlijk ben en eerst maar eens rustig moet worden. Als ik rustig ben en terug de wei in ga, komt Leo meestal uit zichzelf naar me toe.
Maestro is weer heel anders, die is heel overweldigend. Hij zoekt continu contact en bevestiging. Hij is heel erg opdringerig en bij hem moet je heel duidelijk je grenzen aan geven (waar ik niet zo goed in ben). Doe je dit niet, dan gaat hij er volledig overheen. Ben je duidelijk maar eerlijk naar hem, dan respecteert hij je grenzen en luisterd dan ook heel goed. Bij Maestro heb ik altijd een heel puur gevoel. Hij is zelf altijd wie hij is en laat dat heel goed zien.
Volgens mij heeft Maestro de grootste ezeloren onder de lipizzaners....ik noem hem regelmatig mijn ezeltje.... sorry regien...

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 12:48

Bedankt Monya, dan had ik het toch goed gezien dat het een Andalusier was.

Hoe kun je "ons" kind nou een ezel noemen!! Dat raakt me echt heel diep :+ de arme jongen! :D

MS_eventing

Berichten: 1187
Geregistreerd: 24-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 20:59

regine schreef:
Bedankt Monya, dan had ik het toch goed gezien dat het een Andalusier was.

Hoe kun je "ons" kind nou een ezel noemen!! Dat raakt me echt heel diep :+ de arme jongen! :D


haha oke :P Dat wist ik nog niet ik........Heb al die tijd gedacht dat ze half lippizaner was want dat zij de vorige eigenaar ook tegen mij en dan waar zij hem van gekocht had die man zij dat ook, de fokker. Eigenlijk ben ik heel erg blij dat het die hengst is want de hengst was uitgebroken. En toen was had hij het heel gezellig met een appaloosa merrie <3 En toen kwam Cortana.. Ze is ook 19 januari geboren niet echt een goed tijdstip voor een veulentje }>

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 22:50

Nou dan heb je nu ineens een halve Andalusier!! :)

MS_eventing

Berichten: 1187
Geregistreerd: 24-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 09:24

haha :D das ff wennen

XLeandrosX
Berichten: 3200
Geregistreerd: 01-09-06

Re: Jouw ervaring met je Lipizaner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 13:26

Gister kwam mijn rij instructeur naar me toe..... Hé Tanja, wordt het niet eens tijd dat we aan de slag gaan met Maestro....Ehhh....ja, maar hij is nog zo jong.....Hij is er wel klaar voor hoor, volgens mij, aldus de rij instructeur. Oké goed dan....
Volgende week gaat hij als het goed is naar de manege... super spannend!! Ik hoop dat het net zo'n fijn paardje wordt als Leetje.

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 15:20

Natuurlijk wordt ie dat! Met zo een leuke moeder :o dan kan dat niet anders!! Super leuk Tanja, daar ga je heel veel plezier aan beleven dat weet ik zeker! Enne... ik krijg natuurlijk graag foto's :D

MS_eventing

Berichten: 1187
Geregistreerd: 24-12-10

Re: Jouw ervaring met je Lipizaner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 11:20

heej allemaal, De oude eigenaar van mijn paardje gaat ook nog een berichtje sturen met gegevens! Met ras,datum,naam maar ff afwachten wat daar uitkomt.

xx

XLeandrosX
Berichten: 3200
Geregistreerd: 01-09-06

Re: Jouw ervaring met je Lipizaner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 11:30

Ben benieuwd!
Ik heb afgelopen week de eerste groepsles hier in Frankrijk gehad met mijn lipi. Ik verstond er geen snars van, maar huppelde een beetje achter de andere aan. Uiteindelijk toch een hele fijne les, met erg leuke oefeningen.
Aan het eind van de les vroegen ze of ik volgende week mijn andere zadel mee kon nemen.....want dan hebben we een springles......hahaha, nog nooit echt gesprongen maar we gaan er voor! maar een springzadel heb ik niet. Wie springt er met zijn lipi? En wat voor een zadel hebben jullie er dan op liggen?

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 13:08

Ik heb vroeger wel gesprongen met de Lipizzaners van iemand anders die ik destijds reed. De bruine Lipi waar ik mede-eigenaar van was (voor ik Cap kocht) die sprong heel graag en kon het ook goed. Dat deed ik trouwens gewoon met een veelzijdigheidszadel.

Capriola is er niet echt geschikt voor, gaat als een kameel de hindernis over :o en zakte dan ook op dat onderdeel bij de IBOP.
De meer rijpaard type Lipizzaners kunnen het wel, maar de wat zwaardere types zijn niet echte springers. Jouw Leo kan het heel goed hoor, hij heeft wel eens een jacht meegelopen en ook moeten springen, dus je bent vast weer de beste van de groep! :)

MS_eventing

Berichten: 1187
Geregistreerd: 24-12-10

Re: Jouw ervaring met je Lipizaner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 13:23

Ik rijd wel wedstrijden springen met mijn paardje gaat heel erg goed we springen nu 1 m
x