Prijsbepaling 6j luso hengst

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

steffie

Re: Prijsbepaling 6j luso hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 21:24

Kijk wel uit met zo een paard kopen! Ik heb een andalusier met littekends en wel. heb hem nu 1,5 jaar en na een klein jaar achter gekomen dat hij van voor tot achter eigenlijk kapot is (hij is nu 4,5) en waarschijnlijk is het einde verhaal ben ik bang met hem!

Zidano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-10 22:35

Neen, is niet gekocht. De eigenaar kon hem deze week niet ophalen dus ik ben hem zelf dan maar gaan terugbrengen. Vriendlief moest helpen hem de trailer laden en hij klaagde dat zijn handjes vuil waren lol. Wat een watje soms zeg. Enfin, ik voel me er een beetje slecht bij, het is wel een enorm lief dier. Maar ik ben dan ook de enige die er interesse voor had om hem te 'redden' tegen die prijs. Hij is door de keuring gekomen maar toch zie ik het niet meer zitten. Extra werk etc en mijn pony heeft liever een merrie dan een hengst (stonden tesamen zonder problemen hoor). Dus onderwerp afgesloten voor mijn part dan. Als ik iets koop , dan toch liever een veulen met zo min mogelijk geschiedenis en zeker niet van een paardenhandelaar!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 18:58

Goed dat je 'em niet gekocht hebt. Ik vond 2500 nog erg veel geld voor een verwaarloosd paard. Lusitano of geen Lusitano, hij was het niet waard.

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 14:31

Een vriend die zijn handen niet vuil wil hebebn, kreeg van mij zowiezo geen paard, haha.

Dan voldoet een pony-tje ook als gezeldschap voor je paard.

Zidano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-10 22:37

haha Idd, voor mijn vriend moet ik het niet doen hoor! Een aantal one-liners> bah, stal stinkt, hoe kan je dat nou uitkuisen!
jakkes verdomme, slijk op mijn sneakers, Eurghhhh, hij heeft snot in zijn neusgaten! etc. Echt , ik kan er een boek over schrijven lol.
Paard vindt wel een andere eigenaar en ik ga morgen een vriendin bezoeken die hier Welch-cobs kweekt, kleine maat. Heeft ze helemaal meegebracht vanuit Oosterijk *we zitten hier internationaal hoor*. Ze heeft een jaarling merrie en een hengst twenter. Ik denk dat mijn Plume gelukkiger is met een merrietje haha.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 10:08

Zidano schreef:
Neen, is niet gekocht. De eigenaar kon hem deze week niet ophalen dus ik ben hem zelf dan maar gaan terugbrengen. Vriendlief moest helpen hem de trailer laden en hij klaagde dat zijn handjes vuil waren lol. Wat een watje soms zeg. Enfin, ik voel me er een beetje slecht bij, het is wel een enorm lief dier. Maar ik ben dan ook de enige die er interesse voor had om hem te 'redden' tegen die prijs. Hij is door de keuring gekomen maar toch zie ik het niet meer zitten. Extra werk etc en mijn pony heeft liever een merrie dan een hengst (stonden tesamen zonder problemen hoor). Dus onderwerp afgesloten voor mijn part dan. Als ik iets koop , dan toch liever een veulen met zo min mogelijk geschiedenis en zeker niet van een paardenhandelaar!

och wat jammer!(vooral voor het paard)

Zidano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-10 13:27

Geerke; ik weet het, voel me er slecht over. Net of ik hem een week 'gebruikt' heb en dan afgekeurd en terugbrengen. Maarr... er was iets linksvoor; ik zag het , voelde het en DA kon geen mening geven wegens geen apparatuur. 2500-2000euro is (voor mij) veel geld om een -eventueel- niet rijbaar paard te hebben. Hij heeft ook een zwakke rug (was daar een link met het voorbeen?). Ik kan het niet uitleggen maar na een paar dagen joeppiee te denken/voelen , veranderde mijn stemming naar 'er is iets'.
En nu heel egoistisch: ik werk fulltime, studeer erbij, verbouwingen aan huis + een relatie + 2 honden + een paardje al....ik zag het ineens niet meer zitten om Zidano goed te krijgen. Sorry.

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 13:38

Sorry is hier niet op zijn plaats joh,
Je hebt het geprobeert, en er is nogal wat aan het paard aan.
Je kan de last van de wereld niet op je schouders dragen, al zou je dat nog zo graag willen.
Je kan niet ieder paard redden, dat eigenlijk gered zou moeten worden.
Koop je zo'n paard met al die mankementen, zou je nog wel eens voor een hele hoge kostenpost kunnen komen te staan, en dat moet je ook allemaal maar op kunnen hoesten.
Ik vind dat je een goede beslissing gemaakt hebt.
Jammer voor het paard, die heeft om al die ellende niet gevraagd, maar volgens mij jij ook niet.