Brandmerk Andalusier JL??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 10:06

Troy ken ik niet maar JL wel , Javier brengt zoveel paarden naar NL dat hij niet eens meer het paardje zou herkennen , wel typisch paardje wat hij hier zoekt om mee naar NL te nemen , schimmel met lange manen , spaanse uitstraling. Om schimmels terug te herkennen word moeilijk omdat ze zo veranderen in een paar jaar.

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 08:30

Aha, Troy, hoop over gezegd en geschreven..

Kun je het je voorstellen dat dit paard op gegeven moment zo onzeker is geworden, de trauma's die hij heeft opgelopen is wel hier gebeurd.. met zoveel verschillende eigenaren die aan hem trekken en het beter weten.. Als het dan niet lukt, hup weg ermee. (klinkt hard, hoe goed bedoelt ook)

Er wordt zo makkelijk gezegd dat ie trauma's heeft opgelopen, zeker bij de wat goedkopere paardjes.. Maar Cyrina heeft echt wel gelijk over wat ze schrijft dat een paard wat uit Spanje komt en daar gereden is, al snel wordt bestempeld als Spaans Trauma..(wil niet zeggen dat je er niet een kunt tegenkomen die echt mishandeld is, want het gebeurt overal, ook in Spanje)

Hele poos geleden werd je overspoeld door verhalen over paarden zoals Troy.. Vielen in de goedkope prijsklasse, vaak in het begin prachtige spaanse uitstraling, maar ook net zo vaak geen papier..
(dat is niet erg, want als jij blij bent met wat je koopt, is er niets mis mee, dat wil niet zeggen dat zo'n paard niet deugd ik heb mijn paard ook zonder papier gekocht, was jong en heb hem beleerd zien worden, nu blijkt er wel afstammeling achter te zijn..ben nog steeds net zo blij met hem)

Maar vaak mankeerde er ook echt wel wat aan die paarden.. En ach er was iets in die ogen he.. lees je dan weer..

Jammer genoeg hoor je dan na een poos weer, het lukt ons toch niet en we zetten hem te koop..En als zo'n paard dan in tig handen valt, blijft er niets meer van over.. hij trekt zich terug, word argwanend en schuw, en de prijs wordt nog goedkoper.. want dan willen ze er hoe dan ook van af..!

En over sederen.. daar heb ik geen goed woord voor over.. Hoe 'lief' bedoelt ook..

Ben blij dat Troy bij jou beland is, en dat ie het goed heeft, hopelijk zal ie niet meer hoeven verkassen! Ik wens je veel plezier met je lessen bij Cloris, denk dat ze je een hoop kan leren!

lievebeesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 17:06

Zucht.. Wat ontzettend fijn om dit allemaal te lezen..Heel herkenbaar allemaal. Ik ook heb nog niet zo lang geleden een andalusier gekocht (voor niet veel geld, wel met papieren) Vanaf dat ik hem zag verliefd, tot op de dag van vandaag. Maar het is niet altijd makkelijk. Hij heeft in zijn leven ook heel vaak moeten verhuizen en is vaak gewisseld van eigenaar. Ik heb hem nu een half jaartje en begin steeds makkelijker contact met hem te krijgen. We zijn er nog niet maar we doen het rustig aan met z'n tweetjes, we hebben alle tijd.
Als ik hem op een andere plek zet moet hij erg wennen en kan hij overstuur raken, dit uit zich dan heen en weer lopen/ ijsberen. Ook tijdens het rijden merk ik dat hij gewend is om met weinig druk op de voorhand te lopen. Vooral in de draf zodra ik de teugels iets oppak heeft hij de neiging terug te vallen. Ik weet toevallig van de vorige eigenaresse (waar hij 2 jaar is geweest) dat ze hem daar engels beleerd hebben en dat dat niet makkelijk was. Ik ben mezelf nu aan het informeren over spaans rijden en wil me heel graag verdiepen in wat hij kent.
Toen ik hem kocht zat hij vast in zijn rug, waarschijnlijk omdat hij bij de vorige eigenaresse van voor naar achter gereden werdt i.p.v. andersom. na een bahandeling van de Osteopaat heeft hij lekker een poosje in de kudde op de wei gestaan om bij te komen. Nu zijn we rustig vanaf de basis aan het opbouwen (lekker met elkaar wandelen, grondwerk (n.h.) en rechte lijnen en wat wendingen rijden in de bak met een los teugeltje.
Ook merk ik dat het een gevaar is om hem te gaan betuttelen..Ik heb geleerd dat hij het fijn vind dat ik naar hem toe duidelijk en stabiel ben..altijd liefdevol maar wel duidelijk.
Wij zijn het vertrouwen tussen ons lekker aan het opbouwen en ik leer zoveel van hem, daar ben ik hem nu al super dankbaar voor.
Hij heeft trouwens ook een brandmerk n.l: PN.

lievebeesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 17:09

met druk op de voorhand bedoel ik natuurlijk op de teugels.. ;)

Nickeltje

Re: Brandmerk Andalusier JL??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 13:11

Slotje voor overleg.