Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Popkjen schreef:Maar nu is het wat laat om voor de eerste keer te scheren denk ik, niet? Plus wat is volgens jullie het antwoord op de vraag, kan je het paard dan nog dag en nacht buiten laten staan? Of haal je hem best s avonds binnen? (ahja robijn, jouw mening weet ik he maar ik wil er nog even van andere mensen horen)
horseyfries schreef:Jij bedoelt "ik vind het niet eerlijk" als een compliment?
Onze ruin Marc BV net geschoren:
http://img183.imageshack.us/img183/6559 ... e00cu4.jpg
jannie86 schreef:hallo
ik wil ook graag onze fries scheren, nou heb ik al even op de foto's gekeken hoe jullie het doen met de benen etc. We wachten even tot het niet zo koud meer is
reden is dat hij ondanks zijn goede conditie toch erg zweet, begin januari verschijnt hij op de hengstenkeuring, en dan is het daar binnen zo warm dat hij zijn warmte gewoon niet kwijt kan en na 2 rondes echt vreselijk inkakt!
nog tips etc voor benen, en hoofd. en andere zaken
hij krijgt er een 200 grams onderdeken bij (staat op stal, maar komt buiten los en voor training.)
genja schreef:jannie86 schreef:hallo
ik wil ook graag onze fries scheren, nou heb ik al even op de foto's gekeken hoe jullie het doen met de benen etc. We wachten even tot het niet zo koud meer is
reden is dat hij ondanks zijn goede conditie toch erg zweet, begin januari verschijnt hij op de hengstenkeuring, en dan is het daar binnen zo warm dat hij zijn warmte gewoon niet kwijt kan en na 2 rondes echt vreselijk inkakt!
nog tips etc voor benen, en hoofd. en andere zaken
hij krijgt er een 200 grams onderdeken bij (staat op stal, maar komt buiten los en voor training.)
Zou eerst even navragen of hij voor de hengstenkeuring wel geschoren mag zijn meestal is dit niet toegestaan. En zorgen ze dat de hengsten mooi in het haar zitten door ze heel vroeg een deken op te leggen en die lampen op de stal tot 's avonds laat aan te laten.
Groetjes genja
jannie86 schreef:kun je vertellen, wara en hoe etc? en het hoofd???