friezen in de wedstrijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ikke20

Re: friezen in de wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 13:28

dat is zon barockpinto ofzoiets dan
vind die ook wel erg gaaf hoor.

mijne vliegt met regelmaat door de losrijring om tijdens de proef te doen of ie een karreknol is van 30 jaar oud.
begint nu wel goed te komen hebben de oorzaak gevonden nu aan de oplossing werken :D

15carlijn15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 16:27

nadita schreef:
SanneHylke schreef:
Ik heb eigenlijk best vaak, dat ze me juist wel minder punten geven omdat ik met een fries in de ring kom!
Weet een aantal jury's die me wel de punten geven... maar er ook genoeg zijn waar ik gewoon egt elke x dezelfde punten krijg
of ik nu een slechte proef rijd of een hele nette proef!!!
Daar baal ik best wel van... Maar krijg ook juist vaak leuke en toffe reacties van de mensen die kijken op de wedstrijd.
Was zelfs een x een man die zei... is ie ook te koop????

Bij mij vroegen ze vorige keer:

vrouw: Mag ik eens iets vragen?
Ik: Ja
vrouw: Is hij een tinker?
Ik: Nee, een bonte fries! >;)
vrouw: A ok, niet te koop zeker?
Ik: NEE

Een bonte Fries bestaat niet. :?
Een Fries is altijd zwart.[/quote]

http://www.levendehave.nl/nieuws/nieuw- ... onte-fries >> lees dit maar eens...

Nijntje1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 21:46

Een arabo fries wel. Die kunnen bont zijn.

En friezen waren vroeger ook bont en andere kleurtjes, vandaar ook af en toe een witte aftekening op een fries die naar boven komt drijven...

(sorry zag de link te laat, niet goed gelezen (foei!) maar erg interessant!!)

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 13:06

Zoals die van mij :D
Die van mij heeft 2 witte sokjes achter :+

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 00:16

Een bonte Fries bestaat idd niet, natuurlijk heb je altijd mensen die hun paarden zo graag noemen omdat ze dan beter verkopen, maar hét kenmerk van een Fries is nog altijd dat hij zwart is.
Je hebt dus niet een bonte Fries maar een bont paard waar Fries bloed in zit..... ;)

Ik rijd met mijn Friezen al jaren wedstrijden en ben in al die jaren misschien twee of drie keer een jury tegengekomen die ze echt niet kon waarderen.
Op hoger niveau is het vaak nog beter dan op lager niveau, juryleden die boven de Z2 mogen jureren weten prima waar ze over praten en geven vaak erg goed en correct commentaar.

AH_scim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 00:18

Ik rijd B+2 met een fries. Geen nadelen gemerkt. Altijd terrechte punten gehad ongeveer.
In oktober ga ik met de 2e fries starten.

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 11:11

horseyfries schreef:
Een bonte Fries bestaat idd niet, natuurlijk heb je altijd mensen die hun paarden zo graag noemen omdat ze dan beter verkopen, maar hét kenmerk van een Fries is nog altijd dat hij zwart is.
Je hebt dus niet een bonte Fries maar een bont paard waar Fries bloed in zit..... ;)

Ik rijd met mijn Friezen al jaren wedstrijden en ben in al die jaren misschien twee of drie keer een jury tegengekomen die ze echt niet kon waarderen.
Op hoger niveau is het vaak nog beter dan op lager niveau, juryleden die boven de Z2 mogen jureren weten prima waar ze over praten en geven vaak erg goed en correct commentaar
.

Precies dat lijkt me ook :j

15carlijn15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 11:54

Nijntje1987 schreef:
Een arabo fries wel. Die kunnen bont zijn.

En friezen waren vroeger ook bont en andere kleurtjes, vandaar ook af en toe een witte aftekening op een fries die naar boven komt drijven...

(sorry zag de link te laat, niet goed gelezen (foei!) maar erg interessant!!)

:)

15carlijn15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 13:52

horseyfries schreef:

Op hoger niveau is het vaak nog beter dan op lager niveau, juryleden die boven de Z2 mogen jureren weten prima waar ze over praten en geven vaak erg goed en correct commentaar.

Toen wij Picasso kochten, stond als ras op z'n papieren: Bonte Fries ofwel de Barok Pinto

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 13:54

ik rij ook mt een fries en start momenteel L1.
ik heb ik 8 wedstrijden 16 winstpunten gehaald in de L!. dus nope geen nadelen ;)

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 19:06

15carlijn15 schreef:
horseyfries schreef:

Toen wij Picasso kochten, stond als ras op z'n papieren: Bonte Fries ofwel de Barok Pinto

En welk erkend stamboek had deze papieren uitgegeven? Zou je het in willen scannen en hier willen laten zien?
Ik ben heel benieuwd!

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 19:13

Mijn vriendin is Z2 startgerechtigd met haar Friese merrie, en L1 startgerechtigd met haar jonge Fries. Kan dus prima. :)

Wel merk je idd dat sommige jury's niet gecharmeerd zijn van Friezen, dat je daar standaard lage punten bij rijdt, terwijl je bij anderen wel dik winst rijdt.

En inderdaad, dat van die arrogante blikken naar een Fries herken ik wel, keer meegemaakt, vriendin werd gewoon omver gereden, maar ze reed diegene wel mooi dik voorbij! :))

15carlijn15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 13:26

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 13:53

MarrieLeen schreef:
En inderdaad, dat van die arrogante blikken naar een Fries herken ik wel, keer meegemaakt, vriendin werd gewoon omver gereden, maar ze reed diegene wel mooi dik voorbij! :))

dan heeft ze zeker een kleine Fries? Die van mij laat zich namelijk niet omver rijden hoor! Ik had daar ook last van met mijn andere, kleine paard maar met mijn grote tank niet haha!

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 16:11

Ja wat is klein? :P Ik geloof rond de 1.60m, dus niet heel erg klein.
Maar die vrouw reed toen op een flink groot paard, tegen de 1.80m, dus daarmee vergeleken was het klein. :P

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 19:47

15carlijn15 schreef:
En welk erkend stamboek had deze papieren uitgegeven? Zou je het in willen scannen en hier willen laten zien?
Ik ben heel benieuwd!

http://www.barockpintostudbook.com/[/quote]

Staat op hun stamboekpapieren letterlijk barok pinto ofwel bonte Fries?

15carlijn15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 10:26

horseyfries schreef:
15carlijn15 schreef:
Ik ben heel benieuwd!

http://www.barockpintostudbook.com/

Staat op hun stamboekpapieren letterlijk barok pinto ofwel bonte Fries?[/quote]

Op de papieren van het dekstation stond dat. De papieren zijn bij het stamboek aan gevraagd en die noemde het ook een bonte fries of barockpinto. Papieren zijn onderweg :)