vind die ook wel erg gaaf hoor.
mijne vliegt met regelmaat door de losrijring om tijdens de proef te doen of ie een karreknol is van 30 jaar oud.
begint nu wel goed te komen hebben de oorzaak gevonden nu aan de oplossing werken
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
nadita schreef:SanneHylke schreef:Ik heb eigenlijk best vaak, dat ze me juist wel minder punten geven omdat ik met een fries in de ring kom!
Weet een aantal jury's die me wel de punten geven... maar er ook genoeg zijn waar ik gewoon egt elke x dezelfde punten krijg
of ik nu een slechte proef rijd of een hele nette proef!!!
Daar baal ik best wel van... Maar krijg ook juist vaak leuke en toffe reacties van de mensen die kijken op de wedstrijd.
Was zelfs een x een man die zei... is ie ook te koop????
Bij mij vroegen ze vorige keer:
vrouw: Mag ik eens iets vragen?
Ik: Ja
vrouw: Is hij een tinker?
Ik: Nee, een bonte fries!![]()
vrouw: A ok, niet te koop zeker?
Ik: NEE

horseyfries schreef:Een bonte Fries bestaat idd niet, natuurlijk heb je altijd mensen die hun paarden zo graag noemen omdat ze dan beter verkopen, maar hét kenmerk van een Fries is nog altijd dat hij zwart is.
Je hebt dus niet een bonte Fries maar een bont paard waar Fries bloed in zit.....
Ik rijd met mijn Friezen al jaren wedstrijden en ben in al die jaren misschien twee of drie keer een jury tegengekomen die ze echt niet kon waarderen.
Op hoger niveau is het vaak nog beter dan op lager niveau, juryleden die boven de Z2 mogen jureren weten prima waar ze over praten en geven vaak erg goed en correct commentaar.
horseyfries schreef:Een bonte Fries bestaat idd niet, natuurlijk heb je altijd mensen die hun paarden zo graag noemen omdat ze dan beter verkopen, maar hét kenmerk van een Fries is nog altijd dat hij zwart is.
Je hebt dus niet een bonte Fries maar een bont paard waar Fries bloed in zit.....
Ik rijd met mijn Friezen al jaren wedstrijden en ben in al die jaren misschien twee of drie keer een jury tegengekomen die ze echt niet kon waarderen.
Op hoger niveau is het vaak nog beter dan op lager niveau, juryleden die boven de Z2 mogen jureren weten prima waar ze over praten en geven vaak erg goed en correct commentaar.
15carlijn15 schreef:horseyfries schreef:Een bonte Fries bestaat idd niet, natuurlijk heb je altijd mensen die hun paarden zo graag noemen omdat ze dan beter verkopen, maar hét kenmerk van een Fries is nog altijd dat hij zwart is.
Toen wij Picasso kochten, stond als ras op z'n papieren: Bonte Fries ofwel de Barok Pinto

MarrieLeen schreef:En inderdaad, dat van die arrogante blikken naar een Fries herken ik wel, keer meegemaakt, vriendin werd gewoon omver gereden, maar ze reed diegene wel mooi dik voorbij!
Ik geloof rond de 1.60m, dus niet heel erg klein.
15carlijn15 schreef:En welk erkend stamboek had deze papieren uitgegeven? Zou je het in willen scannen en hier willen laten zien?
Ik ben heel benieuwd!
horseyfries schreef:15carlijn15 schreef:En welk erkend stamboek had deze papieren uitgegeven? Zou je het in willen scannen en hier willen laten zien?
Ik ben heel benieuwd!
http://www.barockpintostudbook.com/