Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
truffel01 schreef:Hoi uhh ja das een puntje hoe doe je dat ben net nieuw hier en snap er nog niet veel van haha.
HindaFree schreef:Heb even op je topic gespiekt. Knappe Fries heb je. Las dat je eigenlijk nooit meer een Fries wilde, maar je toch uiteindelijk weer een Fries hebt gekocht. Herkenbaar. Mijn eerste eigen paard was ook een Fries (Jelle), maar ik kreeg zo'n ontzettende rugpijn van zijn gangwerk, dat ik hem na een jaar met pijn in mijn hart heb verkocht. Toen jaren een KWPN merrie gehad (Utah : Marlon x Dominard) Maar daar heb ik me toch nooit helemaal 100 % safe op gevoeld. Zij was té dominant en té veel karakterpaard voor mij. Drie jaar geleden ben ik na een paar stevige bokken van haar af gevlogen en heb daarbij een borstwervel op 2 plaatsen gebroken en is werven aan een kant ingezakt. Toen was mijn zelfvertrouwen en vertrouwen in haar helemaal naar de knoppen. Heb het nog geprobeerd toen ik weer mocht rijden, maar zo gauw ik aandraafde speelde de film van mijn val steeds weer voor ogen, wat zij natuurlijk ook merkte en daarop weer reageerde. Dus na jaren ook van haar met nog meer tranen afscheid genomen. Na Jelle wilde ik eigenlijk nooit meer een Fries, maar ben toch weer rustig aan op zoek gegaan naar een Fries, maar dit keer speciaal naar een met vlakker gangwerk, want voor de rest vond ik Friezen altijd al prachtig. Na wat zoekwerk heb ik haar dan uiteindelijk gevonden. Het was meteen een klik en voelde me meteen ook safe op en met haar. Geniet nu ook weer van heerlijke buitenritten op de heide, wat met mijn vorige paard ook niet echt voor mij was weggelegd.
Bamii, gefeliciteerd met je nieuwe knappe aanwinst!!!Citaat:Ik heb sinds woensdag een Anne 340 x Leffert 306. Ze heet Dieuwke fan tsjeintgum en is ster