Fries: Wat knip jij allemaal?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 16:11

Ik scheer de onderkant van zijn hoofd (dus zijn baard), de achterkant van de benen tot aan de sokken, eventuele lange haren rond zijn piemie, de binnenkant van zijn oren (alleen in de winter), en de wat langere haren aan zijn billen. Oh, en ik scheer ook de kootholtes kaal...
En natuurlijk scheer ik af en toe de onderkant van zijn staart bij. Knippen wil haast niet, daarvoor is de staart te dik.
De tastharen rond de ogen en neus kom ik niet bij. Die laat ik zitten.

Nu zal ik wel een heleboel over me heen krijgen, maar zo vind ik het mooi. En die kale kootholtes voorkomen dat mijn Fries mok krijgt. Al dat lange haar vind ik er vreselijk onverzorgd uitzien.

Maar10e

Re: Fries: Wat knip jij allemaal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-10 18:48

Oke, Scheren durf ik neit zo goed, zo'n trillend apparaat... BRRR.
D'r staart knip ik een keer in de zoveel tijd recht, dan lijkt hij nog voller...
Dat ze zo licht wordt in de zomer is echt irri, een deken op in de zomer heb ik wel aan gedacht maar vink eigenlijk gewoon zielig... Misschien maar scheren aan het einde voor de keuring.
De benen doe ik eigenlijk niets aan. dat mag gewoon naturel blijven... :)

Tarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 18:51

nadita schreef:
Ik scheer de onderkant van zijn hoofd (dus zijn baard), de achterkant van de benen tot aan de sokken, eventuele lange haren rond zijn piemie, de binnenkant van zijn oren (alleen in de winter), en de wat langere haren aan zijn billen. Oh, en ik scheer ook de kootholtes kaal...
En natuurlijk scheer ik af en toe de onderkant van zijn staart bij. Knippen wil haast niet, daarvoor is de staart te dik.
De tastharen rond de ogen en neus kom ik niet bij. Die laat ik zitten.

Nu zal ik wel een heleboel over me heen krijgen, maar zo vind ik het mooi. En die kale kootholtes voorkomen dat mijn Fries mok krijgt. Al dat lange haar vind ik er vreselijk onverzorgd uitzien.

Ik scheer trouwens ook de kootholtes hoor! Ook om te voorkomen dat ie mok krijgt, en verder ook gewoon eigenlijk dezelfde dingen. Maar voornamelijk de neus/oren/baard. Maar ik snap dat jij dat zo doet hoor! De mijne hebben gelukkig niet zoveel overtollig haar :+

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 18:53

frodo77 schreef:
Ik scheer bij mijn fries zijn baard eraf. En ik scheer zijn been haren eraf, en nee niet zijn sokken maar al het haar wat boven de kogel groeit ( dus wat op zijn pijpbeen en knie zit van achter ) Omdat ik dat veel mooier vind, dan lijken de benen gelijk een stuk langer!

Dat doe ik ook en verder knip ik de haren langs de oren af (zodat er nog wel haren in de oren blijven zitten, maar dat er niet meer van die plukken uitsteken :+ ) en knip ik de staart netjes bij.
Oja, de lange haren onderaan de buik knip ik ook af, net zoals de lange haren die aan de kont groeien :') .
Tastharen bij neus en ogen blijf ik van af.

racheeel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 14:43

Ik scheer de baard, beetje de benen en onder de sokken tegen de mok (dus NIET de sokken zelf). En ik knip de staart 1x in de 1 a 2 maanden, want dat ding groeit zo hard dat ie na 4 weken alweer bijna op de grond sleept :+

loveseben

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 00:42

Ik knip/ scheer zijn baard, kootholte's, oren, 3de oor, staart, benen (ook tot aan de sok) en af en toe de kroonrand
Op het moment zien zijn sokken op zijn achterbenen er niet uit omdat ik overal plukken heb weggeknipt
Dit vanwege mok die ik maar niet weg krijg (komt waarschijnlijk omdat hij nu niet zoveel loopt ivm blessure)
Gelukkig groeit dat vanzelf weer aan :P

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 00:57

helemaal niks... In de 3 jaar dat ik haar heb alleen nog maar haar staart geknipt verder niks

MarciaDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 20:50

Ik doe oren, baard en achter de oren voor het kopstuk van mijn hoofdstel.
En voor de winter knip ik een 5 a 7 cm van de staart...

