De eerste foto is paar weken na het scheren gemaakt hebben toen eind oktober geschoren. De tweede foto is gemaakt in januari.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Hartje schreef:Thanks voor de foto, duidelijk genoeg hoor!!!!
Ik heb ongeveer op dezelfde manier gedaan maar dan aan het voorbeen langs de pees meer haar laten zitten. Dus onder de voorknie naar beneden de sokken er aan gelaten.
Het punt waar je stopt met wegscheren van de sokken hangt mogelijk ook af van de hoeveelheid haar aan de benen.
Nibbit schreef:Het nut van het zadelstukje is dat de lange haren niet door het zadel in de huid worden gedrukt. Wat bij de geschoren korte haartjes wel kan gebeuren, waardoor het paard kleine ontstekingkjes kan krijgen
Nibbit schreef:Een halsdeken is idd erg slecht voor de manen, mijn vorige paard was echt kaal na 1 winter.
Ik gebruik de halsdeken nu alleen als het echt heel koud is of vies hard regent.
nadita schreef:Nibbit schreef:Een halsdeken is idd erg slecht voor de manen, mijn vorige paard was echt kaal na 1 winter.
Ik gebruik de halsdeken nu alleen als het echt heel koud is of vies hard regent.
Als je een goede (en goed passende) halsdeken hebt, hoeft dat helemaal niet.
Mijn Fries heeft afgelopen winter 3 maanden onder een halsdeken gestaan, en heeft niet 1 maanhaar verloren.
Ik gebruik wel dekens in een stuk (dus geen losse halzen of met naden erin) en met nylon gevoerd.
xJolien schreef:Wij hebben er 1 staan waarbij de mok niet op wilt houden, dus kregen we een keer de tip om de HELE sok af te scherenMaar denk niet dat de eigenaar dat een goed plan vind...