Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
haha JoCo schreef:Hoi, ik heb zelf 2 mérenspaarden gehad. Persoonlijk heb ik het helaas niet voor dit ras ... ofwel heb ik veel pech gehad, ofwel is dit toch een karaktertrekje van deze paarden... ik vind ze énorm op eten gericht (mijn weides zijn nooit zo kaal geweest) en erg "bruut" in de omgang (veel kapot maken, weinig respect voor verzorger.
Wij hebben altijd paarden gehad, van koud tot warmbloed, maar bij deze 2 viel dit echt op ...
heeuuul erg eigenwijs zelf.
manishdra schreef:Ik heb ook twee merens, een bijna 6 jarige hengst en bijna 4 jarige ruin. En ja, ze zijn slim. Geef je eens een snoepje als ze erom vragen, dan ben heeeel lang bezig het weer af te leren![]()
Ze kunnen af en toe lomp zijn (vooral voor elkaar) Maar ze blijven bijde respectvol bij mij uit de buurt, enkel de hengst wil nog wel eens uit proberen. Maar met voeren wachten ze netjes totdat ik klaar ben.
En tja, ze kunnen natuurlijk ook eigenwijs zijnheeuuul erg eigenwijs zelf.
enneh... kleine fries? das vloeken in de kerk
Pink Lady schreef:ze is een merens.
En halve ofzo..

abbeltje schreef:Zelf vind ik het hele leuke paarden met een bijzonder karakter, eigenwijs, een hele eigen wil maar als je ze goed opvoed en heel consequent bent met ze dan heb je er een goude paard aan, ze zijn echt heel vriendelijk van karakter.!