andalusiers?????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 15:44

Whahahah, zo dekt die van mij idd ook!!! je kan er een kopje thee bij drinken, hihihi

Andere hengsten maakt hem ook niks uit, die negeert hij gewoon.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-09 20:14

Cyrina schreef:
houd er dan rekening mee dat het karacter al "gevormd"is
en dat die door casteratie niet veel meer zal veranderen

weet niet of hij gedekt heeft?

dat weet ik nickyu. ;)
het doel is merries in de buurt en ik wil hem mee kunnen nemen met trektochtjes.
is met een hengst niet echt handig.

hoe gaat het met jouw pablo nu?

Nou dat is echt paard afhankelijk hoor, ik zou niet te snel oordelen.
Met 1 van mijn hengsten kan ik zo aan een lang teugeltje naast een merrie gaan staan, die doet echt niets (en heeft gedekt)
Met mijn andere hengst kan ik dat beter niet doen.....

Kijk eerst of het nodig is, dat het beter voor hem is, je neemt ze toch wat af en dat doen we al zo veel.
[/quote]

heb jij enig idee hoe moeilijk het is om een overnachting te vinden met een hengst.
dat is bijna niet te doen.

Cyrina

Re: andalusiers?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 21:49

Nog nooit problemen mee gehad, maar ik kan meestal wel bij kennissen / familie terecht.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-09 22:54

Cyrina schreef:
Nog nooit problemen mee gehad, maar ik kan meestal wel bij kennissen / familie terecht.

dan kom ik niet verder dan 300 meter. :P

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 22:56

op mijn trektocht , niet met pablo , hadden we iedere keer een kleine weide of paddock , of ik daar nu een hengst of ruin mee had maakt niet uit
onderweg zet je toch je paard niet in een vreemde kudde ..

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 00:23

Dat is niet zo ver nee, hihihi

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 13:06

Er zijn altijd uitzonderingen van hengsten die zo braaf zijn, maar ik wil er wel bij stellen, dat je met een hengst moet kunnen omgaan. Niet iedereen is daar geschikt in.

Bij Jaquelinde de Ridder in Beekbergen staan ook prachtige fantastische pre's van uitzonderlijke goede kwaliteit, met prachtig papier waar je ook op kunt lessen. Ook zij heeft al jaren het motto, kom eerst maar eens lessen, voelen en proeven of het echt wel wat voor je is.
Zeer begaan met haar paarden, en als ze ziet dat de ruiter er niet zo geschikt voor is, of beter niet voor die ene wat meer temperamentvolle hengst, dan zal ze je eerlijk adviseren hierover en kijken of een wat rustige pre met iets koeler karakter meer voor je is.

Voor haar is het ontzettend belangrijk dat haar paarden goed terecht komen, en dat er een klik is. Samenspel en plezier staan hoog bij haar in het vaandel.

Kijk maar eens op http://www.andalusiers.nu

Ze heeft diverse paarden staan van hooggeschoold, tot onbeleerd. Werkelijk paarden met een prachtig uiterlijk, goed en eerlijk karakter en zeer goede gangen. Zoals de pre/andalusier behoort te zijn. Van donker tot schimmel.
.
Ik rij er al jaren, heb daar mijn eigen andalusier gekocht, weet hoe ze begaan zijn, zowel met de paarden als de klanten. Je kunt er altijd terecht voor vragen of problemen.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-09 21:21

dank je wel jesser.
ik had al contact met haar gehad inmiddels via een gezamelijke vriendin.

paard waar ik dit topic voor opende is verkocht.
tja,eigen schuld...... ;(