Iemand ervaring stoeterij Ravensbos?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 17:59

Apoc schreef:
Ik ben zelf ook opzoek naar een fries en had al op de site van Ravenbos gekeken, maar door de meeste verhalen hier heb ik zoiets van, nee, daar ga ik niet naartoe als ik zo'n stuk moet rijden en dan amper service krijg...

pieter wijbenga schijnt heel goed te zijn.

Apoc

Re: Iemand ervaring stoeterij Ravensbos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 19:45

ja, daar hoor ik inderdaad veel goede verhalen over. Ik heb zijn site ook al bekeken :)

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 20:05

die is ook idd heel goed en netjes met welkom

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 15:21

stal murer heb ik nog voor je kunnen vinden, heb geen idee hoe de ervaringen zijn, ben er zelf nog nooit geweest..

Nijntje1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 21:21

Zeer uiteenlopende verhalen....

Ik ben ook van plan daar te gaan kijken voor een Fries. Mijn schoonmoeder moet er op, een halfgevorderde ruiter en ik. Ik wil toch wel wat meer.

Nou wil ik wel eens weten van degene die wel goede ervaringen hebben wat er zo goed was. Wij moeten namelijk vanuit Friesland daarheen. Is geen kleine afstand. En om daar nu te komen en ook met een slecht verhaal terug te komen lijkt me niets......

Ben nu net een paar dagen geleden bij stal Murer geweest. Zeer vriendelijk ontvangen en heel open. Mochten zo de paspoorten van de paarden inkijken etc. Ook wordt er echt gekeken naar wat jij zoekt in een paard. Ze zullen je niet voor niets laten komen.

Pieter Wijbenga gaan we aankomende woensdag heen... we zullen zien.

ChiChi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 12:16

Ook ik ben er 2 jaar geleden na een lange tocht terecht gekomen. Van te voren gebeld én kenbaar gemaakt wat ik zocht. Geen ontvangst, werden door een pensiongast rond geleid? We moesten lang wachten en toen ze kwam, werden we snel langs de stallen geleid. Er werd er geen uitgehaald. Bij één paard stond ze even stil, vertelde iets en liep toen door. Ze ging er al vanuit dat ik die niet zocht, terwijl ik nog niet eens exact had verteld wat ik zocht. Ze vertelde dat ze nog wel wat 3 jarigen had, maar die stonden in het land. Misschien had er daar wel 1 tussen gestaan?
Kortom zeer slechte ervaring, er wordt geen tijd voor je genomen en er wordt niet naar je geluisterd.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 12:36

Zijn er bij jou in de buurt geen friezenfokkers? Kan me dat echt niet voorstellen;) Ik zou er echt geen 3 uur voor gaan rijden. Zo goed zijn ze gewoon niet. Tenzij je op de site iets hebt gezien zou ik niet op de bonnefooi gaan. Ik zou eens naar het friezenstamboek bellen, die weten vaak ook goede paarden te koop staan.

Nijntje1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 12:41

Hee dankjewel... Nee er zijn er genoeg, dat is het niet. Schoonmoeders gaat een paard kopen en is overal op zoek naar een bepaald profiel en ze kwam er daar een tegen. We gaan aankomende woensdag bij 3 in friesland kijken.

Maar na deze verhalen ga ik dus niet naar Ravensbos, geen zin om voor niets 3 uren in de auto te gaan zitten.

We hebben wel mail van ze ontvangen dat ze maar 1 paard hebben voor ons op dit moment en dat er een paar zijn die nog beleerd moeten worden en dat we dan wel kunnen komen kijken.

:+ maar we willen juist een wat oudere merrie met ervaring. Dus idd, niet echt naar ons verhaal gekeken...

Bewijst maar weer....

*zucht*

Ik hoop dat we woensdag eindelijk een tegen komen waarvan we zeggen: YES!! Want het begint nu wel erg te kriebelen

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 20:45

Wijbenga is idd een goed adres. Als je daar niet slaagt is Stalhouderij Meijer ook een optie.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 21:20

weg
Laatst bijgewerkt door Horsea_nl op 10-09-09 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 21:21

er zijn genoeg goede stallen

onthoud wel dat de meeste stallen hun naam hoog moeten houden

en je dus geen rotzooi willen verkopen :)

kijk als je er zelf geen verstand van hebt.. moet je niet raar opkijken als het eventueel tegen kan vallen

dus misschien een ervaren persoon meenemen?

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 21:09

Ik ben in maart hier geweest voor een paard. Van te voren onze 'wensen' doorgebeld. En gevraagd naar hoe en wat. We hadden 1 paard op het oog, waar we echt heel nieuwsgierig naar waren. Na een rit van een paar uur reden we het terrein op wat er prachtig uitzag, maar waar de stallen zijn vond ik zelf wat minder... Het desbetreffende paard die wij op het oog hadden was al weg naar Engeland... We kregen een paar paarden te zien, maar die waren of te oud, of nog niet ingereden... En de paarden die richting onze 'wensen' gingen stonden er niet.

lovecuarzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 07:07

ik ben er al een paar keer geweest

mijn moeder heeft er een 18jarige fries gekocht voor recratie (weet niet hoe je het schrijft)

nou ik moet er altijd even in het begin op nou ze was braaf enz
nou kop koffie gedronken en papieren gekeken toch besloten om haar te kopen want ze was lief enz

nou in het begin toen ze thuis stond stond ze in een binnebak omdat het slecht weer was daar was ze braaf maar ineens met rijden draaide ze zich om gelukkig bleef ik zitten

en laats toen is ze naar onze eige stal gekomen en ineens ga ik op haar rijden en rent ze echt super super hard op de poort af en ze rend een stuk door de poort en toen draaide ze af en toen ben ik op die poort gevallen
lekker pijn naar het ziekenhuis gegaan ja meid je hebt je ribben gekneust en 1 rib gebroken en je nek verrekt
nou en dat op een 18jarige fries!!!!
ook zeiden ze op het ravenbos dat ze naar de tandarst is geweest komt de tandarst naar ons en zegt ja die is al een jaar niet geweest!!

ook zouden we voor mij een 3jarige fries hengst gaan kopen
hij zou daar gecastereerd worden
maar opeens had die een bal hoger zitten
ja maar dan hoef ik hem ook niet
want hij moest nog een paar maanden staan voordat die gezakt was en als je het meteen wou moest die naar de kliniek

dit was trouwens Wouter die staat nu nog te koop dacht ik (ik zou aan raden om hem niet kopen ook al is dit een super braaf paard)

Nicky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 16:35

@Browni, beetje jammer dat je zo een oud topic omhoog haalt...

Ik heb er wel degelijk een super brave ruin gekocht waar ik erg tevreden mee ben en ook met de goede service van Ravensbos :D
Ondanks dat de ruin nog 4 moest worden.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 16:52

Dit topic ligt inderdaad al maanden stil.

Als men behoefte heeft met een gerichte vraag alsnog hier een topic over te openen, stel ik voor een nieuw te openen, deze gaat op slot.