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 20:53

Ik knip alleen de staart!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 20:42

Ik knip alleen de staart en soms de oren + 3e oor..
Maar ik scheer d'r baard, borsthaar, buikhaar, bilhaar en bovenste stuk van de benen.
En dan bedoel ik dus die lange uitstekende haren := :=
Tastharen blijven wel zitten :j

marritpiebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 20:52

ik knip als het nodig is de staart.

en alleen voor wedstrijden scheer ik de baarden, oren en benen, van knie tot net iets boven de kogel zodat de sok net iets dunner, de kootholte scheer ik ook dan blijven de vetlokken nog over krijgt ze een iets luxere uitstraling van.
de snorharen scheer ik er dan ook af.

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 18:07

ik knip alleen zn staart. en de plukjes die uit zijn oren steken.
verder doe ik wel zijn baard scheren bij zijn kaken.

Die van mij heeft alleen echt een ongelofelijk lange voorpluk. komt tot zn neus. En vaak zeggen mensen " ahg joh daar moet je echt wat aan doen,, gewoon een stukje eraf" nou dat doe ik echt nóóit! ik heb t altijd in een vlecht zitten omdat ie anders niets kan zien .... :Y)

CLND

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 18:56

Mijn verzorgpaard knippen en scheren we helemaal niet... Hij heeft wel een snor met krullen... Zijn manen zijn daarentegen (helaas) niet zo lang

ATE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 19:01

ik knip zijn staart en af en toe puntjes van de manen
ook knip ik een laag van zijn sokken weg echt helemaal onderop valt dus niet op vanwege mok
aan zijn oren kan ik echt niet knippen dat laat hij niet toe
ach en zijn baard die laat ik zitten zeker omdat hij ook een mooie snor heeft

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 19:06

Baard scheer ik eraf, oortjes knip ik bij en staart knip ik soms een puntje vanaf. Verder niets :D

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 19:55

Af en toe de staart even bijpunten, verder niks.
In de winter knip ik haar oksels ook bij, daar blijft anders teveel prut in hangen :7

Dreamable

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 10:28

Ik knip alleen de staart bij (houd hem wel zo lang mogelijk, maar hij moet natuurlijk niet over de grond gaan slepen ;) ).
Verder heb ik zijn baard wel eens bijgeknipt, stond op zich wel mooi maar hij is nu weer helemaal aangegroeid en eigenlijk vind ik dat ook wel wat hebben, z'n sikkie, dus ik kan het nu niet zo goed over mijn hart verkrijgen om het weer "netjes" bij te knippen. Eerst deed ik het omdat ik het onhandig vond met de aansnoerneusriem (je wil natuurlijk niet dat er haartjes tussen komen) maar nu let ik gewoon goed op dat er niks tussen komt).

Overigens vind ik die plukjes uit de oren en lange donshaartjes op de benen juist superschattig! Die laat ik dan ook altijd zitten. Misschien zou ik het anders aanpakken als ik fanatiek wedstrijden zo rijden hoor, maar aangezien ik dat niet doe mag het allemaal wel blijven zitten. Want ik vind dat juist zó lief.

kschulte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 10:42

ik knip de baard en de oortjes bij, en heel soms een minipuntje van de staat.

duveltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 04:34

Ik knip alleen de sokken af omdat die last heeft van mok...
Misschien dat ik binnen kort zijn manen bij knip...
Toen ik heb kreeg was hij verwaarloosd dus heeft bijna geen manen hier en daar een langere pluk.
Dan maar een fries met een fjorden kapsel :D

Tamara81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 06:48

Ik heb alleen een keer een stuk van zijn staart geknipt omdat hij er bijna op stond en in het begin de manen gelijk maar verder laat ik alles lekker zitten.

sjofaba

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 13:55

ik knip der oren en staart,, en ik weet niet of iemand anders zijn fries dat ook heeft maar die van mijn heeft mega lange oog haren,, 1 x kwamen ze tot aan der neus gaten, dus heb ze toch maar een stukje afgeknipt

en die va mijn heb zon lekekre snor en die blijft ook lekker:D

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 18:54

Enkel de staart. Sokken zijn er bij één van de twee in het verleden wel een keertje af gemoeten omwille van mok, maar voor de rest laat ik het zo.

Jantineee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 20:10

Ik knip de staart al die te lang is,
Baard (onder d'r kaak ) en de oren scheren we meestal in de zomer

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 20:11

Tarn schreef:
Ik scheer de baard/neus/oren en waarschijnlijk volgende winter de hele vacht.

Oeh dan word t een muisje :)

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 12:23

Ik knip de oren(alleen de flossen), baard, staart, oksels en konthaar :+ :D