Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Barvrouwke schreef:Als ik jou merrie zie, dan zie ik een mooi koppie, zware hoofdhalsverbinging, zware en korte hals, mooie schouder met voldoende lengte, kort voorbeen en verder redelijk neerwaarts gebouwd.
Ik zal dus opzoek gaan naar een hengst, met een wat lichter front; waarbij ik vooral kijk naar een niet tezware hals, wat dat betreft valt Dries dan wel af.
En een opwaarts gebouwde hengst en een lang voorbeen en tot slot die stokmaat.
Wanneer ik daarop selecteer komt stendert naar boven.
Waneer ik minder hoge waardes van de hengsten verwacht komen aan, andries, ielke, rypke, sibald, stendert, tsjalke en tymon omhoog.
Kijk eens naar stendert...
friesiszwart schreef:indien je mij een kopie van haar stamboekpapier kan mailen kan ik wel uitzoeken hoe het verwantschap is met verschillende friesen en wil ik je ook wel informeren wat ik zou doen bij je merrie.
Adel bij adel krijg je geen volledig KFPS stamboekpapier bij het komende veulen. Echter wel een super hengst
Dries indien hij past bij je merrie. Ik vind dit ook een mooie hengst
Sape een goede hengst, alleen zijn nakomellingen blijven wat klein (over het algemeen) zou ik niet bij je merrie nemen omdat je zeker wil verhogen.
Ymediem schreef:_R_G_ schreef:wat zijn de goede en slechte punten aan je merrie?
Wat wil je verbeteren aan haar?
haar slechte punt is de galop en haar beste punt de draf
toch zou ik de draf nog wat willen verbeteren. En de galop.
verder qua bouw is ze in orde
Ben wel benieuwd! Ymediem schreef:En welke hengst raden jullie aan als ik het veulen toch wat steviger wil hebben? Ik bedoel een barrok veulen en geen luxe sporttype??
horseyfries schreef:Ymediem schreef:En welke hengst raden jullie aan als ik het veulen toch wat steviger wil hebben? Ik bedoel een barrok veulen en geen luxe sporttype??
Jasper! Je verbetert enorm op beweging, hij is de beste vererver wat dat betreft, en geeft barokkere types met vaak heel mooi behang!
http://www.youtube.com/watch?v=S3dZEocH ... re=related
)