Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ellepel schreef:een Fries is een warmbloed paard
lees dit maar:
http://www.demeulebossen.be/html/warmbl ... bloed.html
Pletje123 schreef:DonnaaaLY schreef:grappig, in mijn paarden boek(paarden & Pony's) staat dat de fries een koebloed is ivm voor ouders zoiets.
maar wat dan wel weer leuk is is dat hij niet onder koudbloeden staat vermelt in mijn boek
Een koebloed? Het moet niet gekker worden![]()
phormicola schreef:Ik snap echt niet hoe je naar een Fries kunt kijken dan zegt: Dat is een koudbloed.
De fries is overduidelijk een warmbloed, een barok paard. Als je een koudbloed en een Fries naast elkaar zet zie je erg duidelijk het verschil
Breghje schreef:Een barok paard is zeker niet per definitie een koudbloed, bedoel een Andalusier is ook een barok paard..
Ik heb een stuk liggen dat iemand van het Fries Paarden Forum heeft gevonden of geschreven, daar zit een hoop uren zoekwerk in en daarin was de conclusie dat de Fries een warmbloed was. Zit ook ergens Spaans bloed in, zal wel eens kijken of ik het morgen kan vinden of dat ik het in de pjoet heb staan. )
BMarjolijn schreef:Breghje schreef:Een barok paard is zeker niet per definitie een koudbloed, bedoel een Andalusier is ook een barok paard..
Ik heb een stuk liggen dat iemand van het Fries Paarden Forum heeft gevonden of geschreven, daar zit een hoop uren zoekwerk in en daarin was de conclusie dat de Fries een warmbloed was. Zit ook ergens Spaans bloed in, zal wel eens kijken of ik het morgen kan vinden of dat ik het in de pjoet heb staan. )
Alle barok paarden zijn warmbloed! dus de definitie in dit verhaal klopt niet