Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nicoletje92 schreef:jus schreef:Ze zijn er wel maar omdat deze paarden voornamelijk op kleur gefokt worden zijn de kwaliteiten van de gangen niet altijd briljant.
Nou die valk die ik geplaatst heb kan vind ik toch wel erg mooi lopen
stef schreef:Een valk kan prima wit hebben in de zin van blesje of sokjes, er zijn zelfs valk bonte. En een valk met aalstreep kan wel, maar dan is het een dunskin
Nicoletje92 schreef:Ja vraag me eigelijk af waarom PRE zo duur zijn..
voor 20.000 euro heb je ook een echt geweldig sport paard dat al super hoog heeft gelopen en voor dat geld kun je ook een PRE hebben die nog niet eens bereden is
Citaat:Ja vraag me eigelijk af waarom PRE zo duur zijn..
jus schreef:Citaat:Ja vraag me eigelijk af waarom PRE zo duur zijn..
Niet alle PRE zijn zo duur licht aan afstamming, leeftijd , kleur , gangen , rastypisch en hoe hij bereden is natuurlijk.(en wat de gek er voor geeft )
Een goed bereden sportpaard op niveau begint ook vanaf 25000 euros (als ik de prijzen zo zie)
Een gemiddelde Nederlander geeft niet zoveel uit aan een paard maar bijv amerikanen dan weer wel.
Een valk is zeldzaam vooral als hij morfologisch correct is dus typisch spaanse uitstraling dan worden ze inderdaad heel duur.
Je ziet ook hele leuke kruisingen hier dus voor mensen die niet de hoofdprijs willen betalen zijn er best mooie paarden te koop met een spaanse uitstraling.