Nakomelingen Nanno 372

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

aiselover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 20:37

Citaat:
yup. Nynke dr moeder is 1.65.. Ik heb alleen geen idee hoe groot Nanno was? ik dacht niet al te groot.
En ja inderdaad, van die manen vind ik ook wel jammer, maar niks aan te doen. Wel vind ik dan dat haar manenkam aan een kant hangt, ik zie bij veel paarden dat ze danweer n pluk links hebben, en n pluk rechts etc. Vind ik dit toch wel veel mooier! Kijk maar in mn profiel, kan je dr iele manen zien

Oja ik heb inderdaad de manen gezien, dat is opzich wel jammer, maar wat je zegt, dat ze in ieder geval aan 1 kant hangen dat is ook al heel wat :j
En echt superlange manen is ook niet altijd alles. Bij ons op stal staat er een fries die manen tot z'n knieën heeft, en voor foto's en voor de show is het erg gaaf, maar om te rijden of in de omgang is het niet altijd handig :)

Pecco_Myrthe schreef:
Ze vind het echt super om te springen! We doen t eens in de zoveel tijd ter afwisseling van het dressuren.. Toen we nog een hele grote paddock hadden liet ik der ook altijd los samen met men andere fries springen. Dan zag je ze echt naast elkaar rennen en tegelijk erover! Echt een gaaf gezicht :D
Ze springt zoon 50 á 60 cm. Hoger gaan we voorlopig ook zeker niet. Maar ze doet t goed :D

Leuk dat ze zo enthousiast is voor springen! :j
Vrijspringen vinden veel paarden inderdaad leuk he :)
Aise heeft met vrijspringen 1.15m gesprongen, alleen heeft hij onder het zadel een rare gewoonte; sprongetjes onder de 60cm daar tilt hij z'n benen niet voor op :?
we sprijngen dan ook altijd 60-90cm want anders neemt hij de moeite niet zn benen op te tillen :(:)

Yvke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 15:05

Het is best wel lang geleden dat dit topic geopend is en er voor het laatst gepost is, maar ik heb mijn Nanno nakomeling nog maar anderhalf jaar.
Als ik de vorige post's zo lees klopt het karakter van mijn Nanno niet in de meeste gevallen.
Ik heb haar gekocht van haar fokker, een oom van mijn man en weet daardoor haar geschiedenis

Ik heb een 13 jarige merrie (Nanno x Rypke), en het is werkelijk een schat van een paard.
Ze is eerst gebruikt als fokmerrie ze en werd tussendoor af en toe recreatief bereden.
Ik rij haar ook recreatief, heb er wel een jaartje mee op les gezeten maar dat is niet mijn ding.
Ze staat op stal direct aan de bosrand, ik rij dus altijd met haar door het bos. Ze wil wel lopen, maar in een groep is ze weer wat luier/rustiger.
Wat karakter betreft, ik hoef haar nooit op te halen uit het land, ze komt altijd naar mij toe en vaak hinnikt ze ook nog als begroeting. Ze is heel aanhalig.
Ze vind het niet prettig om alleen te staan, komt de hoefsmid b.v. zet ik vaak een paard naast haar dan is ze rustig.
Met rijden vind ik haar beslist niet moeilijk, ze heeft werkelijk waar nog nooit gebokt, ook niet bij de vorige eigenaar. Ze gaat er ook nooit vandoor en is gemakkelijk weer terug te krijgen als met haar galoppeer. Kortom voor mij het ideale paard.
Ze is niet zo groot 1,58 (Nanno is 1,60), maar voor mij wel gemakkelijk kom ik er tenminste nog op.

Ze heeft 6 veulens gehad maar heeft nog een hele mooie rechte/ sterke rug.
Ze heeft mooie glanzende zachte golfende gemiddeld lange manen, een dikke staart en ook redelijk behang aan de benen, maar Rypke had nogal wat behang.
Het enige wat er aan mankeert is dat ze een dramatisch gebit heeft, is helemaal uit balans en diverse diastasen (ruimte tussen de kiezen), ze gaat nu dus om de drie maand naar de tandarts.

Hieronder had ik haar net gekocht sept 2012
Afbeelding

Dit is sept 2013, deed ik mee voor de lol met een marathon.
Afbeelding

Deze is van vorige week
Afbeelding

Afbeelding